Ik heb twee maanden geleden hetzelfde gehad. Het kopertje van de rotor zat scheefgeslagen.
Ik heb als oorzaak maar aangehouden dat de verdeelkap er scheef op heeft gezeten. Nu betwijfel ik dat omdat de klemmen altijd een klik geven als je ze vastklikt en ik daarna altijd aan de verdelerkap morrel om te zien of deze goed op zijn plek zit.
Ik zal dan ook maar even een projectje starten om te kijken hoe het met de speling van het asje gesteld is.
Ook een goed idee om met zilver hammerride het onderdeel weer mooi te maken. Ga ik ook doen als ik een goed ontstekingshuis heb. Ik heb een reserve en op de onlaatst gekochte motor zit de ontsteking ook op. Als ze alle drie kaduuk zijn, dan komt een 123 ontsteking in zicht. Maar ik vind puntjes juist zo leuk. Ik stel ze op 0,4 mm.
Toch even een vraag. De "nieuwe motor" heeft zijn carterontluchting niet verbonden met een rubber slangetje naar het luchtfilterhuis. In het midden van de kleppendeksel zit een filter met een groene deksel. En aan de zijkant van het blok (passagierskant) zit een huis met filter dat ook voor carterontluchting dient. Mijn vraag is tot welke jaargang dit type geproduceerd is