Vanavond mijn banden achterin de auto gegooid om ze van de velg te laten halen. Ik ga niet voor de 95%.
Kijk ... Zó mag ik het horen ! Zou het zelf kunnen hebben gezegd ...
Als je dan tòch bezig bent, dán voor een goeie ! Heb je láter alleen maar plezier van !
En dus. De banden zijn van de buitenkant redelijk goed geborsteld.
Aan de binnenkant heb ik minder moeite gedaan, ik ga het wel in de grondverf zetten - misschien zwart spuiten - , maar dat hoeft niet strak te worden.
Ik ga het stapeltje nog één keer langslopen met de borstel en dan met de hand schuren. Hopen dat het niet veel kouder gaat worden want ik wil misschien morgen al gaan spuiten.
En ik ga aan vanaf nu de rest van de bus voorbereiden alsof ie gespoten gaat worden. Denk dat ik zelf een spuitcabine ga huren en hem daarin onder ga hozen.
Het stapeltje velgen is nogmaals geborsteld en met het handje grondig geschuurd en ontvet. Eerst de binnenkant van de velgen proberen om te kijken hoe het spuiten bevalt. Die zijn minder goed geborsteld, dus weet ik zeker dat de buitenkant veel beter zal worden. Hier in het eerste dunne laagje primer:
Hier in de tweede laag:
En na de derde keer er overheen:
Al met al helemaal tevreden. Dit gaat erg mooi worden. Van de week omdraaien en de buitenkant in de primer zetten.
Op sommige plekken brandt de verf omdat ik niet alle naden volledig heb kunnen uitborstelen. Ik ga ze heel licht opschuren en nog een keer in de grondverf zetten, want dit wil ik niet met de definitieve lak.
Je bent lekker op dreef ree, jeetje. Ik krijg het idee dat je de bus helemaal gaat doen! Nog beter dan die van ons....?
Vast wel, ik ben benieuwd hoe het er allemaal in levende lijven eruit komt te zien.... al een einddatum bekent?
succes man....
Zomer 2013 ? Túúúúrlijk ! Gaan we vanuit !
P.S.: al nagedacht over de "make up" ?
Ik krijg het idee dat je de bus helemaal gaat doen! Nog beter dan die van ons....?
Plo: het eerste is stiekum al helemaal bezig ... het tweede is nog lang niet zeker ...
Enne (sorry Raymond, even een "zijpaadje", excusez moi !) jullie bezig ziende met jullie Charleston ... Otje heeft inmiddels óók een klein zusje; zie: http://www.citroenazu.nl/index.php?topic=877.0
Vandaag is het eerste stukje bus in de definitieve lak gespoten: de binnenkant van de velgen.
De binnenkant heb ik niet zo goed geborsteld omdat het toch maar de binnenkant is, maar het ziet er al acceptabel uit. Ik verheug me op de buitenkant. Die wordt chroomkleurig.
Geen idee wat de kleur van de bus gaat worden. Hangt ook van de mogelijkheden af. Liefst ga ik spuiten met een verf die ik later kan bijbestellen en die ik later ook met een kwast kan bijwerken. Ik moet dus nog wat huiswerk gaan doen.
Maar Gert, wordt het voor jou niet tijd voor een nieuw projectje?
In de tijd dat jij met jouw "bussie" bezig bent geweest heb ik óók niet stilgezeten ...
Zie: http://www.citroenazu.nl/index.php?topic=877.0
Moet overigens bekennen dat ik, puur voor het gemak, uiteindelijk een "standaard" lakkleur uit de waaier van Sigma heb gekozen: smaragd-groen. Altijd makkelijk "voor later" en bij iedere professionele verfhandelaar om de hoek re-produceerbaar ...