Vredestein gaat 400 mm banden maken!!!

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
Boudewijn
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Re: Vredestein gaat 400 mm banden maken!!!

Bericht door Boudewijn »

Ik denk dat iedereen blij is met het feit dat Vredestein die banden gaat maken. Punt is alleen dat op dit moment kennelijk niet iedereen om nieuwe banden zit te springen. Je moet ze maar net nodig hebben en die dingen slijten niet echt, dus ze gaan zo maar 10 jaar mee als je ze een beetje goed verzorgt. Maar op den duur zal iedereen ze weer eens nodig hebben. Alleen ga ik zelf geen 5 banden op voorraad nemen omdat ik ze over 10 jaar misschien een keer nodig heb. Als je uitgaat van 800 bussen in Nederland, dan zit je natuurlijk al ver boven die 1000. Tel daat de peugeots enz nog eens bij op.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
ghys
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door ghys »

Denk dat die 1000 vast en zeker gehaald gaat worden als ze eenmaal klaar zijn.

Ben benieuwd hoe het inmiddels is met de testwielen/banden.

of is het een prototype dat achter gesloten deuren wordt ontwikkeld.
hyliner
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Kenteken: NH-81-JK

Bericht door hyliner »

LEiPiE schreef:Het hart wordt er uitgeslepen en er wordt een nieuw hart in gezet met een steek die wel op de testmachines passen
Je had toch wel velgen met uitgelubberde boutgaten meegegeven hoop ik? Ik heb begrepen dat velgen best wel zeldzaam aan het worden zijn. Of klopt dat niet?
Sinds 1987 HY rijder. Sinds 1991 eigenaar van een HY van 1967, van de 'Amsterdamse serie'. Daarnaast rij ik een Méhari uit 1977. Dagelijks vervoer: wisselend een Acadiane van 1983 en een Citroën Berlingo Multispace 1.6 van 2006. Groeten, Henri.
Boudewijn
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Boudewijn »

Velgen zeldzaam :shock: ? Nee hoor, die zijn er nog bij bossen. Is het enige dat niet o erg roest :wink: .
hyliner
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Kenteken: NH-81-JK

Bericht door hyliner »

Boudewijn schreef:Ik denk dat iedereen blij is met het feit dat Vredestein die banden gaat maken. Punt is alleen dat op dit moment kennelijk niet iedereen om nieuwe banden zit te springen. Je moet ze maar net nodig hebben en die dingen slijten niet echt, dus ze gaan zo maar 10 jaar mee als je ze een beetje goed verzorgt. Maar op den duur zal iedereen ze weer eens nodig hebben.
Mijn banden hebben DOT-code '1' dus zijn van '81 of '91. Ze vertonen geen verdrogingsverschijnselen dus ze zullen wel van '91 zijn.
Kan kloppen omdat ik de bus in dat jaar kocht en ik meen dat de vorige eigenaar aangaf dat er 4 nieuwe banden op zaten. Dat moet voor hem nog een aardige investering zijn geweest voor een bus die hij ging verkopen. Dit terzijde.

Goed, mijn banden zijn dus 18 jaar oud. Ik heb een aantal banden reserve waarvan er 2 uit 1989 en die kregen een bult bovenop, in het loopvlak dus.
Profiel nog prima, maar een keer moet je toch vervangen.

Ik vind dat iedereen eens goed naar de leeftijd van zijn/haar banden moet kijken en zich niet rijk moet rekenen door het goede profiel.
Op elke band staat een 'DOT-code', slechts aan 1 zijde dus misschien moet je even onder je bus door. De code begint met 'DOT' en eindigd met 3 cijfers: De eerste 2 cijfers is het weeknummer en het laatste geeft het jaartal aan (wwj). Ongelukkigerwijze slechts 1 cijfer dus b.v. een '5' kan zowel 1985 als 1995 zijn. (Of 1965 of 1975 maar dat zie je dan wel aan de staat van de band).
Gelukkig kregen de banden m.i.v. 2000 een 4-cijferige code (wwjj) dus dat maakt het wat duidelijker.
Als je banden ouder dan 10 jaar zijn (grote kans) zou ik toch maar aan Camion laten weten interesse te hebben voor een aantal banden de komende jaren...
Sinds 1987 HY rijder. Sinds 1991 eigenaar van een HY van 1967, van de 'Amsterdamse serie'. Daarnaast rij ik een Méhari uit 1977. Dagelijks vervoer: wisselend een Acadiane van 1983 en een Citroën Berlingo Multispace 1.6 van 2006. Groeten, Henri.
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

Wanneer een driecijferige DOT code wordt gevolgt met een driehoek, komt de band uit de jaren 90, zonder de driehoek uit de jaren 80. Jouw banden zijn dus van 1981. Voor de jaren 80 werd voor zover ik weet geen DOT code gevoerd.

Groet,

Ree
rodeHY
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door rodeHY »

rodeHY schreef:Wel even afwachten wat de definitieve prijs gaat worden - het zal immers niet de eerste keer zijn dat iets wat aanvankelijk tussen de 150 en de 200 euro moet kosten uiteindelijk 250 euro kost.
Het is dus 225 Euro geworden...
We mogen niet meer rekenen in Guldens, maar stèl dat ik dat wel zou doen dan was ik 2000 Gulden kwijt geweest voor 4 bandjes. Hmmm... nog maar even niet. :?
citrofielnl
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Kenteken: 28-BL-ZK
Contacteer:

Bericht door citrofielnl »

soms geldt: beter duur dan niet te koop......

Als iedereen het nu te duur vindt is het zeker niet te koop. ik meen dat er voor de firestones ook tegen de 200 euro betaald wordt tegenwoordig..

gr CitrofielNL
ghys
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door ghys »

Wel mooi dat ze weer op de markt zijn de 17x400 banden:)
Nu hopen op 1000 banden dan wordt alles doorgezet.

Heb zelf nog 6 nieuwe firestonebanden liggen 19x400, wil er eigenlijk wel weer origineel 17x400 op hebben dus iemand nog interesse? Zijn nieuw.
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

rodeHY schreef:
rodeHY schreef:Wel even afwachten wat de definitieve prijs gaat worden - het zal immers niet de eerste keer zijn dat iets wat aanvankelijk tussen de 150 en de 200 euro moet kosten uiteindelijk 250 euro kost.
Het is dus 225 Euro geworden...
We mogen niet meer rekenen in Guldens, maar stèl dat ik dat wel zou doen dan was ik 2000 Gulden kwijt geweest voor 4 bandjes. Hmmm... nog maar even niet. :?
Tja... 8)

Ree
HYvonne
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door HYvonne »

rodeHY
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door rodeHY »

ghys schreef:Heb zelf nog 6 nieuwe firestonebanden liggen 19x400, dus iemand nog interesse? Zijn nieuw.
Ik wil er iig wel één van je overnemen, dan houd je een mooi setje van 4+1 reserve over...
Mail me maar als jij dit óók een goed idee vindt.
ghys
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door ghys »

Wat is je mailadres? Dan mail ik je even.
rodeHY
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door rodeHY »

we hebben geen mogelijkheid tot een persoonlijk bericht zeker hier op het forum?
Laatst gewijzigd door rodeHY op za apr 04, 2009 10:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Boudewijn
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Boudewijn »

Alleen als je in je profiel aangeeft priveberichten te willen ontvangen is die mogelijkheid er. Jij hebt de mogelijkheid niet aangegeven lijkt me.
Plaats reactie