Thomas zijn bussie
Re: Thomas zijn bussie
Een paar potten botenlak of industrielak. Kan in elke kleur gemengd worden en als je een beschadiging hebt kan je zo bijwerken.
Epifanis bijvoorbeeld. Collores is goede menie. Genoeg andere aanbieders.
Epifanis bijvoorbeeld. Collores is goede menie. Genoeg andere aanbieders.
Re: Thomas zijn bussie
Ik gebruik daarvoor Sigma coatings S2U gloss. Dit is een krasvaste hoogglanslak. Ik heb de hele bus er een andere kleur mee gegeven. Zit er nu al zo'n 4 jaar op. En ziet er nog steeds als nieuw uit. Was trouwens een tip die ik op dit forum gelezen heb... PS: Ben nu mijn AK350 ook met deze lak met kwast en roller van een andere kleur aan het voorzien -:)
-
- HY Forum Specialist
- Berichten: 84
- Lid geworden op: vr okt 20, 2017 7:15 pm
- Kenteken: BE2150
- Locatie: Gelderland
Re: Thomas zijn bussie
bedankt voor de Tips
Afgelopen zaterdag nieuwe onderdelen voor de koppeling gehaald en gaan deze er volgende weekend in zetten
Afgelopen zaterdag nieuwe onderdelen voor de koppeling gehaald en gaan deze er volgende weekend in zetten
-
- HY Forum Specialist
- Berichten: 84
- Lid geworden op: vr okt 20, 2017 7:15 pm
- Kenteken: BE2150
- Locatie: Gelderland
Re: Thomas zijn bussie
Update 6
Ongeveer 2 weken geleden hebben hebben we de koppeling dan eindelijk vervangen en kan er weer soepel gereden worden.
de oorzaak van het stotteren van de koppeling ligt of aan dat de koppeling die een beetje glazig was of door dat de drukgroep die er of kwam iets krom is.
de motor uit bouwen ging vrij soepel. zaterdag ochtend al een beginnetje gemaakt en zondag afgemaakt. ook gelijk de versnellingsbak kering vervangen en toplager. en een gereviseerde koppeling en drukgroep
binnenkort opzoek naar de goede verf voor op de bus.
het volgende op mijn lijstje:
Brandstofpomp lekkage.
schilderen/verven
isoleren en inbouwen.
Ongeveer 2 weken geleden hebben hebben we de koppeling dan eindelijk vervangen en kan er weer soepel gereden worden.
de oorzaak van het stotteren van de koppeling ligt of aan dat de koppeling die een beetje glazig was of door dat de drukgroep die er of kwam iets krom is.
de motor uit bouwen ging vrij soepel. zaterdag ochtend al een beginnetje gemaakt en zondag afgemaakt. ook gelijk de versnellingsbak kering vervangen en toplager. en een gereviseerde koppeling en drukgroep
binnenkort opzoek naar de goede verf voor op de bus.
het volgende op mijn lijstje:
Brandstofpomp lekkage.
schilderen/verven
isoleren en inbouwen.
- HYvonne
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 1054
- Lid geworden op: wo jun 14, 2006 7:41 am
- Locatie: Zuid-Limburg
Re: Thomas zijn bussie
Goed bezig Thomas. Dat moet een plezier zijn met zo een werkplek. Zou er nog jaloers op worden. 

-
- HY Forum Specialist
- Berichten: 84
- Lid geworden op: vr okt 20, 2017 7:15 pm
- Kenteken: BE2150
- Locatie: Gelderland
Re: Thomas zijn bussie
jammer genoeg ook niet onze werkplaats.... wel die van mijn vaders werk.
hebt meeste moet ook bij ons op de oprit
hebt meeste moet ook bij ons op de oprit

-
- HY Forum Specialist
- Berichten: 84
- Lid geworden op: vr okt 20, 2017 7:15 pm
- Kenteken: BE2150
- Locatie: Gelderland
Re: Thomas zijn bussie
alle een tijdje niks over mijn werkzaamheden gepost.
laatst de 1000 km gehaald met de nieuwe cilinderkop hebben de cilinderkopbouten al nagetrokken ik moet de kleppen nog stellen.
inmiddels zitten de ''meest verroeste'' plekken in de menie en sommige delen ook al weer in een nieuwe lak laag
omdat ik de bus buiten moet schilderen ben ik weer afhankelijk en ga ik de bus in delen schilderen. daarom had ik er voor
gekozen om eerst de slechtste plekken blank te maken om te zien hoe erg het was en om de roest te stagneren.
de meeste roest is meer vliegroest en probeer ik de verwijderen met de luchttol met staalborstel en daarna met verschillende schuurpapieren. ook geprobeerd met het zandstaal apparaat maar geeft een aardige zooi.
laatst de 1000 km gehaald met de nieuwe cilinderkop hebben de cilinderkopbouten al nagetrokken ik moet de kleppen nog stellen.
inmiddels zitten de ''meest verroeste'' plekken in de menie en sommige delen ook al weer in een nieuwe lak laag
omdat ik de bus buiten moet schilderen ben ik weer afhankelijk en ga ik de bus in delen schilderen. daarom had ik er voor
gekozen om eerst de slechtste plekken blank te maken om te zien hoe erg het was en om de roest te stagneren.
de meeste roest is meer vliegroest en probeer ik de verwijderen met de luchttol met staalborstel en daarna met verschillende schuurpapieren. ook geprobeerd met het zandstaal apparaat maar geeft een aardige zooi.
-
- HY Forum Specialist
- Berichten: 84
- Lid geworden op: vr okt 20, 2017 7:15 pm
- Kenteken: BE2150
- Locatie: Gelderland
Re: Thomas zijn bussie
Was een beste klap maar kon hem recht houden en op de vluchtstrook vervangen. alleen wat lakschade door het rondslaan van de band. Binnnenkort maar over stappen naar 16 inch op de oude velg denk ik
Re: Thomas zijn bussie
oei, dat is serieuze narigheid. Was je bandenspanning wel hoog genoeg?
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
-
- HY Forum Specialist
- Berichten: 84
- Lid geworden op: vr okt 20, 2017 7:15 pm
- Kenteken: BE2150
- Locatie: Gelderland
Re: Thomas zijn bussie
week of 2 terug alles nog gecheckt en was goed. Daar voor nooit leeglopende banden gehad. gelukkig ook lucht in het reserve wiel
-
- HY Forum Specialist
- Berichten: 84
- Lid geworden op: vr okt 20, 2017 7:15 pm
- Kenteken: BE2150
- Locatie: Gelderland
Re: Thomas zijn bussie
Update 7
Inmiddels heb ik de bus op verschillende plekken al voorzien van een nieuw verflaagje.
moet dit jammer genoeg buiten doen dus doe het steeds deel voor deel.
deuren ga ik ergens in de winter doen denk ik.
verder trekt de bus bij het remmen nog naar rechts op de remmenbank gezet gaan de voorremmen gelijk op maar blijft de linker voorrem op een gegeven moment achter.
ook ben ik aan het kijken wat ik met banden ga doen.....
Inmiddels heb ik de bus op verschillende plekken al voorzien van een nieuw verflaagje.
moet dit jammer genoeg buiten doen dus doe het steeds deel voor deel.
deuren ga ik ergens in de winter doen denk ik.
verder trekt de bus bij het remmen nog naar rechts op de remmenbank gezet gaan de voorremmen gelijk op maar blijft de linker voorrem op een gegeven moment achter.
ook ben ik aan het kijken wat ik met banden ga doen.....

- hyliner
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 311
- Lid geworden op: vr jan 09, 2009 11:18 pm
- Kenteken: NH-81-JK
- Locatie: Alkmaar
Re: Thomas zijn bussie
Mooi werk. Ik schilder hem ook deel voor deel. De HY leent zich daar ook voor omdat hij uit vele aparte vlakken bestaat. Bovendien krijg ik hem voor b.v. een gehele spuitbeurt nooit op 1 moment volledig roestvrij
Pasgeleden 2 vd 3 delen van het dak gedaan. Dat zijn wel hele grote delen

Pasgeleden 2 vd 3 delen van het dak gedaan. Dat zijn wel hele grote delen

Sinds 1987 HY rijder. Sinds 1991 eigenaar van een HY van 1967, van de 'Amsterdamse serie'. Daarnaast rij ik een Méhari uit 1977. Dagelijks vervoer: wisselend een Acadiane van 1983 en een Citroën Berlingo Multispace 1.6 van 2006. Groeten, Henri.
-
- HY Forum Specialist
- Berichten: 84
- Lid geworden op: vr okt 20, 2017 7:15 pm
- Kenteken: BE2150
- Locatie: Gelderland
Re: Thomas zijn bussie
Hier ben ik weer eens is al een tijdje geleden. dit komt deels door het slechte/koude weer, er valt dan jammer genoeg weinig te doen ivm dat ik buiten moet werken.
wel hier en daar natuurlijk nog redelijk wat gereden met de bus!
afgelopen zomer heb ik wat delen geschilderd aan mijn bus en nu viel mij laatst op dat er allemaal punt in de verf ontstaan maar ik heb geen idee waardoor...
de bus is geschilderd met een primer/aflak in 1 dit is natuurlijk niet wat je zou willen maar moest wat ivm buiten werken het plan is en was om hem nog een keer op te schuren en dan met een aflak te schilderen waarschijnlijk de S2U maar dan wel zijdeglas als dat bestaat. hoef niet zo'n glimmend bus(dan zie je alles van mijn bussie
)
maar de vraag is nu wel waar die puntjes vandaan komen lijkt mij zelf een reactie op de oude verf maar volgens de ''verfspecalist'' van sikkens kon de herbol verf hier over.
word er echt moe van al die duizenden soorten verf waar je uit kan kiezen.
wel hier en daar natuurlijk nog redelijk wat gereden met de bus!
afgelopen zomer heb ik wat delen geschilderd aan mijn bus en nu viel mij laatst op dat er allemaal punt in de verf ontstaan maar ik heb geen idee waardoor...
de bus is geschilderd met een primer/aflak in 1 dit is natuurlijk niet wat je zou willen maar moest wat ivm buiten werken het plan is en was om hem nog een keer op te schuren en dan met een aflak te schilderen waarschijnlijk de S2U maar dan wel zijdeglas als dat bestaat. hoef niet zo'n glimmend bus(dan zie je alles van mijn bussie


maar de vraag is nu wel waar die puntjes vandaan komen lijkt mij zelf een reactie op de oude verf maar volgens de ''verfspecalist'' van sikkens kon de herbol verf hier over.
word er echt moe van al die duizenden soorten verf waar je uit kan kiezen.
Re: Thomas zijn bussie
Vochtblaasjes? Is er geen aflaklaag sec over gekomen?
een Frans "projectje" blijkt een HY Betaillère te zijn, en is eindelijk klaar! en terug naar haar geboortedorp in de Dordogne.
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
Traction 11 BN 1953
DS 21 IE hydraulique
DS Break ambulance verkocht
XM V6
Fiat Topolino 1938
-
- HY Forum Specialist
- Berichten: 84
- Lid geworden op: vr okt 20, 2017 7:15 pm
- Kenteken: BE2150
- Locatie: Gelderland
Re: Thomas zijn bussie
nee dat niet, op papier was dit een 3in1 verf wat mij mooi handig leek ivm dat je dan niet bijvoorbeeld een halfjaar met primer/grondverf op de bus rond rijd. maar het idee was en is nog wel om hem een keer te spuiten of te rollen met een aflak