Tja..., maar ik ga nu toch echt op vakantie, anders komen we nooit weg. Nooit meer startmotorproblemen gehad sindsdien. Tot over een week of drie, dan zijn er vast wel weer nieuwe problemen, of niet natuurlijk!!!
Groetjes,
Bas
Alleen een klikje ...
-
- HY Forum Specialist
- Berichten: 59
- Lid geworden op: wo okt 08, 2003 12:30 pm
- Locatie: Pijnacker
- Contacteer:
Klikje tijdens vakantie
Continued .... 
Al op de tweede dag van onze eerste HY vakantie, bleek na een tweede start (de eerste ging zonder problemen en soepeltjes) uit te monden in de eerste catastrofe (en gelukkig ook de laatste
) van de vakantie. De motor reageerde niet meer op de starter-motor en na een paar keer was het klikje weer terug. Tevens was de motor met geen millimeter vooruit te bewegen met de slinger.
Aangeduwd lukte niet zo heel erg en ik wou daar ook niks forceren. Na overleg met Nederland de start motor proberen los te halen maar die zat zelf pot vast. Na een tijdje rust heb ik het ding eindelijk weg kunnen wrikken en bleek inderdaad dat de starterkrans volledig vast te zitten. Met geluk een vervangende startmotor erin gezet en hij startte weer als een zonnetje; en de Belgisch ANWB weer afgebeld.
De starterskrans is aan de uiteinden wel sterk beschadigd. Is die nog bij te veilen en nog een keer te gebruiken of wordt dat sterk afgeraden ?
Verder is de vakantie zonder klikjes goed verlopen behalve misschien de volgende onderwerpen (moet ik waarschijnlijk beter maar een nieuwe thread voor starten):
* Verbruik van 2-3 liter olie op 2500 kilometer (in heuvelachtig gebied)
* Verbruik van 2 liter koelvloeistof op 2500 kilometer (in heuvelachtig gebied)
* Ploffende motor als het afremmen op de motor gebeurd (tevens choke af en toe bij stoplichten)
Bij voorbaar weer dank voor advies voor reparatie starterkrans en nieuwe mogelijke onderwerpen,
Pim Zijderveld

Al op de tweede dag van onze eerste HY vakantie, bleek na een tweede start (de eerste ging zonder problemen en soepeltjes) uit te monden in de eerste catastrofe (en gelukkig ook de laatste

Aangeduwd lukte niet zo heel erg en ik wou daar ook niks forceren. Na overleg met Nederland de start motor proberen los te halen maar die zat zelf pot vast. Na een tijdje rust heb ik het ding eindelijk weg kunnen wrikken en bleek inderdaad dat de starterkrans volledig vast te zitten. Met geluk een vervangende startmotor erin gezet en hij startte weer als een zonnetje; en de Belgisch ANWB weer afgebeld.
De starterskrans is aan de uiteinden wel sterk beschadigd. Is die nog bij te veilen en nog een keer te gebruiken of wordt dat sterk afgeraden ?
Verder is de vakantie zonder klikjes goed verlopen behalve misschien de volgende onderwerpen (moet ik waarschijnlijk beter maar een nieuwe thread voor starten):
* Verbruik van 2-3 liter olie op 2500 kilometer (in heuvelachtig gebied)
* Verbruik van 2 liter koelvloeistof op 2500 kilometer (in heuvelachtig gebied)
* Ploffende motor als het afremmen op de motor gebeurd (tevens choke af en toe bij stoplichten)
Bij voorbaar weer dank voor advies voor reparatie starterkrans en nieuwe mogelijke onderwerpen,
Pim Zijderveld
Re: Klikje tijdens vakantie
Dit is wel een heel herkenbaar stukje, precies dezelfde euveltjes gehad.
Verder een probleemloze vakantie gehad door de schotse hooglanden.
Ree
Bij mij waren het er vier op 2200 km, alles uit de keerringen... Smeert de motor, denk ik maar (helaas het milieu ook, en tevens mijn achterruit).Zijderveld schreef:* Verbruik van 2-3 liter olie op 2500 kilometer (in heuvelachtig gebied)
meer dan 5 liter, maar nieuwe waterpomp in aantocht...Zijderveld schreef:* Verbruik van 2 liter koelvloeistof op 2500 kilometer (in heuvelachtig gebied)
Ook geplof in de uitlaat bij afremmen op de motor maar het was redelijk te verhelpen door een beetje bij te choken. Nieuwe puntjes en condensator zal hier wonderen doen.Zijderveld schreef:* Ploffende motor als het afremmen op de motor gebeurd (tevens choke af en toe bij stoplichten)
Verder een probleemloze vakantie gehad door de schotse hooglanden.
Ree