Kist achter de HY, op trekhaak/ fietsendrager.
Kist achter de HY, op trekhaak/ fietsendrager.
Om de ruimte binnen zo optimaal mogelijk te benutten zijn we op zoek naar alternatieven. Een imperial zien we niet zitten ivm montage op/ aan dak en het afnemen van snelheid/ toenemn van verbruik. Nu is zo'n kist wel een aardig idee dachten wij. Hoe bevestig je dit zo verstandig mogelijk?
PS
Wij hebben ambulancedeuren achter.
PS
Wij hebben ambulancedeuren achter.
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Hoi Andy,
Scoor een oude fietsendrager op marktplaats. Haal de wielgootjes eraf en las er eventueel een paar hoeklijnen op. Maak een kist van hout of traanplaat of zo en klaar is ..............Andy. Of maak een afrolbare keuken waar we het op de 2cv meeting over hebben gehad. Ik ben overigens samen met Citrofiel bezig om een plan te bedenken om 2 volwassenen en 2 kinderen te kunnen laten slapen en zitten (in gordels) in de standaard HY. We hebben nu een co produktie, maar we kunnen ook een trio gaan vormen.
Groetjes Edwin
Scoor een oude fietsendrager op marktplaats. Haal de wielgootjes eraf en las er eventueel een paar hoeklijnen op. Maak een kist van hout of traanplaat of zo en klaar is ..............Andy. Of maak een afrolbare keuken waar we het op de 2cv meeting over hebben gehad. Ik ben overigens samen met Citrofiel bezig om een plan te bedenken om 2 volwassenen en 2 kinderen te kunnen laten slapen en zitten (in gordels) in de standaard HY. We hebben nu een co produktie, maar we kunnen ook een trio gaan vormen.
Groetjes Edwin
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Ik wil het projectgroepje ook wel aanvullen. Nu ben ik altjid of met spanbanden achterin aan het klooien, of mijn vriendin moet achterin zitten...Boudewijn schreef:Ik ben overigens samen met Citrofiel bezig om een plan te bedenken om 2 volwassenen en 2 kinderen te kunnen laten slapen en zitten (in gordels) in de standaard HY. We hebben nu een co produktie, maar we kunnen ook een trio gaan vormen.
Groet,
Ree
We hebben aan de achterkant twee veiligheidsriemen van de 2cv gemonteerd op dikke balken. De kinderzitjes steunen deel tegen de achterdeuren, kan ook makkelijk met de HZ vanwege de grote openslaande deuren.
We hebben het ook ooit zijwaarts geplaatst, ging ook goed. Zult waarschijnlijk wel wat verstevigingen moeten aanbrengen.
Fotootje zie
http://gazona.nl/Vakantie2007/dutjedoen.html
We hebben het ook ooit zijwaarts geplaatst, ging ook goed. Zult waarschijnlijk wel wat verstevigingen moeten aanbrengen.
Fotootje zie
http://gazona.nl/Vakantie2007/dutjedoen.html
-
- HY Forum Grootmeester
Hi Edwin,ed-hz schreef:Hee jongens,
ik heb een standaard HZ zonder bak erachter of erop,
en we slapen en rijden met 2 volwassenen en 2 kinderen (4 en 6 jaar) in de bus. Als jullie iets willen weten dan hoor ik het wel.
Toedeloe,
Edwin.
Ben zeer benieuwd naar je oplossing; heb je foto's van de constructie?
Gr, Matthijs
Ik heb geen foto's beschikbaar,
maar mijn banken en tafel staan overdwars,
de kinderen zitten tijdens het rijden op de achterste bank, dus bij de achterklep. Ze zitten daar in kinderzitjes die ik nu nog met spanbanden vast maak, maar het is natuurlijk makkelijker om vaste gordels te monteren.
De kinderen slapen voorin op brancards boven elkaar die ik in de raamstijlen klik.
Ik zal eens een fotootje schieten, die kan ik je dan wel mailen.
Groeten,
Edwin.
de kinderen zitten tijdens het rijden op de achterste bank, dus bij de achterklep. Ze zitten daar in kinderzitjes die ik nu nog met spanbanden vast maak, maar het is natuurlijk makkelijker om vaste gordels te monteren.
De kinderen slapen voorin op brancards boven elkaar die ik in de raamstijlen klik.
Groeten,
Edwin.
HZ ambulance carrosserie Carrier 1961
-
- HY Forum Grootmeester
Wij hebben links achterin, dwars op de rijrichting, een tweepuntsgordel. Deze houdt een kinderzitje, goedgekeurd voor gebruik met een tweepuntgordel, op z'n plek. Het zitje heeft een meerpuntsgordel en biedt bescherming in zijwaartse richting.
Rechts achterin hebben we een driepunts pordel in de rijrichting.
Bevestiging van de gordels is dóór de wielkast, en de oprolautomaat is met een bout/moer verbinding door de achterzijde van de wagen bevestigd.
Aldus hebben wij 2 relatief veilige zitplaatsen achterin de HY. Let wel, dit gaat omdat de kinderen nog klein zijn (2 en 4). Het dwarsgeplaatste zitje zal volgend jaar te klein zijn. Bijkomend geval: half april verwachten wij een nieuwe HY rijder/rijdster in ons midden! Dus dat wordt grondig verbouwen, want 3 veilige zitplaatsen gaat op deze manier niet lukken ben ik bang.
Het plan is om een bank overdwars achterin te zetten, voorzien van Isofix-steunen en driepuntsgordels. Hoe het bed en de tafel er dan uit komen te zien weet ik nog niet, maar ik heb de hele winter om er over na te denken.
Bagageruimte hebben we genoeg, met een 600 liter dakkoffer en een Aca-slaap-aanhanger.

Rechts achterin hebben we een driepunts pordel in de rijrichting.
Bevestiging van de gordels is dóór de wielkast, en de oprolautomaat is met een bout/moer verbinding door de achterzijde van de wagen bevestigd.
Aldus hebben wij 2 relatief veilige zitplaatsen achterin de HY. Let wel, dit gaat omdat de kinderen nog klein zijn (2 en 4). Het dwarsgeplaatste zitje zal volgend jaar te klein zijn. Bijkomend geval: half april verwachten wij een nieuwe HY rijder/rijdster in ons midden! Dus dat wordt grondig verbouwen, want 3 veilige zitplaatsen gaat op deze manier niet lukken ben ik bang.
Het plan is om een bank overdwars achterin te zetten, voorzien van Isofix-steunen en driepuntsgordels. Hoe het bed en de tafel er dan uit komen te zien weet ik nog niet, maar ik heb de hele winter om er over na te denken.
Bagageruimte hebben we genoeg, met een 600 liter dakkoffer en een Aca-slaap-aanhanger.

-
- HY Forum Grootmeester
Super, dank je!ed-hz schreef:Ik heb geen foto's beschikbaar,
Groeten,
Edwin.