Het is nu do 28 maart, 2024 18:44


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel: waarde Citroen HY
BerichtGeplaatst: zo 08 jul, 2018 14:48 
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner
 Profiel

Geregistreerd: di 03 jan, 2017 16:23
Berichten: 4
Mijn naam is Werner,

Ik heb een HY pick-up, een keiharde auto zonder plamuur in de originele staat er is nooit iets aan gedaan.
Ik heb de motor er niet bij, voor de rest compleet. Versnellingsbak zit er wel bij. De HY is van 1973.
Ideale bus om er een foodtruck van te maken.
Dan heb ik nog een HY camper (staat nog in Frankrijk bij mijn zoon) deze camper is echt een restauratie object.
Het betreft een diesel (loopt en rijdt verder goed).
Kan iemand mij vertellen wat de waarde van deze HY's ongeveer is?
Even voor de duidelijkheid er zit aan de camper heel veel werk en aan de pick-up zit ook wel wat werk.
Vast bedankt voor de informatie


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on DeliciousShare on Google+
Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: waarde Citroen HY
BerichtGeplaatst: ma 09 jul, 2018 8:37 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Avatar gebruiker
 Profiel

Geregistreerd: do 07 aug, 2003 14:53
Berichten: 2928
Woonplaats: Delft
Hoi Werner,

Welkom op het forum!

Een goede HY is zo 20.000 euro waard. Het laten restaureren van een slechte HY kost ook snel 20.000. Dat maakt het lastig om een prijs aan een bus te hangen.

Als ik het zo hoor, lijkt het me erg lastig om 3000 voor je camper te krijgen en pickups zijn sowieso niet zo erg populair. Zonder motor zal het volgens mij ook lastig worden om een goed bedrag voor je pickup te krijgen, het kan helpen als hij nog erg origineel is. Maar goed, het blijft wat de gek ervoor geeft, want er is niet veel aanbod.

Groet,

Ree


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: waarde Citroen HY
BerichtGeplaatst: ma 09 jul, 2018 13:09 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 WWW  Profiel

Geregistreerd: ma 19 mei, 2008 21:06
Berichten: 1509
Lastig er een prijs aan te hangen. Een minder goede hy in frankrijk haalt men niet snel hierheen.
Een dicht exemplaar is wel interessanter voor potentiele koper of foodtruckbouwer dan een pickup. Het ontbreken van de motor maakt de pickup minder aantrekkelijk. Een keer fotos maken en hier op het verkooptopic aanbieden. Wie weet.


Omhoog
 

Offline
 Berichttitel: Re: waarde Citroen HY
BerichtGeplaatst: ma 09 jul, 2018 15:24 
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
 Profiel

Geregistreerd: zo 12 jul, 2009 22:17
Berichten: 671
een prijs noemen vind ik ook moeilijk. Met foto wordt dat eenvoudiger.
Want wat de ene veel werk vind dat vind de andere misschien niet.

Diesels zijn volgens mij ook niet echt populair hier volgens mij. Naar Nederland halen is best te doen, zeker als de hy gewoon rijd is dat een stuk berijkbaarder voor veel mensen.

Voor jezelf bepalen waarvoor hij weg mag zodat je de kosten er een beetje uit hebt lijkt mij stap 1, daarna proberen te vergelijken met wat er te koop staat.
Een pickup is wat zeldzamer maar dat wil niet zeggen dat hij daarom meer waard is. De meesten in NL willen toch een camper maken van een hy, dan is een pickup niet zo praktisch.
Ik zou het wel leuk vinden voor erbij, maar eigenlijk moet ik het niet doen want heb al genoeg voertuigen vind ik.
Waar staat de pickup?


Omhoog
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group