Allen,
Vandaag in het magazijn (HY Team) drie zaken mbt de motor revisie besproken;
1) Foto (boven) van een drijfstang die als gevolg van een verkeerd geplaatste zuiger in de juiste positie wilde draaien.
2) Een foto (onder) van een doosje met nieuwe zuigers en bussen. De pijl op de zuiger staat naar links of naar rechts ipv naar voor of naar achter... weer een nieuwe variant (er staat ook geen AVANT bij). Deze pijl zou nu in de draai-richting van de motor geplaatst moeten worden. Volgens Albert Hetterscheid: de motor van bovenaf bekeken, van de waterpomp naar de versnellingsbak, zou de pijl naar rechts moeten staan omdat de motor vanuit dat standpunt rechtsom draait.
3) Afgelopen woensdag was ik bij Citrotech en ik werd door Ronald van Zanden aangesproken dat je een distributiedeksel niet met de keerring kan centreren, dat moet met een stuk gereedschap!! De dag daarna zag ik Albert Hetterscheid en ook daar kreeg ik direct de wind van voren dat hij het stukje in het clubblad gelezen had en ook hij gaf aan dat je een distributiedeksel niet met de keerring kan centreren... Vandaag in het magazijn, blijkt dat het jaren de gewoonte was om de distributiedeksel met de keerring te centreren, maar dat het toch niet helemaal 100% is, ook daar adviseren ze een stuk gereedschap! Voor 35 euri te koop in het magazijn... Dus, dan weet u dat!
Groeten en nog de beste wensen voor 2014,
Ferry