Ree's bussie krijgt wat aandacht
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Vraagje!
Ik twijfel of ik een nieuwe bodem in mijn laadruimte ga zetten. Het is niet echt direct nodig, maar ja, ik ben nu zo lekker bezig... Maar in de technische boeken kan ik niet vinden hoe de carrosserie en de bodem van de laadruimte aan elkaar vast zitten. Weet iemand waar ik hiervan de technische tekeningen kan vinden? Als het te complex wordt, worden alleen de gaatjes gerepareerd.
Ree
Ik twijfel of ik een nieuwe bodem in mijn laadruimte ga zetten. Het is niet echt direct nodig, maar ja, ik ben nu zo lekker bezig... Maar in de technische boeken kan ik niet vinden hoe de carrosserie en de bodem van de laadruimte aan elkaar vast zitten. Weet iemand waar ik hiervan de technische tekeningen kan vinden? Als het te complex wordt, worden alleen de gaatjes gerepareerd.
Ree
- FerrHy
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 600
- Lid geworden op: zo okt 31, 2010 11:35 am
- Kenteken: 75-YB-34
- Locatie: Baarn
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Ree,
De technische tekeningen kan je wellicht bij Ben Boortman vinden.
Het gedeelte 'tussen de balken' van midden voor naar achter waar de wafelplaat onder zit is onderdeel van de kokerbalken.
Ik zou daar niet aan zitten als ik jou was.
Bij mijn bus probeer ik dat deel zoveel mogelijk te behouden!
Linksvoor heb ik een klein deel verwijderd. Daar heb ik achteraf spijt van.
Niet allen was het randje dat aan de balk vast zat heel moeilijk los te krijgen, het nieuwe deel aan de balk verbinden is ook heel lastig.
Ondanks het kleine stukje, buigt de zijkant van de balk naar buiten weg.
Ik vervang nu alleen het deel van de zijwand tot de balk.
Het deel tussen de balken goed ontroest en in de roestbindende verf gezet.
Over het geheel (zijkant naar zijkant, voor naar achter) gaat straks een nieuwe plaat.
Dan hoop ik dat het weer even mee kan.
Succes, Ferry
De technische tekeningen kan je wellicht bij Ben Boortman vinden.
Het gedeelte 'tussen de balken' van midden voor naar achter waar de wafelplaat onder zit is onderdeel van de kokerbalken.
Ik zou daar niet aan zitten als ik jou was.
Bij mijn bus probeer ik dat deel zoveel mogelijk te behouden!
Linksvoor heb ik een klein deel verwijderd. Daar heb ik achteraf spijt van.
Niet allen was het randje dat aan de balk vast zat heel moeilijk los te krijgen, het nieuwe deel aan de balk verbinden is ook heel lastig.
Ondanks het kleine stukje, buigt de zijkant van de balk naar buiten weg.
Ik vervang nu alleen het deel van de zijwand tot de balk.
Het deel tussen de balken goed ontroest en in de roestbindende verf gezet.
Over het geheel (zijkant naar zijkant, voor naar achter) gaat straks een nieuwe plaat.
Dan hoop ik dat het weer even mee kan.
Succes, Ferry
- Bijlagen
-
- image-2030549847.jpg (474.56 KiB) 19883 keer bekeken
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Sluit me bij Ferry en eerder antwoord van Ben Boortman aan.
Zodra de onderste wafelplaat nog redbaar is laten zitten en repareren. Deze houdt de carroserie grotendeels in verband. Zelf ook met het idee gelopen de laadvloer eruit te slijpen en te vervangen voor gegalvaniseerde betonwafelplaat. Ook wel gebruikt om beton te storten op houten vloeren en soortgelijk profiel. Op aanraden van ben besloten enkel de slechte stukken te repareren.
Zodra de onderste wafelplaat nog redbaar is laten zitten en repareren. Deze houdt de carroserie grotendeels in verband. Zelf ook met het idee gelopen de laadvloer eruit te slijpen en te vervangen voor gegalvaniseerde betonwafelplaat. Ook wel gebruikt om beton te storten op houten vloeren en soortgelijk profiel. Op aanraden van ben besloten enkel de slechte stukken te repareren.
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Dank Ferry! Ik ga alleen de slechte stukken eruit slijpen.
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Het plan is dus de laadvloer te laten zitten, maar eerste even zeker weten hoeveel ellende er onder de vloer zit. Eerst het grootste gat in de laadruimte wat verder open gepeld en gelukkig ziet het er goed uit.

Hier zaten heel veel roestbobbels op de bodemplaat. Weg geslepen in de verwachting dat er gaten in zouden vallen. Niet dus.

Nog wel een gaatje in de wielkast:

En nog een aan de andere kant:

De randjes schoongemaakt waar kit op gezet gaat worden zodat er nooit meer vocht in kan komen:



Deze ribbel was naar binnen gedeukt, nu weer als nieuw:

En de wielkast RA was helemaal ingedeukt. Na wat klopwerk is ie weer bijna recht. De achterkant wordt nog beter.



Hier zaten heel veel roestbobbels op de bodemplaat. Weg geslepen in de verwachting dat er gaten in zouden vallen. Niet dus.

Nog wel een gaatje in de wielkast:

En nog een aan de andere kant:

De randjes schoongemaakt waar kit op gezet gaat worden zodat er nooit meer vocht in kan komen:



Deze ribbel was naar binnen gedeukt, nu weer als nieuw:

En de wielkast RA was helemaal ingedeukt. Na wat klopwerk is ie weer bijna recht. De achterkant wordt nog beter.


- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 1725
- Lid geworden op: do sep 04, 2003 11:59 pm
- Locatie: Asten (N.B.)
- Contacteer:
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Goed bezig ! We vólgen je ...
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Vraagje tussendoor: weet iemand wat de maat is van het schroefdraad van een standaard smeernippel?
- FerrHy
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 600
- Lid geworden op: zo okt 31, 2010 11:35 am
- Kenteken: 75-YB-34
- Locatie: Baarn
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
http://www.smeertechniek.nl/smeertechni ... l-type-sh1
In alle soorten en maten... M5 t/m M10
Succes, Ferry
In alle soorten en maten... M5 t/m M10
Succes, Ferry
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
op het werk (landbouwmachines) hebben we het meeste M6x1.
verder hebben we M8x1,25 wat best vaak voorkomt en 2 soorten gasdraad. Welke weet ik uit mijn hoofd niet.
verder hebben we M8x1,25 wat best vaak voorkomt en 2 soorten gasdraad. Welke weet ik uit mijn hoofd niet.
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Ik weet dat er door Citroen M6 en M7 gebruikt wordt. Op de HY zit volgens mij maar een maat. Anders draai ik er wel een uit om te kijken...
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Dus, het achterscherm staat in de grondverf.



De laadvloer is inmiddels geborsteld.

Een paar kleine plekjes worden gelast, dan gaat ie in de menie, in de grondverf, wordt de laadruimte gekit en daarna in de spuitrubber. Echt al het oude kit is inmiddels verwijderd omdat nieuw kit veel beter is.

En dan nog dit alom bekende plekje. Ik wist was even vergeten dat het er zat, daarom heb ik het gisteren pas bewerkt met een hamer om te kijken wat erachter zit. Roest dus

Daar komt van de week ook een plakje vers staal.



De laadvloer is inmiddels geborsteld.

Een paar kleine plekjes worden gelast, dan gaat ie in de menie, in de grondverf, wordt de laadruimte gekit en daarna in de spuitrubber. Echt al het oude kit is inmiddels verwijderd omdat nieuw kit veel beter is.

En dan nog dit alom bekende plekje. Ik wist was even vergeten dat het er zat, daarom heb ik het gisteren pas bewerkt met een hamer om te kijken wat erachter zit. Roest dus


Daar komt van de week ook een plakje vers staal.
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Goed Bezig Raymond!
Zo heb je er weer jaren plezier van.
Spuitrubber had ik niet eerder van gehoord of is dat vergelijkbaar met van die gietvloeren in woonhuizen?
Dan heb je meteen ook een mooie eind afwerking.
Zo heb je er weer jaren plezier van.
Spuitrubber had ik niet eerder van gehoord of is dat vergelijkbaar met van die gietvloeren in woonhuizen?
Dan heb je meteen ook een mooie eind afwerking.
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Het is een hele sterke maar blijvend flexibele kit die je met een spuitpistool kan aanbrengen zodat het hele oppervlak ermee bedekt is. Ook ideaal voor roestbescherming op de bodem van de auto. Foto's volgen tzt nog wel.
Erop komt gewoon weer multiplex met daarovereen een zeiltje. Maar als ik ooit nog eens lekkage krijg, zal dit nooit het staal kunnen bereiken.
Erop komt gewoon weer multiplex met daarovereen een zeiltje. Maar als ik ooit nog eens lekkage krijg, zal dit nooit het staal kunnen bereiken.
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Gietvloertje met vloerwarming is ook leuk 

MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Kan het vocht op de vloer meteen wegdampen 
