Mijn eerste HY camper... krijgt make-over...

Laat hier mensen meeleven met je restauratie (in de breedste zin van het woord).

Moderators: LEiPiE, Le Camion

JanW
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Re: Mijn eerste HY camper... krijgt make-over...

Bericht door JanW »

Het resultaat ziet er gelikt uit. Iktwijfelde nog of ik mijn Topolino uit 1938 zou rollen maar als ik dit resultaat zie wordt het toch rollen. Spuiten geeft zoveel rotzooi.
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
rene51
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Contacteer:

Bericht door rene51 »

Ik moet zeggen, dat mijn lak met een fijn speciaal zacht lak rolletje prima is uitgevloeid. Sommige mensen zien amper dat de bus gerold is..
Ik heb de sigma lak wel gemengd met owatrol, daarom vloeit de verf nog beter, omdat de lak langzamer droogt..owatrol is ook roestwerend.
Mijn bus heeft dit jaar prima gereden. Dit najaar mijn bus geheel weer nagelopen. 1 slecht plekje geconstateerd onder aan de schuifdeur. Dit direct aangepakt en hersteld.
De trap had ik nog liggen, deze geheel blank geschuurd, 1 x gegrond , 2 x gelakt en gemonteerd.
Nu staat de bus weer met nieuwe motorolie en onder de druppelaar , lekker droog in mijn schuur....kan zo weer weg in t voorjaar.
Rene
BUZZhY
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Kenteken: 06-bz-zz

Bericht door BUZZhY »

Wat een gave HY!! Super hoor!
Mooi rood en de witte details maakt hem heel uniek!!
Echter: Corroless grondlak is een (professionele) twee componenten lak waarvan het verdunningsmiddel een absoluut vernietigende werking heeft op de eerder door René gebruikte lakrollertjes (ik spreek uit ervaring !) dus ènkel kan worden opgebracht door middel van een verf-spuit ...
Daarnaast lost die Corroless-grondlak àlle "omringende" conventionele lak-soorten (zoals die Sigma S-2U) en eventuele kit-randen (bijvoorbeeld Sikaflex-221 e.d.) volledig òp ...
Beste Otje,

Wat gek ik heb compleet de tegenovergestelde ervaring met Correles,

Mooie vullende grondlaag / menie. goed te schuren en te bewerken, mijn hele bus is binnen en buiten behandeld met deze grond verf. Echt Superspul.. hieronder de link wat ik heb gebruikt. Spreken we wel over het zelfde?? aangezien Correless wel meerder producten heeft.

ik ben benieuwd naar je reactie Otje..

http://www.werkenmetmerken.nl/nl/corrol ... imer/p/118
Laatst gewijzigd door LEiPiE op wo nov 12, 2014 1:06 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: opmaak aangepast
Otje
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Otje »

Heey BUZZhY !

We spreken inderdaad over "hetzelfde spul" ...
Maar wat ik dus bedoel is: wanneer je àlles nog voor de eerste keer moet gaan (grond-)lakken is die Corroless inderdaad onovertroffen. Eenmaal droog kunnen daar werkelijk alle laksoorten overheen gezet worden. Heb er zèlf de meeste delen van Otje mee "ge-primer-d". Echter: wanneer je nàderhand stukken gaat "bij-werken" en je alsdan wederom Corroless gaat gebruiken krijg je - zodra er ergens ook maar een likje Corroless óver de bestaande (af-)lak (niet zijnde "auto-lak" maar bijvoorbeeld die Sigma) heen wordt gekwast/gespoten - direct te maken met het "oplossende" effect van die Corroless. Dus: opkrullende verfranden etc.
Overigens: destijds (zo'n jaar of 10 geleden) toen ik die blikken Corroless kocht kreeg ik er óók flessen met "verharder" bij. Moest telkens het één met het ànder mengen en kreeg het maar lastig opgebracht, zó snel droogde dat spul. Weet niet of dat nu nog steeds zo is. Daarnaast laat Corroless zich uitstekend "verdunnen" met thinner. Maar wordt de droogtijd daardoor bijna "kwadratisch korter" ...

Groet,
Gert

Oh ja "Jan W": kijk óók eens op die link onder mijn "onderschrift". Bepaald niet om reclame voor mezelf te maken, maar dan kun je eens zien wat voor lak-resultaat je (met enig geduld en accuratesse) kunt bereiken met een lakrollertje (van de "Action" ...). Heb zelf dus die "Sigma S2U gloss" gebruikt; kun je bij iedere schilderszaak exact op de gewenste kleur laten mengen (kost wèl zo'n ca. EUR 60,= per 3/4 liter, maar dan héb je ook wat ...). Eenmaal uitgehard is die lak nèt zo "hard en krasvast" als autolak.
(Overigens (off-topic): geweldig leuk, zo'n Topolino ... !)
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
ghys
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door ghys »

Allereerst wat een mooi busje is het geworden.

...nog even kort off-topic dan ;)
Correless gebruik ik ook als basis voor nieuwe verflagen en bescherming tegen roest. Het is inderdaad niet te vergelijken met bijvoorbeeld een menie van de bouwmarkt (bijna water soms). Aanbrengen gaat als het al eens open is geweest en lang staat wat zwaar inderdaad. Daar had de club werkenmetmerken wel een speciale verdunner voor. Geen thinner gebruiken oid. Het wordt ook in de off-shore wereld gebruikt dus is bere goed en vooral roestwerend en dat is bHY onze bussen wel belangrijk :)
JanW
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door JanW »

Otje schreef:Heey BUZZhY !

Oh ja "Jan W": kijk óók eens op die link onder mijn "onderschrift". Bepaald niet om reclame voor mezelf te maken, maar dan kun je eens zien wat voor lak-resultaat je (met enig geduld en accuratesse) kunt bereiken met een lakrollertje (van de "Action" ...). Heb zelf dus die "Sigma S2U gloss" gebruikt; kun je bij iedere schilderszaak exact op de gewenste kleur laten mengen (kost wèl zo'n ca. EUR 60,= per 3/4 liter, maar dan héb je ook wat ...). Eenmaal uitgehard is die lak nèt zo "hard en krasvast" als autolak.
(Overigens (off-topic): geweldig leuk, zo'n Topolino ... !)
Ja, ik ken het; ik heb vroeger mijn 16m2, houten zeilboot, ook zo gedaan en dat werd snaarstrak, maar dat was met ouderwetse botenlak.

Nog ff snel off topic een foto, kan wel omdat er ook een Citroen op staat
Bijlagen
compilatie (Custom).jpg
compilatie (Custom).jpg (56.61 KiB) 16759 keer bekeken
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Plaats reactie