Het is nu do 28 maart, 2024 22:59


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: Re: KnorrHY, de eerste stapjes
BerichtGeplaatst: di 21 jan, 2014 21:39 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 WWW  Profiel

Geregistreerd: do 04 sep, 2003 23:59
Berichten: 1725
Woonplaats: Asten (N.B.)
Inderdaad een leuke foto ! Maar: heb je 'm helemaal (olie-)lek-vrij gekregen ? Zie geen karton o.i.d. onder het vooronder liggen ... ? (of gooien ze die vloerbedekking weg na de show ...) :o

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: KnorrHY, de eerste stapjes
BerichtGeplaatst: wo 22 jan, 2014 14:08 
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: vr 29 nov, 2013 18:53
Berichten: 46
Woonplaats: Marknesse
Vindt het er erg netjes uitzien :wink:


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: KnorrHY, de eerste stapjes
BerichtGeplaatst: za 05 apr, 2014 13:25 
HY Forum Specialist
HY Forum Specialist
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 13:08
Berichten: 61
Woonplaats: Turnhout
Ondertussen de eerste rijervaringen met KnorrHy opgedaan en ...het bevalt ons best. De remmen moeten nog wat beter afgesteld, maar ze zijn betrouwbaar.

Wel merktte ik op, dat na ongeveer 4 dagen rijden, KnorrHy begon te "pruttelen", net alsof de ontsteking niet meer klopte of er vuil in de carburateur zat. Ook zag ik steeds het accu-conditiemetertje bij nachtelijke ritten zeer snel naar de grijze zone afzakken.

Eerste verdacht was de niet originele 12V-spanningsregelaar van het merk Motorola (jaja...u leest het goed). Die heb ik vervangen door een elektronische versie (thanks Citroheeze !). Desalniettemin...het euvel bleef aanhouden, dus ik begon de alternator te verdenken. Maar meten is weten, dus aan de slag gegaan met m'n Power Probe (heerlijk meet-toestelletje !). De laadspanning was netjes 13,8 en steeg naar 14,5-14,8 bij verhoogd toerental. Dus concludeerde ik : stuurspanning naar de alternator werkt en de spanningsregelaar doet z'n werk.

Ik begon de kabelboom eens nader te inspecteren en merktte daarbij 2 dikke blauwe draden die naar de alternator liepen. Toen herinnerde ik me dat KnorrHy in een vorig leven 2 stuks 6V-batterijen in het vooronder had !!! Eén blauwe draad zag er redelijk gehavend uit, waarschijnlijk ooit slachtoffer geweest van een kortsluiting, dus uit zekerheid heb ik dan maar de hele kabelboom tot in het dashbord toe ontmanteld, de bedrading gecheckt en ja hoor....de oude "voedingsdraad" naar de voorgloei-verklikker zat "vastgeplakt" tegen de bekabeling van de verlichting. En net op 'n manier om "net" geen kortsluiting te veroorzaken... :evil: De hele bedrading van 't laadstroomcircuit is nu vernieuwd èn ik heb op het dashbord een extra massa-aansluiting gezet op de accu-conditiemeter. Een wereld van verschil, die reageert nu een stuk accurater (en sneller !).

_________________
Fluctuat Nec Mergitur (scheepslatijn voor "het wiegt en het schommelt, maar vergaat niet" - net als 'n eend !


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group