Ruitenwissers en ruststand
-
- HY Forum Grootmeester
Re: Ruitenwissers en ruststand
Nee,het constante plus contact wordt niet dichtgezet om hem op te starten maar hij start op door de geschakelde plus van de schakelaar en dan als de motor iets verdraait is gaat
de constante contactpuntjes weer dicht
Dat klinkt ook als een gevalletje kleverig vet
Stoppen ze dan wel in de laagste stand, of volledig willekeurig?
Ree

Stoppen ze dan wel in de laagste stand, of volledig willekeurig?
Ree
Ik heb dus niet kunnen uitvogelen welk mechanisme deze contactpuntjes doet openen en sluiten...Gerard 2cv schreef:Nee,het constante plus contact wordt niet dichtgezet om hem op te starten maar hij start op door de geschakelde plus van de schakelaar en dan als de motor iets verdraait is gaat
-
- HY Forum Grootmeester
Dat doet het tandwiel in de onderbak elke beweging maar doordat de schakelaar van de RW
nog aanstaat loopt hij door en als je die uitzet zal hij dus altijd bij de ruststand stoppen
en moet je eerst de motor in de ruststand laten komen als je hem monteert en ook de wissers in hun ruststand kan zetten
nog aanstaat loopt hij door en als je die uitzet zal hij dus altijd bij de ruststand stoppen
en moet je eerst de motor in de ruststand laten komen als je hem monteert en ook de wissers in hun ruststand kan zetten
Maar ik zie uberhaubt niet dat de contactpunten onderbroken worden als het motortje draait
Daar beweegt heelmaal niets.
Misschien draait het tandwiel in de onderbak niet goed mee? Nou, ik ga mijn motortje er tzt maar weer eens afhalen om te kijken hoe dat wieltje zit. Of ik koop een extra motortje om te kijken hoe het werkt. Dan kan ik die reviseren terwijl mijn eigen er nog op zit.

Misschien draait het tandwiel in de onderbak niet goed mee? Nou, ik ga mijn motortje er tzt maar weer eens afhalen om te kijken hoe dat wieltje zit. Of ik koop een extra motortje om te kijken hoe het werkt. Dan kan ik die reviseren terwijl mijn eigen er nog op zit.
-
- HY Forum Grootmeester
Als het tandwiel niet goed mee zou draaien,dan draait het armpje ook niet
Aah, nu snap ik welk tandwiel in welke onderbak je bedoelt
Ree

Ree
Maar even voor mijn begrip: het motortje draait alleen rond. Verder doet het niets. Hoe weet het motortje waar de wissers staan? Nou ja, die kan je bevestigen op het nulpunt, maar hoe weet het motortje bijvoorbeeld na hoeveel cycli de wissers weer in de nulstand staan?
Via welk mechanisme komt er feedback naar het motortje?
Ree
Via welk mechanisme komt er feedback naar het motortje?
Ree
-
- HY Forum Grootmeester
Die feedback geeft het grote tandwiel,want die is een cycles groot en draait ook maar 1x
rond,daar zit ook het levier op naar de ruitenwisserassen
rond,daar zit ook het levier op naar de ruitenwisserassen
Check. Logisch 

-
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: 28-BL-ZK
- Contacteer:
hmmm, ben even de weg kwijt. heb inmiddels sinds kort een motor die niet meer juist stopt, demontageren dus. kan iemand wat plaatjes maken? dan weet ik beter waar te zoeken.
gr citrofielnl
gr citrofielnl
Ik zou ook gelukkig worden van plaatjes. Ik weet waar ik moet zoeken, maar kijken gaat altijd een stuk makkelijker.
@Citrofiel: doet je constante plus het nog?
-
- HY Forum Grootmeester
Als ik plaatjes had gehad,had ik die allang geplaatst,want ik weet heel goed dat 1 plaatje meer zegt dan 1000 woorden. maar het gaat om het RWmotortje met dat zilverkleurig deksel
Als je daar de onderkant van losschroeft,dan zit daar in het vet een groot tandwiel met koperen strippen,waar kontacten op die strippen lopen.Zorg dat dat goed schoon is.Die verbinding zorgt dat de motor als hij afgezet is,terug gaat in de ruststand.Het is van mij ook 15 jaar geleden en zit na 2 beroertes nog in nijn hoofd
Als je daar de onderkant van losschroeft,dan zit daar in het vet een groot tandwiel met koperen strippen,waar kontacten op die strippen lopen.Zorg dat dat goed schoon is.Die verbinding zorgt dat de motor als hij afgezet is,terug gaat in de ruststand.Het is van mij ook 15 jaar geleden en zit na 2 beroertes nog in nijn hoofd
-
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: 28-BL-ZK
- Contacteer:
goede vraag, de RW doen het in ieder geval wel constantRee schreef:Ik zou ook gelukkig worden van plaatjes. Ik weet waar ik moet zoeken, maar kijken gaat altijd een stuk makkelijker.

-
- HY Forum Grootmeester
A;s hij op de verkeerde plaats stopt, kan je ook het leviertje verzetten, zodat hij dan wel op de goede plaats stopt.