Achterremmen reviseren
-
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: 28-BL-ZK
- Contacteer:
Re: Achterremmen reviseren
Yes, op naar de APK. dit lijkt me nu meer dan netjes in orde.
gr Teun
gr Teun
-
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: 14-VR-VF
Wat mooi dat je alles zo goed op de foto ook hebt staan!
Dat komt vast nog wel eens van pas.
Dat komt vast nog wel eens van pas.
Hy's alive! Klik hier voor mijn restauratie project: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
- LEiPiE
- Site Admin
- Kenteken: 44-02-XD
- Contacteer:
Ja, eindelijk weer eens de camera er bij, die gebruik ik de laatste tijd te weinig 
Zometeen wielen er op, op z'n pootjes en ontluchten.
En dan nog de koplampen stellen, even opzoeken hoe dat het handigste kan.

Zometeen wielen er op, op z'n pootjes en ontluchten.
En dan nog de koplampen stellen, even opzoeken hoe dat het handigste kan.
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Het liefst heb je een witte muur 10 meter voor je terwijl je bus waterpas staat. Maar met een dichte garagedeur kom je ook een heel eindLEiPiE schreef:En dan nog de koplampen stellen, even opzoeken hoe dat het handigste kan.

- LEiPiE
- Site Admin
- Contacteer:
Nou, alles lijkt het te doen. Eerste testrondje trok ie een beetje naar links (bij de APK ook 20% verschil geconstateerd) en kon ik bij een noodstop de wielen niet geblokkeerd krijgen (wat bij een normale auto natuurlijk goed is, maar een HY hoort wat mij betreft te blokkeren
)
Rechterrem iets opgesteld en nu remt ie vrij recht en blokkeren de remmen bij hard remmen.
Zometeen als het nog wat donkerder is de lampen stellen.

Rechterrem iets opgesteld en nu remt ie vrij recht en blokkeren de remmen bij hard remmen.
Zometeen als het nog wat donkerder is de lampen stellen.
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Hoi Ewald,
heb je een speciaal adresje om de HY te laten keuren, of ga je naar de garage om de hoek.
groetjes Henk.
heb je een speciaal adresje om de HY te laten keuren, of ga je naar de garage om de hoek.
groetjes Henk.
- LEiPiE
- Site Admin
- Contacteer:
Ik ga voor de goedkoopste optie: 19 euro bij ATU (landelijke garageketen)
Nouja, nu dus al 38 euro.
Toevallig loopt er bij deze een citrofiel rond, maar daarom had ik 'm niet gekozen
Kwikfit zit nu ook op 19 euro en die zit er tegenover, dus als 't me niet meer bevalt...
Ben benieuwd, lichten zijn nu ook zo goed en zo kwaad als het ging afgesteld en hij remt nog steeds recht, dus ik ben benieuwd wat ze nou weer bedenken.
Nouja, nu dus al 38 euro.
Toevallig loopt er bij deze een citrofiel rond, maar daarom had ik 'm niet gekozen

Kwikfit zit nu ook op 19 euro en die zit er tegenover, dus als 't me niet meer bevalt...

Ben benieuwd, lichten zijn nu ook zo goed en zo kwaad als het ging afgesteld en hij remt nog steeds recht, dus ik ben benieuwd wat ze nou weer bedenken.
- LEiPiE
- Site Admin
- Contacteer:
En jawel, we zijn er door!!
In april 2014 weer voor de APK
Maar waarschijnlijk in de herfst naar Citrotech voor remrevisie achter (hoewel MurpHY lekker met z'n kont naar de grond ging bij de achterremmentest).
Keurmeester klaagde nog wel een beetje over het lichtbeeld van rechtsvoor, maar zo is die lamp nu eenmaal blijkbaar. Ik zag op m'n garagedeur ook dat je daar niet zo duidelijk de horizontale lijn kan zien, maar ja die reflector/lenscombo's zijn een paar jaar geleden nog vervangen.
Enige waar ik zelf nog mee zit (maar wat MurpHY altijd al heeft gehad eigenlijk), is dat 't rempedaal altijd zo sponzig is tot je een paar keer geremd hebt en dan is ie in eens weer keihard en blijft dat dan weer een tijdje (order van minuten/kwartier ofzo denk ik).
In april 2014 weer voor de APK

Maar waarschijnlijk in de herfst naar Citrotech voor remrevisie achter (hoewel MurpHY lekker met z'n kont naar de grond ging bij de achterremmentest).
Keurmeester klaagde nog wel een beetje over het lichtbeeld van rechtsvoor, maar zo is die lamp nu eenmaal blijkbaar. Ik zag op m'n garagedeur ook dat je daar niet zo duidelijk de horizontale lijn kan zien, maar ja die reflector/lenscombo's zijn een paar jaar geleden nog vervangen.
Enige waar ik zelf nog mee zit (maar wat MurpHY altijd al heeft gehad eigenlijk), is dat 't rempedaal altijd zo sponzig is tot je een paar keer geremd hebt en dan is ie in eens weer keihard en blijft dat dan weer een tijdje (order van minuten/kwartier ofzo denk ik).
-
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: 14-VR-VF
Hoeraaa!! Hoeraaaaa!
Heb je het remsysteem wel goed ontlucht? Voor en achter? Sommige mensen hebben het ook nog over een bepaalde volgorde van ontluchten, maar daar heb ik niet echt een mening over
En staan je remsegmenten niet te ver van de trommel af? Te ver van de trommel = veel vrije slag in je pedaal. Te dicht erop = aanlopen
Heb je het remsysteem wel goed ontlucht? Voor en achter? Sommige mensen hebben het ook nog over een bepaalde volgorde van ontluchten, maar daar heb ik niet echt een mening over

En staan je remsegmenten niet te ver van de trommel af? Te ver van de trommel = veel vrije slag in je pedaal. Te dicht erop = aanlopen

Hy's alive! Klik hier voor mijn restauratie project: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
- LEiPiE
- Site Admin
- Contacteer:
Heb ondertussen wel een aardige routine in het ontluchten
Ik hou zelf de volgorde aan die citroen voorschrijft voor wagens met remdrukbegrenzer: rechtsachter, linksachter, rechtsvoor, linksvoor (langste leiding naar kortste leiding dus).
Kwam geen lucht meer uit, dus zou goed moeten zijn.
Heb alleen nog steeds niet dé techniek gevonden om een slangetje op de ontluchtnippel voor te krijgen, blijft een gedoe met grote handen
Zit er aan te denken om er een rechtbuisje voor te maken met flexibel uiteinde zodat ik dat op afstand er op kan drukken.
Helaas is mijn ontluchtsetje enigzins overleden, een van de buisjes is afgebroken - heb 'm nu gelijmd. Op Citromobile kijken of ze een nieuwe hebben (bij de grote gereedschapboer).
Heb alleen rechtsvoor iets bijgesteld omdat ie wegtrok, maar verder niks onder het mom "men zeurde alleen over de leidingen, dus zo min mogelijk veranderen"
Heb nu ook duidelijker: putten in de leiding (door roest bijvoorbeeld) is afkeur, kan de leiding er verder nog zo goed uit zien.

Kwam geen lucht meer uit, dus zou goed moeten zijn.
Heb alleen nog steeds niet dé techniek gevonden om een slangetje op de ontluchtnippel voor te krijgen, blijft een gedoe met grote handen

Zit er aan te denken om er een rechtbuisje voor te maken met flexibel uiteinde zodat ik dat op afstand er op kan drukken.
Helaas is mijn ontluchtsetje enigzins overleden, een van de buisjes is afgebroken - heb 'm nu gelijmd. Op Citromobile kijken of ze een nieuwe hebben (bij de grote gereedschapboer).
Heb alleen rechtsvoor iets bijgesteld omdat ie wegtrok, maar verder niks onder het mom "men zeurde alleen over de leidingen, dus zo min mogelijk veranderen"

Heb nu ook duidelijker: putten in de leiding (door roest bijvoorbeeld) is afkeur, kan de leiding er verder nog zo goed uit zien.
Top! Weer een forum-APK in de pocket! Lekker naar CitroMobile ermee.
Waar heb je zo'n ontluchtingssketje voor nodig? Er is toch altijd wel een trapslAafke te vinden?
Waar heb je zo'n ontluchtingssketje voor nodig? Er is toch altijd wel een trapslAafke te vinden?
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
mooi zo, dan kun je legaal komen de 5e en 6e mei. Gefeliciteerd!
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
-
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: 28-BL-ZK
- Contacteer:
Topperdetoppie!
tot volgende week!
gr Teun
tot volgende week!
gr Teun