Leuke brandweerbus VERKOCHT (update 9 maart)
Moderator: LEiPiE
Leuke brandweerbus VERKOCHT (update 9 maart)
Deze brandweerwagen is na z'n diensttijd niet gelijk gestript. Veel specifieke brandweeraccessoires zijn dan ook nog aanwezig:
1000 liter watertank
Spuitpistool met slang op haspel
Blauw zwaailicht
Imperiaal met ladder
Brandweerhelm
Opbergkast
Trekhaak
Verder is de wagen uitgerust met een manschappenbank. Daardoor kan je legaal met vier à vijf personen rondrijden. Leuk om de kinderen naar een schoolfeest te brengen. De koets is behoorlijk strak. Er zit laswerk aan de balken en de remmen moeten worden nagekeken. De bus rijdt op eigen kracht. Waarschijnlijk is er maar weinig met de wagen gereden (kenmerkend voor brandweermaterieel) en zijn blok en bak daarom nog fris. Het gaat om een type HY72, wat betekent dat er een 1600 blok in zit. De kilometerstand is 19500. De tank zit vol met ethanol-vrije Shell V-power. De wagen staat nog op Frans kenteken, maar wordt desgewenst met Nederlands kenteken opgeleverd. Er is hiervoor een Certificat d'Immatriculation beschikbaar. Bouwjaar 1972.
Helaas kom ik er niet aan toe om 'm op de weg te krijgen.Wie komt 'm voor €4750 ophalen?
Op verzoek heb ik inmiddels een aantal foto's extra geplaatst. Het laswerk gaat vooral om de linker kokerbalk die over een lengte van 80 cm weggerot is. Ook de dwarsbalk achter heeft werk nodig. Bezint eer ge begint... De bus staat op een brug, zodat de bodem goed geïnspecteerd kan worden.
Er is behoorlijk wat belangstelling voor de bus. Het lijkt mij fair om belangstellenden op volgorde van aanmelding de gelegenheid te geven om te komen kijken:
Jeroen (is langs geweest en heeft besloten om de bus te kopen)
HYvonne (is inmiddels afgehaakt)
ghys (is inmiddels afgehaakt)
Robin (vist helaas achter het net)
pietpeizel (vist helaas achter twee netten)
@Leipie: De bus is verkocht, dus deze thread kan afgesloten worden.
1000 liter watertank
Spuitpistool met slang op haspel
Blauw zwaailicht
Imperiaal met ladder
Brandweerhelm
Opbergkast
Trekhaak
Verder is de wagen uitgerust met een manschappenbank. Daardoor kan je legaal met vier à vijf personen rondrijden. Leuk om de kinderen naar een schoolfeest te brengen. De koets is behoorlijk strak. Er zit laswerk aan de balken en de remmen moeten worden nagekeken. De bus rijdt op eigen kracht. Waarschijnlijk is er maar weinig met de wagen gereden (kenmerkend voor brandweermaterieel) en zijn blok en bak daarom nog fris. Het gaat om een type HY72, wat betekent dat er een 1600 blok in zit. De kilometerstand is 19500. De tank zit vol met ethanol-vrije Shell V-power. De wagen staat nog op Frans kenteken, maar wordt desgewenst met Nederlands kenteken opgeleverd. Er is hiervoor een Certificat d'Immatriculation beschikbaar. Bouwjaar 1972.
Helaas kom ik er niet aan toe om 'm op de weg te krijgen.Wie komt 'm voor €4750 ophalen?
Op verzoek heb ik inmiddels een aantal foto's extra geplaatst. Het laswerk gaat vooral om de linker kokerbalk die over een lengte van 80 cm weggerot is. Ook de dwarsbalk achter heeft werk nodig. Bezint eer ge begint... De bus staat op een brug, zodat de bodem goed geïnspecteerd kan worden.
Er is behoorlijk wat belangstelling voor de bus. Het lijkt mij fair om belangstellenden op volgorde van aanmelding de gelegenheid te geven om te komen kijken:
Jeroen (is langs geweest en heeft besloten om de bus te kopen)
HYvonne (is inmiddels afgehaakt)
ghys (is inmiddels afgehaakt)
Robin (vist helaas achter het net)
pietpeizel (vist helaas achter twee netten)
@Leipie: De bus is verkocht, dus deze thread kan afgesloten worden.
- Bijlagen
Laatst gewijzigd door Wouter op za mar 25, 2017 10:08 pm, 8 keer totaal gewijzigd.
Het leven is te kort om in saaie auto's te rijden...
- HYvonne
- HY Forum Grootmeester
Re: Leuke brandweerbus
Wouter,
Je hebt een pb,tje
Je hebt een pb,tje
Idem.
-
- HY Forum Beginner
Ik vind het een hele gave uitvoering
Is het veel laswerk en alleen de bodem of ook het chassis.
ik ga morgen het ziekenhuis in (jammer dat het geen ambulance uitvoering was) voor een nieuwe knie, maar morgenavond wel weer aanspreekbaar.
piet
Wil hem wel kopen voor genoemde bedrag. Hij krijgt een goed plekje!
Ben morgen of overmorgen denk ik weer thuis, kan ik je bellen?
Piet
Is het veel laswerk en alleen de bodem of ook het chassis.
ik ga morgen het ziekenhuis in (jammer dat het geen ambulance uitvoering was) voor een nieuwe knie, maar morgenavond wel weer aanspreekbaar.
piet
Wil hem wel kopen voor genoemde bedrag. Hij krijgt een goed plekje!
Ben morgen of overmorgen denk ik weer thuis, kan ik je bellen?
Piet
Laatst gewijzigd door pietpeizel op wo mar 01, 2017 12:46 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Piet, een brancard is er zo ingeschoven hoor.
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Re: Leuke brandweerbus VERKOCHT (update 9 maart)
Gefeliciteerd Jeroen. We zien de bus vast wel weer terug in een restauratietopic