Het is nu do 28 maart, 2024 16:12


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Re: Mijn eerste HY camper... krijgt make-over...
BerichtGeplaatst: di 11 nov, 2014 10:31 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: di 12 aug, 2014 16:31
Berichten: 1064
Woonplaats: Breda
Het resultaat ziet er gelikt uit. Iktwijfelde nog of ik mijn Topolino uit 1938 zou rollen maar als ik dit resultaat zie wordt het toch rollen. Spuiten geeft zoveel rotzooi.

_________________
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Mijn eerste HY camper... krijgt make-over...
BerichtGeplaatst: di 11 nov, 2014 22:22 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 28 maart, 2013 23:06
Berichten: 211
Woonplaats: Bellingwedde
Ik moet zeggen, dat mijn lak met een fijn speciaal zacht lak rolletje prima is uitgevloeid. Sommige mensen zien amper dat de bus gerold is..
Ik heb de sigma lak wel gemengd met owatrol, daarom vloeit de verf nog beter, omdat de lak langzamer droogt..owatrol is ook roestwerend.
Mijn bus heeft dit jaar prima gereden. Dit najaar mijn bus geheel weer nagelopen. 1 slecht plekje geconstateerd onder aan de schuifdeur. Dit direct aangepakt en hersteld.
De trap had ik nog liggen, deze geheel blank geschuurd, 1 x gegrond , 2 x gelakt en gemonteerd.
Nu staat de bus weer met nieuwe motorolie en onder de druppelaar , lekker droog in mijn schuur....kan zo weer weg in t voorjaar.
Rene


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Mijn eerste HY camper... krijgt make-over...
BerichtGeplaatst: di 11 nov, 2014 23:08 
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: di 19 dec, 2006 0:10
Berichten: 222
Woonplaats: Oosterbeek
Wat een gave HY!! Super hoor!
Mooi rood en de witte details maakt hem heel uniek!!
Citaat:
Echter: Corroless grondlak is een (professionele) twee componenten lak waarvan het verdunningsmiddel een absoluut vernietigende werking heeft op de eerder door René gebruikte lakrollertjes (ik spreek uit ervaring !) dus ènkel kan worden opgebracht door middel van een verf-spuit ...
Daarnaast lost die Corroless-grondlak àlle "omringende" conventionele lak-soorten (zoals die Sigma S-2U) en eventuele kit-randen (bijvoorbeeld Sikaflex-221 e.d.) volledig òp ...

Beste Otje,

Wat gek ik heb compleet de tegenovergestelde ervaring met Correles,

Mooie vullende grondlaag / menie. goed te schuren en te bewerken, mijn hele bus is binnen en buiten behandeld met deze grond verf. Echt Superspul.. hieronder de link wat ik heb gebruikt. Spreken we wel over het zelfde?? aangezien Correless wel meerder producten heeft.

ik ben benieuwd naar je reactie Otje..

http://www.werkenmetmerken.nl/nl/corroless_anti-roest_primer/p/118


Laatst bijgewerkt door LEiPiE op wo 12 nov, 2014 1:06, in totaal 1 keer bewerkt.
opmaak aangepast


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Mijn eerste HY camper... krijgt make-over...
BerichtGeplaatst: wo 12 nov, 2014 0:27 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 04 sep, 2003 23:59
Berichten: 1725
Woonplaats: Asten (N.B.)
Heey BUZZhY !

We spreken inderdaad over "hetzelfde spul" ...
Maar wat ik dus bedoel is: wanneer je àlles nog voor de eerste keer moet gaan (grond-)lakken is die Corroless inderdaad onovertroffen. Eenmaal droog kunnen daar werkelijk alle laksoorten overheen gezet worden. Heb er zèlf de meeste delen van Otje mee "ge-primer-d". Echter: wanneer je nàderhand stukken gaat "bij-werken" en je alsdan wederom Corroless gaat gebruiken krijg je - zodra er ergens ook maar een likje Corroless óver de bestaande (af-)lak (niet zijnde "auto-lak" maar bijvoorbeeld die Sigma) heen wordt gekwast/gespoten - direct te maken met het "oplossende" effect van die Corroless. Dus: opkrullende verfranden etc.
Overigens: destijds (zo'n jaar of 10 geleden) toen ik die blikken Corroless kocht kreeg ik er óók flessen met "verharder" bij. Moest telkens het één met het ànder mengen en kreeg het maar lastig opgebracht, zó snel droogde dat spul. Weet niet of dat nu nog steeds zo is. Daarnaast laat Corroless zich uitstekend "verdunnen" met thinner. Maar wordt de droogtijd daardoor bijna "kwadratisch korter" ...

Groet,
Gert

Oh ja "Jan W": kijk óók eens op die link onder mijn "onderschrift". Bepaald niet om reclame voor mezelf te maken, maar dan kun je eens zien wat voor lak-resultaat je (met enig geduld en accuratesse) kunt bereiken met een lakrollertje (van de "Action" ...). Heb zelf dus die "Sigma S2U gloss" gebruikt; kun je bij iedere schilderszaak exact op de gewenste kleur laten mengen (kost wèl zo'n ca. EUR 60,= per 3/4 liter, maar dan héb je ook wat ...). Eenmaal uitgehard is die lak nèt zo "hard en krasvast" als autolak.
(Overigens (off-topic): geweldig leuk, zo'n Topolino ... !)

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Mijn eerste HY camper... krijgt make-over...
BerichtGeplaatst: wo 12 nov, 2014 10:32 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 19 mei, 2008 21:06
Berichten: 1509
Allereerst wat een mooi busje is het geworden.

...nog even kort off-topic dan ;)
Correless gebruik ik ook als basis voor nieuwe verflagen en bescherming tegen roest. Het is inderdaad niet te vergelijken met bijvoorbeeld een menie van de bouwmarkt (bijna water soms). Aanbrengen gaat als het al eens open is geweest en lang staat wat zwaar inderdaad. Daar had de club werkenmetmerken wel een speciale verdunner voor. Geen thinner gebruiken oid. Het wordt ook in de off-shore wereld gebruikt dus is bere goed en vooral roestwerend en dat is bHY onze bussen wel belangrijk :)


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: Mijn eerste HY camper... krijgt make-over...
BerichtGeplaatst: wo 12 nov, 2014 12:09 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: di 12 aug, 2014 16:31
Berichten: 1064
Woonplaats: Breda
Otje schreef:
Heey BUZZhY !

Oh ja "Jan W": kijk óók eens op die link onder mijn "onderschrift". Bepaald niet om reclame voor mezelf te maken, maar dan kun je eens zien wat voor lak-resultaat je (met enig geduld en accuratesse) kunt bereiken met een lakrollertje (van de "Action" ...). Heb zelf dus die "Sigma S2U gloss" gebruikt; kun je bij iedere schilderszaak exact op de gewenste kleur laten mengen (kost wèl zo'n ca. EUR 60,= per 3/4 liter, maar dan héb je ook wat ...). Eenmaal uitgehard is die lak nèt zo "hard en krasvast" als autolak.
(Overigens (off-topic): geweldig leuk, zo'n Topolino ... !)


Ja, ik ken het; ik heb vroeger mijn 16m2, houten zeilboot, ook zo gedaan en dat werd snaarstrak, maar dat was met ouderwetse botenlak.


Nog ff snel off topic een foto, kan wel omdat er ook een Citroen op staat


Bijlagen:
compilatie (Custom).jpg
compilatie (Custom).jpg [ 56.61 KiB | 11887 keer bekeken ]

_________________
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group