Ree's bussie krijgt wat aandacht
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
deze keuze lijkt me veel beter dan dat kruiwagentje dat je eerst gebruikte
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
slik
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Endelijk mijn snelheidsmeter vervangen. Hij is weer stil en geeft snelheid aan.

De donor had ook een ampèremeter op de plek waar nu de chevrons zitten, maar ik vond het stom om die ook te monteren omdat die nou eenmaal niet op deze bus hoort
De tellerstand staat nu niet meer op de originele 130k km. Dat vind ik wel jammer, maar ik had niet zo 123 door of ik de stand kon aanpassen. Ik durfde het niet aan.
Met de APK hoorde ik de uitlaat al wat blazen. De diagnose was niet zo lastig.

Even kijken of ik hem ga lassen of een nieuwe ga bestellen.

De donor had ook een ampèremeter op de plek waar nu de chevrons zitten, maar ik vond het stom om die ook te monteren omdat die nou eenmaal niet op deze bus hoort

De tellerstand staat nu niet meer op de originele 130k km. Dat vind ik wel jammer, maar ik had niet zo 123 door of ik de stand kon aanpassen. Ik durfde het niet aan.
Met de APK hoorde ik de uitlaat al wat blazen. De diagnose was niet zo lastig.

Even kijken of ik hem ga lassen of een nieuwe ga bestellen.
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
km stand is bij te stellen en de uitlaat lijkt me goed te lassen
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Tips hoe deze bij te stellen? Zorgvuldig het busje met getalletjes uit de houder halen? Of zijn ze door te draaien zonder verdere demontage?
En qua uitlaat: het staal is erg dun daar waar het gescheurd is. Dit is ook een tweedehands. Ik denk echter dat de oorzaak van het scheuren is dat het staal te heet wordt, omdat ik te dicht tegen pingelen aan rijd.
Ik denk dat ik deze ga lassen, omdat dit de eerste demper is die ik ooit gehad heb waarvan de pasvorm mij bevalt. Ik ga er echter ook alvast een nieuwe op reserve bestellen.
En dan de motor afstellen met een strobo.
En qua uitlaat: het staal is erg dun daar waar het gescheurd is. Dit is ook een tweedehands. Ik denk echter dat de oorzaak van het scheuren is dat het staal te heet wordt, omdat ik te dicht tegen pingelen aan rijd.
Ik denk dat ik deze ga lassen, omdat dit de eerste demper is die ik ooit gehad heb waarvan de pasvorm mij bevalt. Ik ga er echter ook alvast een nieuwe op reserve bestellen.
En dan de motor afstellen met een strobo.
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Ik weet het niet meer exact maar het was snel klaar. Meestal zie je het vanzelf, hoe je de blokkering kunt omzeilen.
Bij de uitlaat zou het ook de trillingen geweest kunnen zijn door niet spanningsvrije ophanging. Je zou er een rond plaatje op kunnen zetten die op de dikkere delen hecht en de kracht over een groter oppervlak verdeelt.
Tank je 98?
Bij de uitlaat zou het ook de trillingen geweest kunnen zijn door niet spanningsvrije ophanging. Je zou er een rond plaatje op kunnen zetten die op de dikkere delen hecht en de kracht over een groter oppervlak verdeelt.
Tank je 98?
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Ja, ik tank altijd 98. Op 95 pingelt HY.
Omdat ik geen geduld heb om op een bestelling te wachten, weggooien zonde is én deze zo lekker past, toch maar gaan lassen. Ook omdat ik denk dat ie stuk is gegaan omdat ie te heet is geworden. En een nieuwe bestellen kan altijd nog.
Maar ja, dan ga je wat beter kijken...


Oei oei, toch veel verder ingescheurd dan dat ik gisteren dacht.
Toch maar schuren.

Knetteren.


Nou, dit is al sterker dan origineel.


En omdat het scheuren - zoals Jan zegt - toch door ook door vibraties moet komen, alles toch maar wat stijver gemaakt. Andere eigenfrequenties, nieuwe kansen

Onder de bus gaan liggen, en nog even genoten van het mooie blokje.

En hierom wil de ik de demper graag houden, hij valt altijd best mooi.

Maar goed, je bent toch een paar uurtjes verder voordat ie echt recht en spanningsvrij hangt.
En een YouTube linkje naar een dichte uitlaat.
Omdat het monteren veel langer duurde dan dat me lief was ben ik er niet aan toe gekomen de ontsteking met de strobo op tijd te zetten. Volgende keer.
Omdat ik geen geduld heb om op een bestelling te wachten, weggooien zonde is én deze zo lekker past, toch maar gaan lassen. Ook omdat ik denk dat ie stuk is gegaan omdat ie te heet is geworden. En een nieuwe bestellen kan altijd nog.
Maar ja, dan ga je wat beter kijken...


Oei oei, toch veel verder ingescheurd dan dat ik gisteren dacht.
Toch maar schuren.

Knetteren.


Nou, dit is al sterker dan origineel.


En omdat het scheuren - zoals Jan zegt - toch door ook door vibraties moet komen, alles toch maar wat stijver gemaakt. Andere eigenfrequenties, nieuwe kansen


Onder de bus gaan liggen, en nog even genoten van het mooie blokje.

En hierom wil de ik de demper graag houden, hij valt altijd best mooi.

Maar goed, je bent toch een paar uurtjes verder voordat ie echt recht en spanningsvrij hangt.
En een YouTube linkje naar een dichte uitlaat.
Omdat het monteren veel langer duurde dan dat me lief was ben ik er niet aan toe gekomen de ontsteking met de strobo op tijd te zetten. Volgende keer.
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Dat lijken me eerder vermoeiingsscheuren dan door hitte veroorzaakt, maar het gaat weer jaren mee
Laatst gewijzigd door JanW op zo aug 23, 2020 8:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Ik heb er niet zo veel vertrouwen in. Heb er al twee door gejaagd in 2000 kilometer. We gaan het zien...
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Je hebt het rechte stuk uitlaatpijp richting bak toch wel gefixeerd?
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Yes, die zit met een beugel en twee moeren maat 13 vast.
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 272
- Lid geworden op: ma mei 09, 2011 3:48 pm
- Locatie: Losser
- Contacteer:
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Ik monteer de demper aan het blok en uitlaat en pas dan het ophang systeem aan, en dat gaat mij en het systeem het beste af.
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Waarom pingelt jouw hy zo vlug dan? Dan staat de ontsteking toch behoorlijk aan de vroege kant. Ik dacht dat een hy nog wel een lager octaangetal aan kan. Ik tank altijd 95 en ik merk niks van pingelen.
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Dit is sinds mijn motorrevisie. Daar heb ik bolle zuigers en een grote carburateur gemonteerd. Daarna is de 123 "volgens het boekje" gemonteerd. Denk ik.
Ik wil de 123 eruit halen om nogmaals zeker te weten dat er een curve is geselecteerd die past bij de bolle zuigers. Daarna dus met strobo controleren of de ontsteking niet te vroeg staat.
Als ie dan nog steeds pingelt, zal ik de ontsteking op gehoor later moeten zetten.
HY rijdt ook bijna 1:9. Dat is ook eigenlijk wat te efficiënt en dus niet zo goed voor het blokje.
Ik wil de 123 eruit halen om nogmaals zeker te weten dat er een curve is geselecteerd die past bij de bolle zuigers. Daarna dus met strobo controleren of de ontsteking niet te vroeg staat.
Als ie dan nog steeds pingelt, zal ik de ontsteking op gehoor later moeten zetten.
HY rijdt ook bijna 1:9. Dat is ook eigenlijk wat te efficiënt en dus niet zo goed voor het blokje.