De Rode Bandweer HY
-
- HY Forum Expert
- Contacteer:
Re: De Rode Bandweer HY
En....
Is Sherlock Holmes een bus rijker???? Niet van de weg gewaaid?
Ben benieuwd!
Is Sherlock Holmes een bus rijker???? Niet van de weg gewaaid?
Ben benieuwd!
- Para-Plu
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: DR-47-09
- Contacteer:
En we zijn weer thuis! Leuke bus, iets slechter als ik verwacht had, des al niet te min een mooie bus!
Toen ik het motor blok zag was ik wel erg onder de indruk! Er moet gewoon nog het een en ander
aan de bus gebeuren, maar dit zijn kleine reparaties, over de motor en technische gedeelde ben ik erg te spreken!
We hebben even gereden, maar de startmotor deed raar, ofwel hij starte niet in 1 keer. Het fijne ervan weet teun!
iets met de tandwieltjes...
nou is het zo dat er nog een ander geintresseerde is.
deze is er nog niet uit, hij wil er hoogst waarschijnlijk 400 voor gevenmaar zit nog al krap bij kas.
vanavond horen wat de andere man doet. hier de foto's:
http://www.flickr.com/photos/55672967@N ... 249189029/
Toen ik het motor blok zag was ik wel erg onder de indruk! Er moet gewoon nog het een en ander
aan de bus gebeuren, maar dit zijn kleine reparaties, over de motor en technische gedeelde ben ik erg te spreken!
We hebben even gereden, maar de startmotor deed raar, ofwel hij starte niet in 1 keer. Het fijne ervan weet teun!
iets met de tandwieltjes...
nou is het zo dat er nog een ander geintresseerde is.
deze is er nog niet uit, hij wil er hoogst waarschijnlijk 400 voor gevenmaar zit nog al krap bij kas.
vanavond horen wat de andere man doet. hier de foto's:
http://www.flickr.com/photos/55672967@N ... 249189029/
Deze bus is klassen beter dan de vorige. Deze staat niet over een paar jaar op de sloop. Niet strak in de lak, lelijke spiegels, veel geklooid met elektra, geen achterklep met deurtjes (dit is wel een standaard opbouw). De stoelen zijn niet de mooiste meer, niet een standaard uitlaat

Geen kapjes op de bougiegaten

Startmotor is met één hand in je broekzak te vervangen, dat is niet zo'n issue. Lijkt me een goede basis al zit er wel wat werk aan....

Startmotor is met één hand in je broekzak te vervangen, dat is niet zo'n issue. Lijkt me een goede basis al zit er wel wat werk aan....
ziet er uit als een prima bus!
De kleur bevalt me ook wel!
Edwin
De kleur bevalt me ook wel!

Edwin
HZ ambulance carrosserie Carrier 1961
- Para-Plu
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Heej Ree,Ree schreef:Deze bus is klassen beter dan de vorige. Deze staat niet over een paar jaar op de sloop. Niet strak in de lak, lelijke spiegels, veel geklooid met elektra, geen achterklep met deurtjes (dit is wel een standaard opbouw). De stoelen zijn niet de mooiste meer, niet een standaard uitlaat
De elektra dat heeft de man zelf opnieuw na gelopen, want die was niet goed. Hij heeft nu zelf een schema gemaakt en alles gelabeled.
Die achterdeurtjes, vind ik geen probleem, denk zelfs een stuk praktischer!
En wat is er mis met de uitlaat??????????? ziet er super uit vind ik!
Kan het schade van de bougie kapjes?
En wat is je mening? prijs tegen kwalitiet/staat?
De uitlaat is niet origineel. Dat betekent dat als ie lek is, je niet aan de gang kan met standaard onderdelen. Dat hoeft niet te betekenen dat het duurder is. Er zit ook een extra demper, daardoor zal het busje wat zijn zijn karakteristieke brom verliezen. Die bougiekapjes kunnen geen kwaad zolang er geen water in komt. Bij een nieuw stelletje kabels krijg je vaak van die mooie kapjes erbij, dat komt tzt vanzelf goed.
En over geld heb ik geen mening
Een bus die over een paar jaar op de sloop staat kan ik je adviseren niet te kopen, maar ik weet niet wat ie waard is. Mijn ervaring is dat je onder de €5000 geen bus vindt zonder achterstallig werk. De foto's zeggen niet alles, maar volgens mij is deze technisch in een heel aardige staat en het roest is goed onder controle. Ik vind het in ieder geval een leuk ding.
En over geld heb ik geen mening

- HYvonne
- HY Forum Grootmeester
Als het hier inderdaad over een prijs gaat van 4000 euro dan zou ik alleen al op basis van de foto's besluiten deze bus te kopen.
Doen dus als je de kans krijgt.
Doen dus als je de kans krijgt.

- LEiPiE
- Site Admin
- Kenteken: 44-02-XD
- Contacteer:
De achterdeuren zijn zo te zien gewoon de standaarddeuren die Currus er bij een brandweer/ambulanceombouw in zette.
Als je deze bus iets slechter vindt dan gedacht, dan had je hele hoge verwachtingen
Als hij verder goed loopt is 4000 absoluut geen slechte prijs!
Uitlaat kan er alleen maar op vooruit (maar goed ik ben bevooroordeeld door al 5 jaar gezeur met m'n uitlaat
)
Alleen wat zijn deze balken?

En een extra bobine? Vreemd
Zal dan zeker nog uit z'n brandweertijd komen?
Ook handig dat hij zo te zien al aardig geisoleerd is.
Als je deze bus iets slechter vindt dan gedacht, dan had je hele hoge verwachtingen

Als hij verder goed loopt is 4000 absoluut geen slechte prijs!
Uitlaat kan er alleen maar op vooruit (maar goed ik ben bevooroordeeld door al 5 jaar gezeur met m'n uitlaat

Alleen wat zijn deze balken?

En een extra bobine? Vreemd

Ook handig dat hij zo te zien al aardig geisoleerd is.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Mijn gok is dat die buizen richting een trekhaak gaan...
- Para-Plu
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Mooi dat jullie ook positief zijn! 
ff voor de leuk! onze stappen die we door zijn gegaan, met het kijken naar een hy, chronologisch.
onze eerste bus:

de tweede bus

de 3de bus

er zat nog een bus tussen een grijze, maar daar praten we liever niet over.. (dit is de gene die nu op marktplaats voor onderdelen word verkocht!)

ff voor de leuk! onze stappen die we door zijn gegaan, met het kijken naar een hy, chronologisch.
onze eerste bus:

de tweede bus

de 3de bus

er zat nog een bus tussen een grijze, maar daar praten we liever niet over.. (dit is de gene die nu op marktplaats voor onderdelen word verkocht!)
- Para-Plu
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Ja.. hy heeft een trekhaak!! en das ook super.. damn nu maar wachten op een mailtjeRee schreef:Mijn gok is dat die buizen richting een trekhaak gaan...

Als je hem wilt kopen moet je bellen.
- Para-Plu
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
VERKOCHT!!! MORGEN GAAN WE HEM OPHALEN!
-
- HY Forum Expert
- Contacteer:

Nederlands kampioen Living Statues 2007 - samen met 10 andere beelden - http://www.beeldje.nl