In ieder geval ga ik (met of zonder gereedschap) 't weekend van de 5e er mee bezig (ik moet tegenwoordig erg veel plannen, ben ik niet gewend

Ja en nee Leipie...LEiPiE schreef:RodeHY (Frank toch?), kom je toevallig komende week nog hier in de buurt en/of al in de stalling geweest?
Ja, een lekker karweitje, die splitpennen zijn dus meestal ook al zo gaar dat ze meteen afbreken en zie ze er dan nog maar eens uit te vissen. Die onderste kroonmoer is inderdaad lastig, een gebogen ringsleutel 21 past er soms net tussen, maar een lage dop wil ook nog wel. Voor die borgplaatbout heb ik een dop 19 iets afgedraaid zodat ie meteen met een effectief aanrakingsvlak begint, en dat kun je bij deze bout goed gebruiken! Maar voor de rest gaat het goed lees ikLEiPiE schreef: "Draai de borgplaatbouten los"... ja lekker, ten eerste is dat zo'n lage bout dat je er met geen enkel stuk gereedschap (dop, ring-, steeksleutel) grip op hebt en ze vergeten even te melden dat er aan de achterkant een kroonmoer zit met een splitpen.