Ik weet nog niet hoe goed dit gaat uitpakken, maar het was vorig jaar op Citromobile nogal koud en dat willen we nu voorkomen

Eigenlijk zit ik al op zwart zaad, maar de webshop gaf de optie met creditcard te betalen, dus dat spreidt de pijn wat.
Volgens mij heeft er hier nog niemand ervaring met dit spul (heb er nog niemand over gehoord), dus zal ik maar wat invullen hier.
Naar het schijnt (heb nog geen harde cijfers gezien echter) heeft het een betere isolatiewaarde dan piepschuim, XPS en PUR/PIR.
Als ik het gok heeft dit spul voor 2cm dikte een r-waarde van 1.2 o.i.d. Terwijl piepschuim bij 2cm op 0.5 zit.
En da's altijd goed natuurlijk. Daarnaast neemt het in tegenstelling tot piepschuim geen vocht op en is het flexibel en simpel te verlijmen.
Nu moet ik alleen nog even bekijken of ik het letterlijk tot in de ribbels lijm of niet. Aan de ene kant zit er dan tenminste geen holle ruimte achter, maar aan de andere kant weet ik niet of dat lukt.
Als het mee zit komen de rollen deze week binnen en moet ik nog even 5 liter Bison TIX halen. TIX behoor je dubbel te verlijmen (lijmkam, 10 minuten drogen, contactlijmmethode), maar het verbruik wat De Wit aangaf, lijkt aan te geven dat zij het enkel doen en dan klemmen/persen (4m2 per liter tegen 1.5 a 2 in de specificatie van Bison zelf).
De reden dat ik het heb gekozen:
[*] isolatiewaarde
[*] vochtbestendigheid
[*] flexibel en simpel te verlijmen
[*] behoeft niet direct een afwerking van triplex enzo, dus kan m'n geld nog even aan nuttiger zaken besteden
nadeel: duur! Dit kost 12,95 per m2, terwijl je voor een tientje 6m2 piepschuim van dezelfde dikte (2cm) hebt.
(en nu eerst ff de saxo wegbrengen voor de APK, dat zal ook wel weer wat gaan kosten)