goedkope oldtimer camper verzekering??

Speciaal voor die HY-vragen die nergens anders bij passen

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
AltijdHerrie
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
Kenteken: AE-92-66
Contacteer:

goedkope oldtimer camper verzekering??

Bericht door AltijdHerrie »

Hallo,

Ik ben opzoek naar een goede verzekering voor een HY camper van '61
Op internet al wat aan het zoeken geweest, maar lees dat er bij een oldtimerverzekering vaak regeltjes zijn, zoals dat je er alleen overdag mee mag rijden
Wie weet er een goedkope oldtimer/camper verzekering?

groeten Colin
oldschool Hy 1961
Stichting AltijdHerrie
LightCoreHealing
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Kenteken: 44-02-XD
Contacteer:

Re: goedkope oldtimer camper verzekering??

Bericht door LEiPiE »

Vreemd, ik weet niet van zulke beperkingen bij mijn verzekering (maar misschien moet ik de polis nog eens napluizen). Ik zit bij citroklassiek.nl (tegenwoordig NAG Klassiektotaal), maar dat is alleen een basic WA verzekering met als enige beperkingen dat het voertuig oud moet zijn en maximaal 10000KM per jaar als ik het goed heb (bij overschrijding moet je bij betalen).
Geen speciale camperzaken verzekerd (dat zou ik dan sowieso liever via de ANWB reis & kredietbrief doen denk ik).
Is een van de goedkoopste oplossingen die je kunt vinden, maar alleen praktisch voor mensen zoals ondergetekende die vrij weinig rijden en de bus bij huis binnen kunnen stallen. Mocht iemand er mee gaan joyriden dan krijg ik misschien de dagwaarde terug (geen idee hoe ze die bepalen), want mijn bus is niet getaxeerd.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

Bij een oldtimer verzekering heb je altijd extra regeltjes. Daarom kan het ook zo goedkoop. De meest in het oog springende zijn een maximaal kilometrage, uitsluting van woon-werk verkeer en vaak een verplichting tot het hebben van een andere auto. Er is geen een verzekeraar die stelt dat je er alleen overdag mee mag rijden.

Dus, gebruik je je bus voor je werk en/of woon-werk verkeer, dan zal je op zoek moeten naar een niet-oldtimer verzekering. Anders ben je echt de sjaak als je in de ochtendspits een ongeluk krijgt. De maximale kilometrage en de verplichting tot het hebben van een andere auto verschilt per pakket en vezekeraar. Er zijn voldoende goede verzekeraars op de markt: CitroKlassiek, Emerpark en Gio om er een paar te noemen, maar er zijn er veel meer.
AltijdHerrie
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
Kenteken: AE-92-66
Contacteer:

Bericht door AltijdHerrie »

Bedankt voor jullie reacties
Ik heb ook een "gewone" auto, en zal de HY ook niet als dagelijks vervoer gebruiken, hooguit eens iets groots ophalen of wegbrengen, dus ik durf wel een oldtimer verzekering af te sluiten

groeten Colin
oldschool Hy 1961
Stichting AltijdHerrie
LightCoreHealing
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

Ik zou in dat geval naar Emerpark of Gio gaan.
eric
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Kenteken: 74-BB-66
Contacteer:

Bericht door eric »

Hallo volgens mij is het per wet geregeld,dat je een oldtimer alleen kan verzekeren als je er nog een gewone wagen bij hebt, dit is in duitsland zeker zo
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

Dit is geen wettelijke bepaling, maar de meeste (misschien wel alle) verzekeraars stellen deze eis.
HYvonne
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door HYvonne »

er zijn al zoveel namen van verzekeraars genoemd dat ik deze zeker óók moet noemen: Jelierse verzekeringen: KLIK HIER zij hebben dit zelf opgezet doordat ze zelf een oldtimer camper hebben. Bel gewoon even met hun en je staat versteld van hun aanbod!
hyliner
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Kenteken: NH-81-JK

Bericht door hyliner »

Ik heb de ervaring dat een HY met 'kampeerauto' vermeld op het kentekenbewijs niet als oldtimer aangemerkt kan worden. Het wordt dan een camperverzekering. Maar dat hoeft niet duurder te zijn!

Ik heb na een tip hier op het forum een verzekering voor mijn HY kampeerauto bij http://www.abcassurantien.nl/ voor minder dan 100 euro/jaar, (WA + inzittenden), max 7500km/jaar, ook buitenland (groene kaart), geen dag/nacht of andere beperkingen.
Laatst gewijzigd door hyliner op za okt 13, 2012 5:48 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Sinds 1987 HY rijder. Sinds 1991 eigenaar van een HY van 1967, van de 'Amsterdamse serie'. Daarnaast rij ik een Méhari uit 1977. Dagelijks vervoer: wisselend een Acadiane van 1983 en een Citroën Berlingo Multispace 1.6 van 2006. Groeten, Henri.
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Kenteken: 44-02-XD
Contacteer:

Bericht door LEiPiE »

Zal wel van de verzekeraar afhangen, mijne heeft ook de aantekening kampeerauto, maar is toch als oldtimer verzekerd.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
hyliner
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Kenteken: NH-81-JK

Bericht door hyliner »

LEiPiE schreef:Zal wel van de verzekeraar afhangen, mijne heeft ook de aantekening kampeerauto, maar is toch als oldtimer verzekerd.
Ik heb mn polis er even op nageslagen. Ik kreeg na de offerte per mail te horen dat een oldtimerverzekering niet kon omdat het een 'kampeerauto op kenteken' was. Maar op de polis staat alsnog 'klassiekerverzekering'. Dus toch :D
Sinds 1987 HY rijder. Sinds 1991 eigenaar van een HY van 1967, van de 'Amsterdamse serie'. Daarnaast rij ik een Méhari uit 1977. Dagelijks vervoer: wisselend een Acadiane van 1983 en een Citroën Berlingo Multispace 1.6 van 2006. Groeten, Henri.
Plaats reactie