Een 123 ontsteking die hapert
Re: Een 123 ontsteking die hapert
Ik vind die diode oplossing van Keessie heel plausibel. Misschien dat bij de Tractions het voortijdig defect raken van de 123 ook gelegen is aan de spanningspieken bij aan/uitschakelen van verbruikers.
Je hebt een extra min-draad getrokken, maar hoe staat het met de plusdraad? Loopt die over zekering die misschien geen fraai contact maakt, of zijn er anderszins verdenkingen op overgangsweerstanden?
Je hebt een extra min-draad getrokken, maar hoe staat het met de plusdraad? Loopt die over zekering die misschien geen fraai contact maakt, of zijn er anderszins verdenkingen op overgangsweerstanden?
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
- Marc
- HY Forum Super Expert
- Berichten: 186
- Lid geworden op: vr jul 16, 2010 10:41 am
- Kenteken: mb-72-02
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Een 123 ontsteking die hapert
De plus zit aan de plus van de bobine, zoals in de instructie staat. Moet het schema eens bekijken wat daar aan gekoppeld zit.
Marc Ambagts
Re: Een 123 ontsteking die hapert
en loopt dus via contactslot via een zekering. Deze route van accusplus via contactslot naar bobine is gemakkelijk na te lopen. Dan heb je daar zekerheid over.
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
- Marc
- HY Forum Super Expert
- Berichten: 186
- Lid geworden op: vr jul 16, 2010 10:41 am
- Kenteken: mb-72-02
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Een 123 ontsteking die hapert
Volgens mij gaat hij niet over een zekering, als ik het schema tenminste goed begrijp.
Marc Ambagts
Re: Een 123 ontsteking die hapert
Marc, je hebt gelijk.
Je zou, als de motor loopt, eens een kabeltje van de accupluspool naar de plus van de bobine kunnen aansluiten en dan wat verbuikersi/uit schakelen om zo eventuele overgangsweerstanden/contactslotproblemen uit te sluiten. Simpel en snel gedaan.
Je zou, als de motor loopt, eens een kabeltje van de accupluspool naar de plus van de bobine kunnen aansluiten en dan wat verbuikersi/uit schakelen om zo eventuele overgangsweerstanden/contactslotproblemen uit te sluiten. Simpel en snel gedaan.
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
- Marc
- HY Forum Super Expert
- Berichten: 186
- Lid geworden op: vr jul 16, 2010 10:41 am
- Kenteken: mb-72-02
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Een 123 ontsteking die hapert
Ik had ook al zitten denken om een draad direct vanaf de accu naar de plus van de 123 te leggen om te kijken of het dan beter gaat. Maar ik moet hem dan wel ontkoppelen als de motor uit staat denk ik.
Marc Ambagts