...zo er is wat afgeschuurd. Gelukkig pakken jullie nu eerst het karkas aan want zoals eerder aangegeven vreet het uren dat schuur en voorbereidingswerk. Ik ben nu enkel met de onderkant aan de voorzijde bezig maar zelfs daar ben je wel een paar uur mee zoet.
..maar een goede voorbereiding levert een goed eindresultaat
Zolang je geen afgebroken bouten tegenkomt of nog aanvullend laswerk aan de plaatwerkdelen moet doen gaat het opbouwen vrij snel. Meteen alle bouten en moeren in het vet zetten dan heb je daar later plezier van ALS HY ooit weer uit elkaar moet.
Met deze aanpak is dat de komende thyd niet meer nodig...maar wel zo prettig
ghys schreef:Meteen alle bouten en moeren in het vet zetten
Bedankt voor de tip! Fijn dat jullie meedenken!
We zijn alvast opzoek naar raamrubbers voor de grote ramen aan de zijkanten van de bus. Bij het HY magazijn hadden ze deze niet (wel de raamgeleiders maar dan in een standaard maat voor het voorzijruit en wij hebben per kant 8 meter nodig) en nu zijn we bij verschillende rubbermakers aan het vragen of zij deze hebben of kunnen laten maken. Het zou het makkelijkst zijn als deze standaard bestaan.
Heeft iemand van jullie ook zulke rubbers en weet je nog waar deze vandaan komen of wie ze maakt? Dat zou kunnen helpen in onze zoektocht!
Bijlagen
Geleider_raam.jpg (541.04 KiB) 17946 keer bekeken
Rubber_Raam_2_afmetingen.jpg (597.96 KiB) 17946 keer bekeken
..ik wist dat ik het ergens gelezen had hier en gevonden kijk:
HYvonne schreef:
Als je een speciaal rubber nodig hebt, ben je altijd goed geholpen bij Technirub-Vizo in Zeewolde. Als je een schijfje van het profiel opstuurt, kijken zij of ze hiervan een spuitplaat in het archief hebben en zo niet kunnen ze deze maken. Men is daar zeer klantvriendelijk. Ik heb daar al diverse rubbers voor mijn Mostard Yvonne caravan nieuw laten aanmaken. Ook voor kleine hoeveelheden.
Let op: ze hebben véél meer dan je op de website ziet!
Ja, daar heb ik al eens gekeken. Maar kun je gewoon online betalen?
En weet je misschien nog hoelang het duurde voordat je ze in huis had?
Misschien toch wel een idee.. we hebben nu 4 rubber bedrijven benadert,
we hopen aankomende week wat te horen....
vertinnen is een mooie methode! vraagt wel een beetje oefening, maar dat vroeg de rest tot nu toe ook en da;s ook gelukt.
Goeie hint ! Had hier nog niet van gehoord. Enne: hoe werkt dat precies ? Brander ? Staaf tin o.i.d. ? Mijn hedendaags projekt(je) kan hier en daar óók wel soortgelijke reparatie gebruiken ...
LEiPiE schreef:Vertinnen moet inderdaad wel erg handig/mooi/etc zijn.
Zonder reclame te willen maken (ik krijg er niks voor ), op http://www.rustbuster.nl/Solderen_enzo/Vertinnen.htm staat hoe het in z'n werk gaat.
in "Vertinnen The Movie" van Rustbuster zie je hoe makkelijk het is, totdat je het zelf gaat doen op een vertikaal stuk plaatwerk (want je kunt moeilijk je bus op een kant leggen) en dan onderscheidt zich de meester van de leerling. alhoewel er ook snelle leerlingen zijn, hè Paul?
We hebben gister even een beetje door gewerkt. om 10 uur begonnen en om 2 uur s'nachts klaar .
We gaan zo de achterkanten van de deuren doen en de lak laag op de bus doen.. Lekker door knallen!
Prachtig hoor, hoe jullie bezig zijn! vergeet niet af en toe de ontluchtingsnippels met kruipolie in te spuiten, wat zoals de bus nu staat is het ideaal om tussendoor even te ontluchten
Tjee, dat gaat snel. Misschien kan Teun hierin wat van jullie leren . Tenminste, ik hoop dat jullie hier wel binnen afzienbare tijd een deklaag op zetten. Is wel belangrijk, want grondverf verliest gauw zijn bescherming. Maar zo te zien aan alles gaat dat helemaal goed komen.
Petje af hoor !
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.