Hoe komt lucht in je benzinetank?
Geplaatst: vr apr 13, 2007 9:44 am
Een eenvoudig vraagje. Ik heb namelijk het volgende probleem.
Als ik net getankt heb ontstaat er bij hoog verbruik (bv klimmen in de bergen) een onderdruk in mijn benzinetank die is sterker dan mijn mechanische pomp kan overwinnen. Daardoor raakt mijn vlotterkamer leeg en moet ik gaan pompen om aan het rijden te blijven.
Als ik even stop, de dop van de tank afhaal (pffffffff) gaat het daarna weer een tijdje goed. Als de tank eenmaal half leeg is heb ik er nooit meer last van.
Nou heb ik de afgeleopen paar jaar 3 tankdoppen versleten, en bij de middelste had ik hier geen last van. Gaat de ontluchting van de tank door de benzinetankdop?
Groet,
Ree
Als ik net getankt heb ontstaat er bij hoog verbruik (bv klimmen in de bergen) een onderdruk in mijn benzinetank die is sterker dan mijn mechanische pomp kan overwinnen. Daardoor raakt mijn vlotterkamer leeg en moet ik gaan pompen om aan het rijden te blijven.
Als ik even stop, de dop van de tank afhaal (pffffffff) gaat het daarna weer een tijdje goed. Als de tank eenmaal half leeg is heb ik er nooit meer last van.
Nou heb ik de afgeleopen paar jaar 3 tankdoppen versleten, en bij de middelste had ik hier geen last van. Gaat de ontluchting van de tank door de benzinetankdop?
Groet,
Ree