Bedradingsschema (nieuwe versie)

Enkel voor documentatie,
Vragen dienen elders gesteld te worden.

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
LEiPiE
Site Admin
Site Admin
Kenteken: 44-02-XD
Contacteer:

Bedradingsschema (nieuwe versie)

Bericht door LEiPiE »

Omdat ik 't schema uit 't werkplaatshandboek erg onhandig vond heb ik geprobeerd 'm digitaal opnieuw te maken. Na diverse programma's ben ik bij Visio uitgekomen (ik ben geen electrotechnicus en weet niet welk programma er normaal het handigst voor is...)

Kleuren zijn bij de aansluitingen de kleuren die gegeven zijn, maar de draden zelf zijn ongedefinieerd wat betreft kleur (in MurpHY zijn ze bijna allemaal cyaangroen... oh en de violette aansluitingen zijn in MurpHY wit voor 't gemak).

Suggesties, opmerkingen, verbeteringen, etc zijn meer dan welkom! (email graag)
CitroenHYbedrading.v2.jpg
CitroenHYbedrading.v2.jpg (28.88 KiB) 10823 keer bekeken
Of in PDF formaat (print goed, oneindig uit te vergroten)
CitroenHYbedrading.v2.pdf
(25.62 KiB) 1209 keer gedownload
2008-05-07: opnieuw online
2011-02-07: alweer online, iemand was vergeten het te kopieren naar een nieuwe machine :)
2020-04-01: sja, dan kun je wel ITer zijn, maar dan kun je nog wel je eigen website slopen :D
Laatst gewijzigd door LEiPiE op wo mei 07, 2008 3:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
HY&ZY
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner

Bericht door HY&ZY »

Hoi LP,

Ik vind het schema zeer overzichtelijk en ja VISO is bij uitstek een proggie (voor de hobbyist) om dergelijke schema's te maken!

Misschien de volgende uitdaging de motor en chassis in Auto CAD :oops:
HY & ZY
flyingHY
HY Forum Super Expert
HY Forum Super Expert
Contacteer:

Re: Bedradingsschema (nieuwe versie)

Bericht door flyingHY »

Omdat ik in mijn bus maar weinig herkende van het schema van Ewald, ben ik op zoek gegaan naar een schema dat meer overeen kwam met mijn HY. Ik had zo'n schema van de hand van Alan Taylor, maar dat was alleen een kleurenschema. Er stonden geen draadnummers in, zodat je de aansluitingen niet terug kon vinden. Onlangs kwam ik in het bezit van een aansluitschema, maar ook dat was zonder nummers. Ik heb er even een paar avonden tegenaan gegooid en heb de tekeningen zelf van nummers voorzien. Hoewel het schema heel anders is, heb ik geprobeerd de nummers waar mogelijk gelijk te houden aan het andere schema. Toen alles in Visio gezet en hierbij is het resultaat.

Schema voor HY78 - benzine vanaf september 1974.

PDF

flyingHY
Laatst gewijzigd door LEiPiE op do jul 20, 2017 12:03 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: niet werkend plaatje vervangen door 'PDF'
HY's te gek.

Kijk op mijn site voor de vorderingen:
http://www.flyingHY.nl
Plaats reactie