vandaag viel mij op als ik achteruit de garage in rijd, dat die wat moeilijk uit zijn achteruit positie wil, dan zet ik hem weer in zijn 1ste, maar blijft in zijn achteruit zitten.
door met het pendaal te spelen, klapt die weer vrij, wat zou dat kunnen zijn.
omdat ik schuren buiten moet doen, is de rede waarom ik er achter kwam.
merdy schreef: dat die wat moeilijk uit zijn achteruit positie wil, dan zet ik hem weer in zijn 1ste, maar blijft in zijn achteruit zitten.
Rob, bedoel je dat
1: je wél de versnellingshendel verzetten kunt van achteruit naar eerste versnelling en dat de bak toch in achteruit blijft staan of
2: je de versnellingshendel niét uit de achteruit krijgt?
misschien blijven de schakelassen in je bak hangen door oud vet
maar is je versnellings pook niet gebroken/versleten op het punt waar hij de bak in gaat?
ik denk dat je gewoon de platen ff aan de kant moet gooien
de boel goed schoon maken en dan eens met een zaklamp goed moet kijken wat er mis is
wedden dat je het dan kan zien
en anders zit er in de bak iets goed mis
ik heb er nog weinig aandacht aan besteed, maar als ik de pook flink naar rechs duw
dat schiet die in zijn vrij.
als ik met dit karwei gaat beginnen, dan ben ik in zeven sloten tegelijk bezig, dus vandaar dat ik eerst de wagen kwa plaatwerk goed wil krijgen voor ik het volgende gaat doen.
maar ik had er zeker wel naar gekeken.
Rob kijk ook even naar de bronzen bussen van de stang waar de versnellingspook op gelast zit.
Deze slijten meestal uit.
Als je aan de bovenkant van de bak ziet dat de kleine pin die de schakelvorken moet verplaatsen goed werkt moet je toch even het bovenste klepje van de Bak los halen om de schakelvorken aan de binnenkant te bekijken.
Kan redelijk eenvoudig en ben je echt geen dagen mee bezig.
Als je je eerst op het plaatwerk gaat richten en je komt er aan het einde achter dat je ook veel werk aan de bak gaat krijgen kom je waarschijnlijk niet uit in de planning.
Als je bijvoorbeeld hulp nodig hebt van Albert Hetterscheid (versnellingsbak specialist) van het HY Team moet je geduld hebben,hij werkt alleen maar als het warm genoeg is in zijn schuur.
gr Willem
La tête dans les nuages
HY78 bj 69 verlengt en op LPG.
zonnegeel.
Lid van ANWB maar ook van het HY Team en Le Camion.
wpater schreef:Rob kijk ook even naar de bronzen bussen van de stang waar de versnellingspook op gelast zit.
Deze slijten meestal uit.
Als je aan de bovenkant van de bak ziet dat de kleine pin die de schakelvorken moet verplaatsen goed werkt moet je toch even het bovenste klepje van de Bak los halen om de schakelvorken aan de binnenkant te bekijken.
Kan redelijk eenvoudig en ben je echt geen dagen mee bezig.
Als je je eerst op het plaatwerk gaat richten en je komt er aan het einde achter dat je ook veel werk aan de bak gaat krijgen kom je waarschijnlijk niet uit in de planning.
Als je bijvoorbeeld hulp nodig hebt van Albert Hetterscheid (versnellingsbak specialist) van het HY Team moet je geduld hebben,hij werkt alleen maar als het warm genoeg is in zijn schuur.
gr Willem
dankje voor het mee denken, als ik er niet uit ga komen, dan geef ik een brul.