Hey Raymond,
Jouw restauratie volgend verbaast het me dat je kennelijk niet nieuwsgierig bent hoe e.e.a. er in het "benzinetank-compartiment" uit ziet ...
Kan nergens ontdekken dat die tank er ooit uit is geweest ...
Spreek uit ervaring als ik zeg dat al die "binnenruimten" (wielkasten, reservewiel- en benzinetank compartiment, binnenzijde U- en àndere profielen) héél wat kilo's roest kunnen herbergen.
Succes met de rest(auratie) en "keep on posting" !
Gert
Is gebeurd, hoor, Gert. Er zit een nieuwe tank in. Mijn oude was vacuüm gezogen, ingedeukt, de vlotter zat vast en de tussenschotten lagen eruit. Het laswerk hier is helemaal in het begin gedaan. Misschien haal ik de tank er later nog uit om met spuitrubber te behandelen, maar dat is eigenlijk niet echt nodig.
Ja ... maar ik zie dat je óók de onderkant van het banaantje hebt geplamuurd. Wil je strax de spatborden vastlassen of wordt het vastbouten ? Zal wel het laatste zijn denk ik.
En jouw velg: met de hand gedaan (staalborstel + boormachine o.i.d.) dan vind ik dat knap werk (!); had er zelf niet het geduld voor (duzzz laten stralen). Eerste gedachte overigens: lééft het ventiel nog ... ? En de voet van de band ... ?
Ga verder en keep on posting ! Kan je bijna "volgen" in m'n eigen fotoboek ... hahaha ! Gaat lukken !
Groet en succes !
Gert
De velg is met een haakse slijper geborsteld. Eerst band leeg laten lopen en dan een kwartiertje erop los gaan. De zijkant van de velg bij de band lukt dan wel, de rest moet ook even met de hand. Rondom het ventiel heb ik niet (nog) gedaan, vandaar dat het niet op de foto staat. Dat ga ik nog met de hand schuren, maar dat gaat dan niet helemaal kaal. Misschien haal ik de binnenband er ook wel gewoon even uit. Dat zie ik vanavond wel.
Ook denk ik na over de holle delen en wat ik daarin ga spuiten. Eigenlijk heb ik geen zin om met een frituurpan en Mike Sanders Vett aan de slag te gaan. Ik overweeg dit Fertran goedje. Iemand hier bekend mee?
Eeuuh ... nee; heb nooit "dusdanig professioneel" gewerkt, waarbij ik me afvraag of je een 2-componenten lak kunt "rollen" ...
Moet overigens (shame on me) óók de holle delen nog een keer (laten) bewerken. En overweeg om dat (tóch) een keer te (laten) doen bij een "ouderwets" tectyleerbedrijf bij mij in de buurt ...
Succes !
Gert, ik ken je een beetje; ik ga alvast voorspellen dat je dit niet gaat laten doen, maar dat je zelf aan de slag gaat Ik heb aardig wat ervaring met bedrijfjes die dit voor je doen. Prijzen voor een kwalitatief goede behandeling beginning bij €700. Als je zelf de materialen koopt, ben je maximaal €200 kwijt en dan gebeurt het werk stukken netter. Jij kent zelf alle holle balken in je bus en je weet precies waar gaatjes zitten om erbij te komen.
Anyway, voor mij gaat dit pas spelen na het verven. Nog wel een paar weekjes te gaan
Otje schreef: ... waarbij ik me afvraag of je een 2-componenten lak kunt "rollen" ...
Kan!
Beschrijving:
Hoogglanzende tweecomponent aflak op basis van polyesterhars, isocyanaat en lichtechte pigmenten. Hoge dekkracht, langdurig glansbehoud, optimale buitenduurzaamheid, weer- en water- bestendigheid en buitengewone stoot-, kras- en slijtvastheid. Deze tweecomponenten aflak laat zich uitstekend met kwast, roller en luchtspuit verwerken
Nadeels is dus dat "glansbehoud". Daar ben ik eigenlijk niet naar op zoek. Ik heb de bus liever wat mat en dof.