Ree's bussie krijgt wat aandacht
Re: Ree's bussie krijgt wat aandacht
Ik zou graag alle raam- en deurrubbers willen vervangen. Wie weet wat er nieuw te krijgen is?
Ach, waarom hier vragen als we CitroWorld hebben 

Dan ik ben ook op zoek naar een buitenspiegel. En dan niet zo'n gewone (met een scharnierend bolletje in de spiegel) maar een grote waar de bol op het uiteinde van de stang zit. Die stang heb ik dus, maar de spiegel is gebarsten.
Dit is de achterkant:

Heeft iemand nog zo'n spiegel liggen?
Dit is de achterkant:

Heeft iemand nog zo'n spiegel liggen?
Ik denk dat ik zaterdag even naar het magazijn ga voor een spiegel, twee ruiten en héél veel meter rubber.
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
ik dacht dat Cees ook nog spiegels had liggen. Misschien nog een poging waard.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Cees heeft inderdaad vast nog wel wat spiegels liggen
Maar ik heb nog wat andere (nieuwe) spullen nodig dus ga toch maar naar het magazijn. Een bezoekje aan Cees duurt ook altijd veel te lang want het is daar altijd veel te gezellig.

Maar ik heb nog wat andere (nieuwe) spullen nodig dus ga toch maar naar het magazijn. Een bezoekje aan Cees duurt ook altijd veel te lang want het is daar altijd veel te gezellig.
Geert had nog een NOS spiegel liggen. Weer een vlag op mijn modderschuit 
Deze spiegels zijn een heel stuk fijner dan de originele. Ze zijn bol, je hebt dus een heel goed zicht aan de rechterkant van je bus.

Deze spiegels zijn een heel stuk fijner dan de originele. Ze zijn bol, je hebt dus een heel goed zicht aan de rechterkant van je bus.
Even tijd voor een zijstapje.
Voor mijn werk heb ik een paar keer per jaar een bespreking in Orleans of Parijs. Meestal ga ik hier naartoe in mijn trax, soms in de CX. Nooit met het bussie, dat doe je niet voor je lol op één dag
Nu kreeg ik van de week een mailtje van een Franse collega uit de Aix-en-Provence of ik zijn DS wou hebben. De laatste CT was geldig tot 2008. Sindsdien heeft de dame onder een boom gestaan. De garage die hem altijd in onderhoud heeft gehad heeft geen geld voor het ding over. En aangezien hij geen zin heeft in kijkers over de vloer zou hij het tof vinden als ik de auto kom ophalen. Dan gaan we dus maar doen.
De remmen doen het niet. Volgens de eigenaar lucht in de remmen. Maar ja, dat komt er niet vanzelf in. Het eerste plan om de auto rijdend op te halen heb ik laten varen en toch besloten om met een trailer er heen te gaan. Deze rit wordt mede mogelijk gemaakt door het Chateau Deux Chevaux. Komende zondag rijden we heen, maandag gaan we proberen de dame door de CT te halen en dinsdag rijden we weer terug.
Ze heeft dus sinds 2008 onder een boom gestaan.

De deur RV moet dus vervangen worden. De troep gaat er nog wel redelijk makkelijk vanaf.

Al met al lijkt het ding redelijk hard. In ieder geval harder dan mijn vorige DS.

Van binnen is ie lekker uitgeleefd.

Over de technische staat weet ik verder niet zo veel. Dat zien we wel als we daar aankomen. Maar goed, volgend weekend dus even geen tijd om aan de bus te klussen...
Voor mijn werk heb ik een paar keer per jaar een bespreking in Orleans of Parijs. Meestal ga ik hier naartoe in mijn trax, soms in de CX. Nooit met het bussie, dat doe je niet voor je lol op één dag

De remmen doen het niet. Volgens de eigenaar lucht in de remmen. Maar ja, dat komt er niet vanzelf in. Het eerste plan om de auto rijdend op te halen heb ik laten varen en toch besloten om met een trailer er heen te gaan. Deze rit wordt mede mogelijk gemaakt door het Chateau Deux Chevaux. Komende zondag rijden we heen, maandag gaan we proberen de dame door de CT te halen en dinsdag rijden we weer terug.
Ze heeft dus sinds 2008 onder een boom gestaan.

De deur RV moet dus vervangen worden. De troep gaat er nog wel redelijk makkelijk vanaf.

Al met al lijkt het ding redelijk hard. In ieder geval harder dan mijn vorige DS.

Van binnen is ie lekker uitgeleefd.

Over de technische staat weet ik verder niet zo veel. Dat zien we wel als we daar aankomen. Maar goed, volgend weekend dus even geen tijd om aan de bus te klussen...
- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Vind het een "gewaagd maar strak" plan; wens je er veel succes mee ! Zou zeker een "boost" geven aan het merk "double chevron" als je deze dame, na 4 jaar stilstand, zowel "aan de gang" als "dóór de CT" zou krijgen ...Komende zondag rijden we heen, maandag gaan we proberen de dame door de CT te halen en dinsdag rijden we weer terug.
Keep on posting !
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
je bent met het ene project nog niet klaar, of het andere dient zichcalweer aan. waar ken ik dat van ? O ja, ik weet het weer. Daar heb ik zelf ook last van 

Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
- LEiPiE
- Site Admin
- Kenteken: 44-02-XD
- Contacteer:
Maar goed dat er bij mij maar 1 project in de garage past 

MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
Herkenbaar probleem vooral als het kosteloos aangeboden wordt is de verleiding groot 
Desalnietemin lijkt het me een redelijk eenvoudig project. Ziet er zo op het oog hard uit.
Poetsen en strip op linker achterdeur en op kenteken zetten

Desalnietemin lijkt het me een redelijk eenvoudig project. Ziet er zo op het oog hard uit.
Poetsen en strip op linker achterdeur en op kenteken zetten

Juist! Even de Karcher erover halen, gas achterin en rijden maar!
-
- HY Forum Grootmeester
'DS' en 'gemakkelijk project' passen niet in 1 zin. Wens je veel succes met het project, gaat een flinke klus worden vrees ik.
Overigens, lucht in de remmen komt vaak door kapotte veerbollen. Stikstof komt via lekkage in het membraan in het hydraulische circuit terecht. Aangezien de druk van de vering gebruikt wordt voor de remmen, hoopt de stikstof zich op in de remcylinders.
Succes en hoor graag de vervolgverhalen.
Matthijs
Overigens, lucht in de remmen komt vaak door kapotte veerbollen. Stikstof komt via lekkage in het membraan in het hydraulische circuit terecht. Aangezien de druk van de vering gebruikt wordt voor de remmen, hoopt de stikstof zich op in de remcylinders.
Succes en hoor graag de vervolgverhalen.
Matthijs
De naïeven hebben de halve wereld.
Dit gaat helemaal goedkomen.
Foto’s volgen na het weekend.

Foto’s volgen na het weekend.