Volgorde voor monteren uitlaat?
Ja ik heb gemerkt dat de demper te verschuiven was aangezien ik deze vijzen waarmee hij ophangt nog niet volledig had vastgezet. Maar dan geraak ik er nog niet...
Laatst gewijzigd door Pietervdb op di sep 26, 2006 12:09 am, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 704
- Lid geworden op: za sep 06, 2003 2:38 pm
Aan de hand van wat foto's zet ik het vervolgverhaal voort. Mijn problemen komen overeen met jouw beschreijvingen.
1. Ik heb eens goed gekeken naar de bochen in de oude en de nieuwe buis vanaf het spruitstuk. Die zijn nagenoeg gelijk.
http://img166.imageshack.us/my.php?imag ... chtni1.jpg
http://img166.imageshack.us/my.php?imag ... iekqi8.jpg
2. De buis is maar liefst 2cm langer. Dan kan goed werken als je weet dat de nieuwe dempers iets anders inelkaar zitten.
http://img166.imageshack.us/my.php?imag ... geryz5.jpg
3. Maar wat ik ook uithaal: ik krijg ze niet bijelkaar.
http://img166.imageshack.us/my.php?imag ... tukby5.jpg
Bij het spruitstuk drukt de buis teveel naar achter.
http://img166.imageshack.us/my.php?imag ... ng1ex8.jpg
De buis kan niet verder naar achter. De demper kan niet verder gekanteld worden; raakt dan de v-snaar (heb al een deuk in de demper geslagen!). De demperbeugel zit aan de voorzijde van de ophangbeugel. Iets nieuws proberen.
http://img166.imageshack.us/my.php?imag ... andpn1.jpg
De demper met klein afstandsbusjes achter de beugel lossjes gemonteerd. Ook nu is de hoek niet te maken! Ik moet de demper teveel kantelen.
Dit alles met een nieuwe, iets langere spruitstukbuis. Ik nu alles weer weghalen en starten met mijn oude spruitstukbuis.
Wordt vervolgd.
Frans
Pinobus
1. Ik heb eens goed gekeken naar de bochen in de oude en de nieuwe buis vanaf het spruitstuk. Die zijn nagenoeg gelijk.
http://img166.imageshack.us/my.php?imag ... chtni1.jpg
http://img166.imageshack.us/my.php?imag ... iekqi8.jpg
2. De buis is maar liefst 2cm langer. Dan kan goed werken als je weet dat de nieuwe dempers iets anders inelkaar zitten.
http://img166.imageshack.us/my.php?imag ... geryz5.jpg
3. Maar wat ik ook uithaal: ik krijg ze niet bijelkaar.
http://img166.imageshack.us/my.php?imag ... tukby5.jpg
Bij het spruitstuk drukt de buis teveel naar achter.
http://img166.imageshack.us/my.php?imag ... ng1ex8.jpg
De buis kan niet verder naar achter. De demper kan niet verder gekanteld worden; raakt dan de v-snaar (heb al een deuk in de demper geslagen!). De demperbeugel zit aan de voorzijde van de ophangbeugel. Iets nieuws proberen.
http://img166.imageshack.us/my.php?imag ... andpn1.jpg
De demper met klein afstandsbusjes achter de beugel lossjes gemonteerd. Ook nu is de hoek niet te maken! Ik moet de demper teveel kantelen.
Dit alles met een nieuwe, iets langere spruitstukbuis. Ik nu alles weer weghalen en starten met mijn oude spruitstukbuis.
Wordt vervolgd.
Frans
Pinobus
Weet iemand of bij een "pompier" wel eens een pomp werd gemonteerd, direct achter de grill,
en dmv een draaiknop met staakabeltje tegen de v-snaar
kon worden gezet om water op- of weg te pompen?
Pinobus is verder gegaan als gebruiker Fourgon78
en dmv een draaiknop met staakabeltje tegen de v-snaar
kon worden gezet om water op- of weg te pompen?
Pinobus is verder gegaan als gebruiker Fourgon78
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 704
- Lid geworden op: za sep 06, 2003 2:38 pm
[Bij aankoop van de HY lag deze nieuw buis in de wagen. Vorige eigenaar had deze bij Jeff Eintermans gekocht. De nieuwe demper komt uit het magazijn. Wat nog wil nameten is de stand van het "mondje" op de demper en de stand van de beugels op de demper.
Wordt vervolgd.
Frans
Wordt vervolgd.
Frans
Weet iemand of bij een "pompier" wel eens een pomp werd gemonteerd, direct achter de grill,
en dmv een draaiknop met staakabeltje tegen de v-snaar
kon worden gezet om water op- of weg te pompen?
Pinobus is verder gegaan als gebruiker Fourgon78
en dmv een draaiknop met staakabeltje tegen de v-snaar
kon worden gezet om water op- of weg te pompen?
Pinobus is verder gegaan als gebruiker Fourgon78
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 704
- Lid geworden op: za sep 06, 2003 2:38 pm
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2675
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
En ik wil me er graag wederom bij aansluiten... (enfin, je weet wie 't topic begon
)
Ben dus ook voorzien van nieuwe demper en buizen, in mijn geval bij Hans Toebast vandaan, maar zal dezelfde fabrikant zijn. Had ze de vorige keer met veel pijn en moeite dicht... dacht ik dus. Bij het loshalen van het blok bleek de spruitstukbuis alweer los op de demper te zitten.
De demper moet inderdaad een eind gekanteld worden, maar daar heeft meneer Citroën een v-snaar-poelie gemonteerd
Het probleem zit vooral in die spruitstukbuis denk ik, de rest heeft speling genoeg op alle plekken om goed passend te krijgen.
Toen ik ze naast elkaar legde zag ik inderdaad ook het lengteverschil en daarbij een verschil in eindhoek bij de demper.
Als in:


(klik voor groter)
Iemand een idee wie die nieuwe dempers/buizen produceert? Want daar zit dus duidelijk iets goed mis!
Misschien dat zij met een oplossing kunnen komen (om nou meteen met z'n allen ons geld terug te eisen wegens een blijkbaar overduidelijke productiefout...)
En kunnen we 'm er meteen opwijzen dat z'n ophangbeugels te slap zijn... bij andere mensen die dingen al van de demper losgescheurd?
In ieder geval ondervonden wat je wel vaker hoort: zogeheten '3rd party products' komen niet in de buurt van origineel wat betreft maatvoering, alsof ze een compleet weggeroest exemplaar hebben gebruikt voor de maten.

Ben dus ook voorzien van nieuwe demper en buizen, in mijn geval bij Hans Toebast vandaan, maar zal dezelfde fabrikant zijn. Had ze de vorige keer met veel pijn en moeite dicht... dacht ik dus. Bij het loshalen van het blok bleek de spruitstukbuis alweer los op de demper te zitten.
De demper moet inderdaad een eind gekanteld worden, maar daar heeft meneer Citroën een v-snaar-poelie gemonteerd

Het probleem zit vooral in die spruitstukbuis denk ik, de rest heeft speling genoeg op alle plekken om goed passend te krijgen.
Toen ik ze naast elkaar legde zag ik inderdaad ook het lengteverschil en daarbij een verschil in eindhoek bij de demper.
Als in:

(klik voor groter)
Iemand een idee wie die nieuwe dempers/buizen produceert? Want daar zit dus duidelijk iets goed mis!
Misschien dat zij met een oplossing kunnen komen (om nou meteen met z'n allen ons geld terug te eisen wegens een blijkbaar overduidelijke productiefout...)
En kunnen we 'm er meteen opwijzen dat z'n ophangbeugels te slap zijn... bij andere mensen die dingen al van de demper losgescheurd?
In ieder geval ondervonden wat je wel vaker hoort: zogeheten '3rd party products' komen niet in de buurt van origineel wat betreft maatvoering, alsof ze een compleet weggeroest exemplaar hebben gebruikt voor de maten.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 704
- Lid geworden op: za sep 06, 2003 2:38 pm
Hallo Leipie.
Ik heb nu eerst op mijn gemak eerst al je gemaakte foto's zitten bekijken
en daar is mij opgevallen dat de voordemper een hele slechte immitatie
is.Van Bosal of Romix.Hij is ook veel dikker dan de originele.Waarom
gebruik je de oude originele bovenpijp niet,die is toch nog goed.
Ik begrijp heel goed dat je hem compleet wil vernieuwen.Mijn instelling
is altijd geweest "wat kapot is mag je vernieuwen,maar wat heel is mag
ik van de klant niet vernieuwen"En eerlijk,daar heb ik veel vaste klanten
aan overgehouden.Er zitten nu nog klanten die al in 1979 bij me kwamen.
Ik heb nu eerst op mijn gemak eerst al je gemaakte foto's zitten bekijken
en daar is mij opgevallen dat de voordemper een hele slechte immitatie
is.Van Bosal of Romix.Hij is ook veel dikker dan de originele.Waarom
gebruik je de oude originele bovenpijp niet,die is toch nog goed.
Ik begrijp heel goed dat je hem compleet wil vernieuwen.Mijn instelling
is altijd geweest "wat kapot is mag je vernieuwen,maar wat heel is mag
ik van de klant niet vernieuwen"En eerlijk,daar heb ik veel vaste klanten
aan overgehouden.Er zitten nu nog klanten die al in 1979 bij me kwamen.
- LEiPiE
- Site Admin
- Berichten: 2675
- Lid geworden op: zo aug 29, 2004 2:18 am
- Kenteken: 44-02-XD
- Locatie: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Mja, die bovenste pijp daarvan was de flens flink beschadigd (compleet uit vorm, gekarteld en scheurtjes) dus die heb ik ook vervangen (had toen nog geen goed lasapparaat). Daarbij was het idee ook dat als ik nou meteen de hele zwik vervang alles ook weer aardig past (yeah right...).
Zijn trouwens niet mijn foto's die je hebt bekeken hoor
Die demper van pinobus is niet dezelfde demper als die van mij.
De nieuwe demper van mij is ongeveer 3/4 van de dikte van de oude demper...
Zie hier en hier (onderaan) voor die demper.
Zijn trouwens niet mijn foto's die je hebt bekeken hoor

Die demper van pinobus is niet dezelfde demper als die van mij.
De nieuwe demper van mij is ongeveer 3/4 van de dikte van de oude demper...
Zie hier en hier (onderaan) voor die demper.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 704
- Lid geworden op: za sep 06, 2003 2:38 pm
Ja,ik heb dus ook maar even je site bekeken en dan kom ik toch tot een
hoop respect voor hetgene je aan het doen ben en zeker hoe en met
welk resultaat.Terwijl ik het uiteraard met originele onderdelen kon doen
die uit dezelfde uitlaatfabriek kwamen als waar Citroen ze kocht.Mijn
advies is nu,kijk of je de ophangplaatsen van de voordemper zo kan
wijzigen dat alles op de goede plaats sluitend komt.
hoop respect voor hetgene je aan het doen ben en zeker hoe en met
welk resultaat.Terwijl ik het uiteraard met originele onderdelen kon doen
die uit dezelfde uitlaatfabriek kwamen als waar Citroen ze kocht.Mijn
advies is nu,kijk of je de ophangplaatsen van de voordemper zo kan
wijzigen dat alles op de goede plaats sluitend komt.
Bijgaand plaatje toont een drie seizoenen gebruikte demper, dus maximaal 15.000 km,
onder de wagen heeft gehangen. Ik weet zeker dat ik hem "onspannen" aan de
beugels heb gehangen, en toch gebeurd dit.

Wat ik nog wil nameten (wat overigens niets zal oplossen) is de stand van het pijpje
tussen de oude demper en de nieuwe. Zie foto.

Frans
onder de wagen heeft gehangen. Ik weet zeker dat ik hem "onspannen" aan de
beugels heb gehangen, en toch gebeurd dit.

Wat ik nog wil nameten (wat overigens niets zal oplossen) is de stand van het pijpje
tussen de oude demper en de nieuwe. Zie foto.

Frans
Laatst gewijzigd door Pinobus op za sep 30, 2006 1:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Weet iemand of bij een "pompier" wel eens een pomp werd gemonteerd, direct achter de grill,
en dmv een draaiknop met staakabeltje tegen de v-snaar
kon worden gezet om water op- of weg te pompen?
Pinobus is verder gegaan als gebruiker Fourgon78
en dmv een draaiknop met staakabeltje tegen de v-snaar
kon worden gezet om water op- of weg te pompen?
Pinobus is verder gegaan als gebruiker Fourgon78