HYvonne schreef:eventjes ertussendoor om verwarring te voorkomen:.........................(want anders ben ik "de Pisang"!)
Ree's bussie krijgt wat aandacht
- HYvonne
- HY Forum Grootmeester
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
nou ja ... 't is maar hoe je het bekijkt hè ...
Ben in ieder geval blij dat ik géén "banaantjes" boven m'n voorwielen heb, maar èchte "5"-s ... en duzzz géén"14"-s.
Scheelt heel wat gespetter ... en zou een beetje vreemd ogen ...

Ben in ieder geval blij dat ik géén "banaantjes" boven m'n voorwielen heb, maar èchte "5"-s ... en duzzz géén"14"-s.
Scheelt heel wat gespetter ... en zou een beetje vreemd ogen ...

... zolang het maar géén "banaan" is Jacques ... Vermoed dat Raymond "àndere plaatjes" in z'n werkplaats-handboek heeft staan ...(want anders ben ik "de Pisang"!)

En nu zijn we zo'n 30 uur werken aan de spatborden verder.
Het eerste scherm:

En het tweede scherm:

Beide ree-te-strak. Zo dun mogelijk geplamuurd en nog zo flexibel als een ballerina.
Alle lasnaden weer in de nadenkit:

En de binnenkanten weer lekker dik in de spuitkit:

En het andere scherm:

En ook lekker dik in de spuitkit.

Nu drogen in de bus:

Nu is de motorkap aan de beurt, maar dat komt van het weekend wel.
Het eerste scherm:

En het tweede scherm:

Beide ree-te-strak. Zo dun mogelijk geplamuurd en nog zo flexibel als een ballerina.
Alle lasnaden weer in de nadenkit:

En de binnenkanten weer lekker dik in de spuitkit:

En het andere scherm:

En ook lekker dik in de spuitkit.

Nu drogen in de bus:

Nu is de motorkap aan de beurt, maar dat komt van het weekend wel.
- FerrHy
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: 75-YB-34
Jeetje, strak hoor. Lijken wel nieuw.
Waarmee heb je ze zo mooi grijs gespoten? Is dat ook iets tegen roest?
Waarmee heb je ze zo mooi grijs gespoten? Is dat ook iets tegen roest?
In de garage staat HY veilig, maar daarvoor is HY niet gemaakt...
Innotec primer.
In het verleden is her en der een lak op mijn bus gebruikt die brandt met bijna alles wat erop gaat. Deze primer is duur, maar het gaat wél gewoon altijd in één keer goed, en dat is mij ook veel waard.
En het is tijdelijk ook prima tegen vliegroest. In ieder geval tot ie bij de spuiter staat. Na aanbrengen - op een goede basis - hoef je het alleen even op te poetsen met Scotch Brite en dan kan het direct gespoten worden.
In het verleden is her en der een lak op mijn bus gebruikt die brandt met bijna alles wat erop gaat. Deze primer is duur, maar het gaat wél gewoon altijd in één keer goed, en dat is mij ook veel waard.
En het is tijdelijk ook prima tegen vliegroest. In ieder geval tot ie bij de spuiter staat. Na aanbrengen - op een goede basis - hoef je het alleen even op te poetsen met Scotch Brite en dan kan het direct gespoten worden.
En dus heb ik mijn zondag weer nuttig besteed.
De achterklep zat vol smek. Deze is nu gedemonteerd en geschuurd met 120.

Deze kan nu onderaan het raampje gelast worden.
Dan de nose-job. Eerst de gaasjes eruit.

En er zitten nogal wat deukjes in...

En eruit:

Hier zaten een paar gaatjes van het uitboren van de gaasjes. Maar een nieuw plaatje overheen gezet:

Randjes afwerken met nadenkit, dan is het weer beter dan nieuw.
Tenslotte de neus lekker kaal gemaakt.

En tenslotte nog een quizvraagje...
Waar dient dit ding voor?

Zit binnenin, bovenaan de motorkap bevestigd in het gaatje dat ernaast zit.
De achterklep zat vol smek. Deze is nu gedemonteerd en geschuurd met 120.

Deze kan nu onderaan het raampje gelast worden.
Dan de nose-job. Eerst de gaasjes eruit.

En er zitten nogal wat deukjes in...

En eruit:

Hier zaten een paar gaatjes van het uitboren van de gaasjes. Maar een nieuw plaatje overheen gezet:

Randjes afwerken met nadenkit, dan is het weer beter dan nieuw.
Tenslotte de neus lekker kaal gemaakt.

En tenslotte nog een quizvraagje...
Waar dient dit ding voor?

Zit binnenin, bovenaan de motorkap bevestigd in het gaatje dat ernaast zit.
Winnend antwoord is al gegeven. Friebel moet in gleufje zodat de motorkap niet opzij kan schuiven. Bij mij zat ie dus altijd verkeerdom 

- LEiPiE
- Site Admin
- Kenteken: 44-02-XD
- Contacteer:
Grappig mijn bus heeft de blokkering aan beide kanten ipv in het midden.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Vanavond weer in de stalling gebivakkeerd. Natuurlijk weer wat nieuw roest ontdekt aan de onderkant van het rechter achterdeurtje:

En dus een vraagje. Is deze deurrubber-vasthoudstrip te koop??? Er moet een nieuwe onder mijn deurtje komen.

En dus een vraagje. Is deze deurrubber-vasthoudstrip te koop??? Er moet een nieuwe onder mijn deurtje komen.

- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Ik wéét het ... het zijn héél véél kilometers om naar Heesch te rijden.En dus een vraagje. Is deze deurrubber-vasthoudstrip te koop??? Er moet een nieuwe onder mijn deurtje komen.
Neem eens één keer de moeite en kijk goed wat dáár allemaal te halen is.
Je zult aardig wat onderwerpen van jouw verlanglijstje àf kunnen vinken ...
Bijkomend voordeel: zolang je "kijkt met je ogen" en niet "met je handen" zul je er zèlfs geen vieze vingers aan overhouden !
Suk6 !
P.S.:
Raymond: wil je het wèl nètjes houden ? Er lezen óók "dames" mee ...Friebel moet in gleufje
Laatst gewijzigd door Otje op do feb 28, 2013 12:09 am, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Ewald: Otje idem dito precies krêk hetzelfde ! ("modernere" versie)Grappig mijn bus heeft de blokkering aan beide kanten ipv in het midden.
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
Ik kom regelmatig in het magazijn, Gert. Ieder jaar wel een paar keer. Ik heb al een mailtje naar het magazijn gestuurd met de vraag of het daar op de plank ligt, en zo ja, dan ga ik één dezer weken weer die kant op.
Vandaag weer lekker een dagje bezig geweest. Om te beginnen verder gegaan bij het neusje. Even in een laagje plamuur gezet zodat ie lekker strak geschuurd kan gaan worden.

Schuren komt later, eerst even goed laten uitharden.
Dan de achterklep.
Eerst de dubbele plaat eruit geboord en na het borstelen blijkt dat er toch net wat meer uit geslepen moet worden dan gehoopt.

Er zit dus helemaal geen roestbescherming tussen de twee platen. Niet gek dat het daar altijd roest.
Het passtukje moet hier dus in...

Knetter knetter knetter

Ook de binnenkant eraf geslepen zodat de nieuwe afdekplaat er weer strak tegenaan kan.

En in de zinkprimer.

Nieuw afdekplaatje.

Mooi vastgeknettert.

En netjes in vorm geslepen.

Klein beetje plamuur, en hij is weer als nieuw.
Verder aan het demonteren geweest. Alles van de deuren en schuifdeuren afgehaald, van scharnieren tot hang en sluitwerk zodat er netjes gespoten kan worden.

Ben helemaal gek geworden van de ruit in de rechter voordeur. Meer dan twee uur mee bezig geweest. Bleek dat het rubber onzichtbaar met vier parkers in de deur geschroefd zat.
Pas nadat ik zo hard geforceerd had dat er twee parkers gebroken waren, kwam het raam eruit. Gelukkig kan alle schade met een hamer gefixt worden.

Dan hebben we ook nog het mechanisme om het raam op slot te doen.

Deze wil ik graag weer werkend krijgen. Ik kan me herinneren dat iemand hier ooit eens een mooie beschrijving over op het forum heeft gezet, hier ga ik naar op zoek. In slechts één deur heb ik de pinnen gevonden die erbij horen, de andere ben ik kwijt. Die gaan op mijn bootschappenlijstje erbij.
Morgen waarschijnlijk geen tijd, dinsdagavond ga ik lekker verder.

Schuren komt later, eerst even goed laten uitharden.
Dan de achterklep.

Er zit dus helemaal geen roestbescherming tussen de twee platen. Niet gek dat het daar altijd roest.
Het passtukje moet hier dus in...

Knetter knetter knetter

Ook de binnenkant eraf geslepen zodat de nieuwe afdekplaat er weer strak tegenaan kan.

En in de zinkprimer.

Nieuw afdekplaatje.

Mooi vastgeknettert.

En netjes in vorm geslepen.

Klein beetje plamuur, en hij is weer als nieuw.
Verder aan het demonteren geweest. Alles van de deuren en schuifdeuren afgehaald, van scharnieren tot hang en sluitwerk zodat er netjes gespoten kan worden.

Ben helemaal gek geworden van de ruit in de rechter voordeur. Meer dan twee uur mee bezig geweest. Bleek dat het rubber onzichtbaar met vier parkers in de deur geschroefd zat.

Dan hebben we ook nog het mechanisme om het raam op slot te doen.

Deze wil ik graag weer werkend krijgen. Ik kan me herinneren dat iemand hier ooit eens een mooie beschrijving over op het forum heeft gezet, hier ga ik naar op zoek. In slechts één deur heb ik de pinnen gevonden die erbij horen, de andere ben ik kwijt. Die gaan op mijn bootschappenlijstje erbij.
Morgen waarschijnlijk geen tijd, dinsdagavond ga ik lekker verder.
Grrr. Ik zit nu al een uur het grote interweb af te struinen naar de oplossing die iemand heeft gepost om het originele raamslot deugdelijk gangbaar te maken, maar ik kan het nergens vinden. Stond het wel op het forum, of heb ik het elders gelezen? Kan iemand me op weg helpen?
- HYvonne
- HY Forum Grootmeester
Ree, als je in je nieuw gespoten deuren dadelijk ook nieuwe raamgeleiders in de deuren plaatst, en dat zijn tegenwoordig aluminium exemplaren, dan kun je je de reparatie van het raamslot sparen. Ik heb dat ook gedaan maar doordat de nieuwe geleiders van veel dikker materiaal zijn, krijg je een verplaatsing (offset) naar de binnenkant van de auto en daardoor kom je met de pennen in de opstaande ruggen van de geleiders ipv in de geleidebanen. Ik hoop dat mijn omschrijving duidelijk is?????