Ze hadden hem wel goedgekeurd.
Ze kwamen al met een starthulp aan, maar de platen zaten er nog op. Eén slinger van mijn kant, en hij liep.
Een jaar later bij een "hobbyist" laten keuren. Wat bleek
- dashbordverlichting was niet aangesloten (wist niet dat ik dat had);
- stadsverlichting niet aangesloten;
- chassisnummer onder minimaal 10 jaar troep en dus onleesbaar zonder zoekactie.
Dealer is dus zeker geen garantie voor een goede keuring!
Groet,
Ree
edit: en dan nog dit over dealers en mijn XM op het Citroen forum:
Ree schreef:Voor het repareren van mijn airco was ik vorige maand naar een Citroen dealer geweest waar ik goede verhalen van gehoord had en die ook veel klassiekers voor de deur hadden staan. Ik wist dat de airco direct zijn druk verloor en dat er dus iets duidelijk mis moest zijn. Heeft er een minuut naar gekeken met als strekking: moeilijk, moeilijk, oude systeem, ombouwen, geen standaard onderdelen, dit, dat, dat, dit, dat, dat wordt zo'n 3000 euro.
Nou, ik naar huis, zelf de moeite genomen om te kijken, en het enige wat ik direct zag was dat het toch in ieder geval niet het oude systeem is.
Tja, ik wil hier heel graag airo, dus toch maar terug gegaan om op zijn minst te vertellen dat de dealer zijn diagnose niet zo goed was aangezien er een grote sticker op het systeem zit dat het tegenovergestelde beweert van wat hij zegt. Ooh, zegt ie, dan kunnen we het wel maken...
Anyway, dezelfde dag gingen ze ermee aan de gang en na twee uurtjes kreeg ik van hem een belletje dat er een lek in mijn systeem zat, en dat konden ze net repareren omdat het niet een standaard onderdeel betrof![]()
Gister dus eindelijk via via een "mannetje" gevonden. Hij heeft het hele systeem nagelopen, schoongemaakt, drie relais vervangen en nog wat andere kleine dingetjes en nu blauw van de kou in de auto.
Ineens valt het torental ook iets naar beneden als stationair de airco inschakelt.
En zonder bon was het 100 euro![]()
Groet,
Ree