De Rode Bandweer HY
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Re: De Rode Bandweer HY
Ziet er gezellig uit. Wel even die vriendjes verkassen als je gaat slijpen, ververn of spuiten he 

Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Zeker een gave ruimte!!
Na twee maanden volle bak doorwerken staat er weer een strakke bus
Ben benieuwd naar het resultaat maar van de tussenresultaten zijn we hier ook niet vies 
Na twee maanden volle bak doorwerken staat er weer een strakke bus

- Para-Plu
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: DR-47-09
- Contacteer:
Ik zal het dan maar gelijk doen.. ghys 

Het meeste is er nu af! alleen de achterramen van de deuren en de andere achter ramen en de voorruit.
Dan nog ff binnen alles leeg trekken en dan volgende week de wiellen eraf.
Dan gaat volgende week alles naar de poedercoater toe!
En gaan wij beginnen met afplakken en schuren! Ik zeg alles gaat voortvarend!

Het meeste is er nu af! alleen de achterramen van de deuren en de andere achter ramen en de voorruit.
Dan nog ff binnen alles leeg trekken en dan volgende week de wiellen eraf.
Dan gaat volgende week alles naar de poedercoater toe!
En gaan wij beginnen met afplakken en schuren! Ik zeg alles gaat voortvarend!

Mooi plu is al goed bezig! ik ben blij met het kacheltje, relaxstoelen en de koffiekamer
Misschien wil de visroker op onze locatie nog eens een lekker visje voor ons maken?
Hoe gaat het met je remmen Ghys? Heb je het geleerde al toe kunnen passen met het gereedschap? Ook daar willen we wel foto's van zien!

Hoe gaat het met je remmen Ghys? Heb je het geleerde al toe kunnen passen met het gereedschap? Ook daar willen we wel foto's van zien!
-
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: 28-BL-ZK
- Contacteer:
Zo, dat zijn geen have maatregelen!
top hoor.
gr Teun
top hoor.
gr Teun
..half werk is geen werk. Geweldig deze voortgang
Ga binnenkort met de remmen in het noorden bezig. Nu nog even in het culemborgse de laatste voorbereidingen treffen..lees schilderwerk.
Heb meteen even mijn camera gepakt om weer het één en ander op gevoelige plaat vast te leggen.
Zie elders op forum.

Ga binnenkort met de remmen in het noorden bezig. Nu nog even in het culemborgse de laatste voorbereidingen treffen..lees schilderwerk.
Heb meteen even mijn camera gepakt om weer het één en ander op gevoelige plaat vast te leggen.
Zie elders op forum.
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Vandaag live de ruimte mogen aanschouwen... Prima plek!!!! mooi droog en ruim, dus klussen maar 
gr Teun

gr Teun
- Para-Plu
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Zo weer een klein up-datetje..
Alles is er nu af!!!

Morgen de wielen eraf en dan alles (motor en ophangingen) inpakken met plastic en dan gaan we lekker schuren en plamuren!
Alles is er nu af!!!

Morgen de wielen eraf en dan alles (motor en ophangingen) inpakken met plastic en dan gaan we lekker schuren en plamuren!
- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Hm ... zal wel een gróót kunstenmakaster zijn ...kunsternaresse
Hey peops ... gewéldige ruimte die jullie nu hebben ! Ook goed gewerkt !! Maar ben het met Boudewijn eens: die rampetampertjes naast jullie bus kunnen (écht !!) niet zo goed tegen (schuur-) stof ... misschien wèl zo slim om die kooien een beetje af te dekken met bijvoorbeeld oude dekens of zo ... ? En Plo: moet héél romantisch zijn: JIJ met je koude voeten in een luie fauteuil bij die (brandende) kachel ... en Plu zich het zweet van z'n lijf werkend aan al dat geschuur ...

Enne ... zorg voor een goede stofzuiger ! Want ALLES (!!!!!!) zit strax onder het stof ...
Succes !
Zie jullie wel weer ... op d'één of andere "las-workshop" ... of zo ...
Gert
P.S.: mmmm ... jullie zitten ècht "gebakken"... !Misschien wil de visroker op onze locatie nog eens een lekker visje voor ons maken?

http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
Dit gaat de goede kant op....of is deze opmerking nog net wat te vroeg nu de bus zo tot op het bot kaal is 
Dat het een mooie bus gaat worden zie ik met deze aanpak vast en zeker goed komen
Mijn ervaring leert dat tijd een schaars goed is en soms sneller gaat dan je denk...time flyes when you have some ...schuur, plamuur en schilderwerk (..Fun).
Zorg er daarom voor dat sowieso de basis de carroserie en het terug plaatsen van de ramen als eerste aan worden gepakt alvorens verder te gaan met de losse plaatwerk delen. Daarna de plaatwerkdelen op een schamel en schuren, plamuren en schilderen maar.
Of ben ik nu na al die positieve reacties weer negatief bezig
succes plu & plo!

Dat het een mooie bus gaat worden zie ik met deze aanpak vast en zeker goed komen

Mijn ervaring leert dat tijd een schaars goed is en soms sneller gaat dan je denk...time flyes when you have some ...schuur, plamuur en schilderwerk (..Fun).
Zorg er daarom voor dat sowieso de basis de carroserie en het terug plaatsen van de ramen als eerste aan worden gepakt alvorens verder te gaan met de losse plaatwerk delen. Daarna de plaatwerkdelen op een schamel en schuren, plamuren en schilderen maar.
Of ben ik nu na al die positieve reacties weer negatief bezig

succes plu & plo!
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
dat van die ramen en is wel een goede opmerking. vele onderdelen zijn namelijk ook los goed te bewerken, zegmaar grofweg dat wat nu niet meer op de bus zit 
d

d
- Para-Plu
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Nou.. er gaat voor nu ff niks meer af!
hij is klaar voor het las en schuur werk...

En er is ook nog een prutsertje bezig....

En er is ook nog een prutsertje bezig....

-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Leuke assteunen 

- HYvonne
- HY Forum Grootmeester
Dit moet mij toch even van het hart: ik heb zelden iemand zó voortvarend te werk zien gaan!
Complimenten Paul!
Complimenten Paul!
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Jaja en het goede nieuws is dat Paul straks met al zijn ervaring mijn grondverf gaat bedekken met mooie glimmende lak. tenminste dat droom ik elke nacht LOL
teun
teun