HY Camper gezocht!

Hier kun je berichten neerzetten als je iets HY, Citroën en/of camper/kamperen gerelateerds zoekt.

Moderator: LEiPiE

Jasper&Sige
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner

HY Camper gezocht!

Bericht door Jasper&Sige »

Hoi iedereen!

Ons even voorstellen... wij zijn een jong, belgisch koppel dat tijdens hun wereldreis van vorig jaar verliefd is geworden op het reizen met een campertje. We hebben om en bij de 3 maanden in een camper rondgetrokken en vonden het super om het om zo'n manier te doen. Toen we terug in België kwamen, begonnen we er al snel over na te denken om zelf een camper aan te schaffen. Hier in de buurt valt er toch ook genoeg te ontdekken hé... :)

Aangezien we thuis een Citroën garage hebben, en we een camper met toch wel enige nostalgische waarde willen, viel onze keuze nogal snel op een HY. Al blijkt de zoektocht naar een goede, gezonde HY niet altijd even simpel. We zijn er al naar enkele gaan kijken, maar deze bleken allemaal te ver doorgeroest... Over motoren weet ik genoeg, maar van plaatwerk kan ik te weinig, en we willen van niemand afhankelijk zijn als we aan restauratie beginnen.

Via via kwamen we dan op dit forum terecht, en daarom plaatsen we deze oproep:

Heeft er iemand een vrij gezonde HY te koop staan (mag wat werk aan zijn, liefst een camper), of weet er iemand waar we er wel eentje zouden kunnen vinden?
Zijn er trouwens franse fora waar we ook terecht zouden kunnen. Het franse klimaat is toch iets gunstiger voor het plaatwerk van een oud beestje hé.

Bedankt alvast, en misschien tot snel!

Groetjes

Jasper & Sige
Harold Les Coiffeurs
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Kenteken: 69EB29

Re: HY Camper gezocht!

Bericht door Harold Les Coiffeurs »

Welkom!
Goede keuze een HY (zeker als je een HY garage hebt)

Op http://www.leboncoin.fr kun je franse HY's vinden.
op http://www.marktplaats.nl staat ook een camper te koop

wat heb je al gezien?
hou ons op de hoogte. Liefst met foto's :-)

In welke prijsklasse zoeken jullie ongeveer?

Groet,

Harold
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

Hoi Jasper & Sige

Welkom op het forum. Het is leuk om te zien dat veel Citroen kenners er een HY bij hebben. Het zijn inderdaad erg leuke auto's en ze rijden erg lekker. Harde bussen zijn prima te vinden. Houd er rekening mee dat Nederlandse bussen over het algemeen véél beter onderhouden zijn dan Franse bussen. Het aanbod in NL is groter dan in FR en de kwaliteit is over het algemeen ook beter. Nederlanders laten hun HY al jaren niet meer wegrotten, en de slechte exemplaren verdwijnen snel. Toch kan ik me voorstellen dat je een bus uit FR gaat halen: je zit in de goede richting, hard is een prioriteit, en je bent niet vies van een beetje technisch werk. Houd ons op de hoogte en schroom niet om te vragen.

Grtn,

Raymond
Otje
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Otje »

Hoi Jasper & Sige,
Eveneens: heel hartelijk welkom op dit Forum. Wat òns betreft zijn er nooit rHYders tevéél !
Voor wat betreft de aankoop van een HY: zie het volgende "draadje":
http://www.citroenhyforum.nl/viewtopic.php?f=12&t=2141
Ewald, de moderator van deez' website, heeft dit topic onlangs in het leven geroepen, speciaal voor "adspirant-HY-rijders". De tips zijn uitgebreid ... maar nooit volledig. Maar: je kunt altijd via dit Forum vragen of er een "ervaren" rHYder tijd heeft om mee te gaan kijken bij een eventuele aankoop ...
Succes met de zoektocht !
Gert
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
Jasper&Sige
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner

Hey allemaal!

Leuk, zo hartelijk ontvangen worden :-).
Naar die HY van op marktplaats zijn we al gaan kijken, die was jammer genoeg al op veel plaatsen serieus aan het doorroesten..
De prijsklasse zit zo ongeveer tussen de 3000 en de 6000 euro. Al kunnen er natuurlijk altijd uitzonderingen gemaakt worden.

We houden jullie zeker op de hoogte, en als er vragen zijn, horen jullie het vast!

Groetjes
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

Ik weet een roest-arme bus te staan met gereviseerde motor en bak voor wat minder dan €6000. Hij heeft geen kampeer interieur maar een kastenwand met vakjes omdat het een bedrijfsbusje was. Hij is verlengd.

Hier staat ie nog op internet voor €4500, hoe dat zit weet ik niet precies. Volgens mij is er in de bus ingebroken, en is die €6000 inclusief reparatie van alle schade. Ik heb wel wat meer info, maar je kan natuurlijk ook gewoon contact opnemen met de garage.

Of nog even rustig verder zoeken, want voor dat geld kan je ook een busje vinden die technisch wat meer werk behoeft, maar wel een mooi interieurtje heeft.

Ree
Jasper&Sige
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner

We hebben er vandaag nog eentje gevonden op gas, hier gaan we binnenkort eens naar kijken.
Ik heb gehoord dat die DS-blokjes best wel betrouwbaar zijn op LPG, wat zijn jullie meningen hierover?

groetjes!
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

Dat gaat inderdaad perfect zonder aanpassingen. Het enige nadeel is het ruimteverlies in je camper.

Maar ga héél goed na hoe dit zit in het geval van import, als dat relevant is, want dit is meestal onmogelijk.

Ree
Jasper&Sige
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner

Gisteren zijn we naar deze wagen gaan zien:
http://www.autocenter.nl/893312/citroen ... rauto.html

Hij stond hier relatief vlakbij, dus waarom niet. Ook al waren we al vanaf het begin vrij sceptisch over de houten opbouw.
En dat bleek terecht... Dit was orgineel een pick-up, en de vorige eigenaar, een meubelmaker, had er zelf een houten bekisting rondgebouwd. Nu mogen jullie je gelukkig prijzen in Nederland met jullie soepele APK-keuring, maar mocht je met deze auto in BE aankomen.. ze lachen je gewoon uit! Die krijg je nooit gekeurd als camper.
Ook zat er een scheur in het uitlaatspruitstuk, en waren er nog wel mankementjes.
Mja jammer, we zoeken verder :-)

Groetjes
Jasper&Sige
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner

Ree schreef: Hier staat ie nog op internet voor €4500, hoe dat zit weet ik niet precies. Volgens mij is er in de bus ingebroken, en is die €6000 inclusief reparatie van alle schade. Ik heb wel wat meer info, maar je kan natuurlijk ook gewoon contact opnemen met de garage.
Heb je toevallig foto's van die bus, Ree?
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

Nee, ik kan niet zomaar aan foto's van deze bus komen. Ik heb hem twee jaar geleden in de stalling zien staan waar destijds ook mijn trax stond. De bus is lichtblauw en het logo van "De Fietsfabriek" staat op de zijkant. Ik ken de garage waar hij staat goed, als je echt serieus bent, zou ik even voor je kunnen gaan kijken, maar je kan natuurlijk ook gewoon direct info vragen bij de garage. De garage heeft wat van een gebruiksaanwijzing. De eigenaar is wel eens wat humeurig, maar een hele toffe vent en een echte citroen liefhebber.

Vandaag heb ik nog een hele aardige HY gezien. Ook verlengd, en deze keer met een kampeer interieur en bruin van de buitenkant. De bak is zeer recent gereviseerd. Het plaatwerk is minder goed dan de eerste bus. De achterklep is slecht en er zitten wat andere plekjes aan. Het behoeft niet direct aandacht, maar op den duur moet er wat aan gebeuren. De onderkant heb ik niet gezien. De vraagprijs van deze bus is volgens mij €4500 en staat bij Chateau Deux Chevaux waar ik vandaag mijn HY naartoe gebracht heb om te laten lassen. Wederom geen foto's, maar in dit geval makkelijker te regelen want de bus staat gewoon op het Chateau. Die kan ik zo voor je opvragen.

Grtn,

Ree
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

Jasper&Sige schreef:Ook zat er een scheur in het uitlaatspruitstuk, en waren er nog wel mankementjes.
Tweedehands vind je voor rond de €150, nieuw kost het zo'n €300. Geen reden dus om de bus te laten staan want het is relatief makkelijk te vervangen.

Dat er voor een pickup gekozen is als basis van een camper snap ik ook niet zo goed. Logisch dat je hem daarom laat staan, al zit er een leuk fornuisje in!
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

Ree schreef:Vandaag heb ik nog een hele aardige HY gezien.
Eén foto heb ik nog van vanmiddag: de bruine is de middelste van het rijtje:

Afbeelding
Greenbuzz
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner

Bericht door Greenbuzz »

Hallo!
Je kunt kijken op http://www.le-camion.nl/
onze groene bus staat net te koop
Bijlagen
HY camper 1c.JPG
HY camper 1c.JPG (48.92 KiB) 23016 keer bekeken
Jasper&Sige
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner

Ree schreef:
Ree schreef:Vandaag heb ik nog een hele aardige HY gezien.
Eén foto heb ik nog van vanmiddag: de bruine is de middelste van het rijtje:

Afbeelding
Hey Ree,

Ik zie nu pas deze foto, vorige keer over gekeken denk ik :o
Ziet er inderdaad een aardige HY uit, heb je toevallig meer foto's of info?

We hadden er onlangs bijna één gekocht maar geraakten het niet eens over de prijs dus de verkoop is toch nog afgeketst...

@Greenbuzz: heb jij misschien ook wat meer info over je bus?

Bedankt alvast!
Plaats reactie