Ik heb onlangs een hy camper gekocht in Vlaardingen Nederland.
Bij het overbrengen van het voertuig naar Belgie is het voertuig goed door de keuring geraakt doch werd er vastgesteld dat er niet meer de 1500 motor doch wel een 1900 motor in het voertuig werd gemonteerd.Dus de bus zou nu een HY 78 geworden zijn .
Een indificatieplaatje is niet vindbaar en onze Belgische administratie wenst dan ook wat meer uitleg.
Zo ben ik op zoek naar de cilinderinhoud van die 1900 motor
Wie helpt me verder ?
Gegroet
yves van hammond
hy 78
-
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: 28-BL-ZK
- Contacteer:
Re: hy 78
Hooi,
Welkom, goed te weten dat een HY weer een goede plaats heeft gevonden. De inhoud van een HY78 blok is 1911cc, voor meer info zie: http://www.flyinghy.nl/handelingen/H78_000a.pdf. Onder handelingen staan nog zeer veel bruikbare documenten.
gr CitrofielNL
Welkom, goed te weten dat een HY weer een goede plaats heeft gevonden. De inhoud van een HY78 blok is 1911cc, voor meer info zie: http://www.flyinghy.nl/handelingen/H78_000a.pdf. Onder handelingen staan nog zeer veel bruikbare documenten.
gr CitrofielNL
- HY_Pino
- HY Forum Expert
- Contacteer:
Re: hy 78
Van welk jaar is deze bus? Krijg het idee dat er wat zaken door elkaar gehaald worden; volgens mij is er nooit een 1500 motor geweest, er was wel een HY 1500 maar dat was een gewichtsaanduiding in kilo's, als ik het goed heb duidt de 78 de boring van de cilinder aan en dat is inderdaad een 1911cc motor.hammond schreef:Ik heb onlangs een hy camper gekocht in Vlaardingen Nederland.
Bij het overbrengen van het voertuig naar Belgie is het voertuig goed door de keuring geraakt doch werd er vastgesteld dat er niet meer de 1500 motor doch wel een 1900 motor in het voertuig werd gemonteerd.Dus de bus zou nu een HY 78 geworden zijn .
Een indificatieplaatje is niet vindbaar en onze Belgische administratie wenst dan ook wat meer uitleg.
Zo ben ik op zoek naar de cilinderinhoud van die 1900 motor
Wie helpt me verder ?
Gegroet
yves van hammond