De compressie die te meten was (kreeg 'm weer niet lekker in 3 en 4, knalde er telkens weer uit - komt omdat hier de meter direct aan de slang zit en onze bougies zo diep zitten, moet er nog eens wat voor maken, ik denk een PVCbuis open snijden en er omheen doen ofzo):
1: 10 bar

2: 9 bar
Een vooruitgang van 0.5 tot 1.5 bar dus (MurpHY zat al hoog met 8 a 8.5 bar vergeleken met het boekje dat 7.5 zegt). In cilinder 3 en 4 knalde de meter er uit ergens rond de 7, dus dat zal ook wel hoger zijn.
Heb nu nog af en toe een beetje 'geplop' ('t is niet 't geluid van ontbranding in de uitlaat) als ik gas terug neem en daarnaast klinkt hij op dit moment af en toe wat als een VW busje. Ik neem aan dat dit allemaal met inslijten van de zuigers te maken heeft. (en eigenlijk heb ik dus ook nooit een echt gezonde HY motor gehoord vanuit de cabine).
Ook zal ik denk ik bij 500 a 1000km de olie weer vervangen om 't schraapsel er uit te halen.
Koelsysteem is ook flink doorgespoeld, twee keer met Wynns coolsystem flush en veel water. Daarna afgevuld met verse koelvloeistof.
Staan nu een stuk of wat jerrycans met vuil water hier

Alleen irritant dat je niet het hele systeem leeg kan laten lopen, er blijft nog iets van 2 a 2.5 liter achter in het systeem.
Afstelling moet ook nog wat beter, maar misschien dat ik daarvoor langs een specialist rijdt want mijn RPM meter heeft geen fijne verdeling onder 1000rpm. Misschien dat die dan ook meteen de compressie even kan bekijken.