Ervaring met H4 koplampen?
- LEiPiE
- Site Admin
- Kenteken: 44-02-XD
- Contacteer:
Ervaring met H4 koplampen?
Op mijn zoektocht naar een nieuwe reflector werd ik gewezen op het bestaan van H4 koplampen voor Eenden en dus ook voor HY's. Deze zijn 1) goedkoper 2) geven meer licht en 3) zijn de lampen zelf ook makkelijker te krijgen.
Het is dat ik al net een nieuwe reflector links had gezet en ik nu dus voor rechts ook een nieuwe moet hebben.
Heeft iemand deze lampen al gemonteerd? Ze komen over het algemeen als complete set van chroom koplamphuis + reflector (zie bijvoorbeeld hier)
Voor mij is het dus wat te laat, want dan zou ik weer een normale reflector over hebben, maar misschien dat iemand op het punt staat nieuwe te kopen?
Het is dat ik al net een nieuwe reflector links had gezet en ik nu dus voor rechts ook een nieuwe moet hebben.
Heeft iemand deze lampen al gemonteerd? Ze komen over het algemeen als complete set van chroom koplamphuis + reflector (zie bijvoorbeeld hier)
Voor mij is het dus wat te laat, want dan zou ik weer een normale reflector over hebben, maar misschien dat iemand op het punt staat nieuwe te kopen?
MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
-
- HY Forum Expert
- Contacteer:
Ik heb er zo'n op m'n Hy staan en ja de lichtopbrengst is groter.
Alleen moet je 't best even een relais plaatsen ze zijn wat sterker en nemen bijgevolg een grotere stroom waardoor je bedrading en schakelaar nog sneller warm worden.
Ik heb ze niet speciaal gekocht voor de H4 lampen maar het kwam wel zeer voordelig met de chrome behuizing erbij.
Alleen moet je 't best even een relais plaatsen ze zijn wat sterker en nemen bijgevolg een grotere stroom waardoor je bedrading en schakelaar nog sneller warm worden.
Ik heb ze niet speciaal gekocht voor de H4 lampen maar het kwam wel zeer voordelig met de chrome behuizing erbij.
Hy 1973 verlengde wielbasis.
Pour moi un peu de "H" S.V.P.
Pour moi un peu de "H" S.V.P.
-
- HY Forum Super Expert
- LEiPiE
- Site Admin
- Kenteken: 44-02-XD
- Contacteer:
Sorry, standaard witte bolletjes hier 
Heb bij Hans Toebast in ieder geval een nieuwe Cibie reflector besteld, hopen dat die morgen nog bij m'n garage aankomt dan kan ik misschien eindelijk weer over m'n bus beschikken... het duurt allemaal zo lang
(en m'n lasapparaat, staalvoorraad, nieuwe voorstoelen en donorvelgen liggen er nog in, dus ik kan niks doen nu - al is dat hier in Twente met de huidige temperaturen ook niet leuk meer
)

Heb bij Hans Toebast in ieder geval een nieuwe Cibie reflector besteld, hopen dat die morgen nog bij m'n garage aankomt dan kan ik misschien eindelijk weer over m'n bus beschikken... het duurt allemaal zo lang

(en m'n lasapparaat, staalvoorraad, nieuwe voorstoelen en donorvelgen liggen er nog in, dus ik kan niks doen nu - al is dat hier in Twente met de huidige temperaturen ook niet leuk meer

MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
-
- HY Forum Super Expert
Komophee, effe gele scoren!
die paar euro kunnen er ook nog wel bij toch?
Ken je geen eendrijder in de buurt die je even een reflector wil lenen
voor de apk? kan je daarna op je gemakje op de nieuwe gaan zitten wachten.
Jammer dat we zover van elkaar wonen want wij hebben 8 van die reflectors in
bedrijf en 2 op voorraad, daar is altijd wel iets van te lenen...
overigens is het hier ook niet te harden, gister 36 graden gemeten

Ken je geen eendrijder in de buurt die je even een reflector wil lenen
voor de apk? kan je daarna op je gemakje op de nieuwe gaan zitten wachten.
Jammer dat we zover van elkaar wonen want wij hebben 8 van die reflectors in
bedrijf en 2 op voorraad, daar is altijd wel iets van te lenen...
overigens is het hier ook niet te harden, gister 36 graden gemeten