Wel , die is erg leuk om op te volgen , en zeer leerijk , maar voor mij was het ook al meer dan eens een leerschool geweest daar ik een maand geleden de koppaking erdoor gereden had van mijn HY78 blok, na 6000 km gedaan te hebben.
Maar wel na 20 jaar stilgestaan te hebben.
De motor van Lepie is nu wel echt een typisch voorbeeld hoe onzorgvuldig iemand kan omspringen met het onderhoud van een motor , de smurrie op de kop , de smurrie in de spoelkanalen enz , ook vraag ik me af wat de werkelijke oorzaak geweest is van de verbrande zuiger ( ik vermoed te fel over zijn toeren gejaagd ) denk ik ( zal mij niet gebeuren

even een elektronische velleman kit toerenteller erin gebouwd , zeer goedkoop zeereffectief !
Idem voor de temperatuur ook elektronische velleman kit ( sensor vlak aan de ingang van het pomphuis achterin tegen de gietijzere wand, ook geen overbodigge luxe vind ik , want met een afschermkap weet je niet precies hoe warm de blok is.
Nu ik heb ook mijn motorkop laten vlakken uit zekerheid en afdichttest.
Ontkolen ook wel maar was niet echt nodig motor had echte 23.000 km .
Toen ik de motor opendeed na de eerste inspektie had ik enkel wat bodemsmurrie in de karterpan ( 5 mm ) .
Nu ik de kop noodgedwongen eraf had genomen kon ik de inspectie intern doen , geen stootranden,, zeer gave blinkende cylinders ,geen gekoolde pistons , ik stond echt verbaast zo proper.
Maar wat Lepie hier gepresteerd heeft en dat met een motor die eigenlijk zo goed als op was mijn inziens , tjonge proficiat !!!!

!!
En hopelijk kan je je fotosite nog lang behouden voor andere pechvogels en leerlingen.
Misschien intressant om een link in mijn website te maken naar lepie zijn fotopagina .
Mijn site ,daar staat nog mijn DS 2.3 injection op die ondertussen netjes gestald is vanwege HY rijder geworden

, maar ik ga er ook een hele pagina reeks van HY aan toe voegen in de winter maanden , mooie tijd voor zo een geduld werkje .
Volgend werkje voor me is de prisas dichting en misschien lager ook en lagerhuispakking............... .
Nogmaals gefiliciteerd Lepie !!!!!!!!!!
Groet jeroen
http://www.jeroensuls.be
jeroen.suls@pandora.be
le camion lid sinds enkele maanden