Cruise controle Xsara Picasso

Moderators: LEiPiE, Le Camion

Plaats reactie
douscha
HY Forum Beginner
HY Forum Beginner

Cruise controle Xsara Picasso

Bericht door douscha »

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb zinds kort een Xsara Picasso 1.8 uit 2003.
Nu heb ik hier een cruise controle ingebouwd van John Gold met een PSA bediening die ik er zo in kon klikken.
Wanneer ik de cruise controle aan zet doet hij het prima alleen wanneer ik 1 of 2 keer set+ klik blijft de auto versnellen i.p.v. 1 a 2 km/u harder te gaan.
Ook wanneer de auto stil staat met lopende motor kan ik met de set+ knop de motor harder laten lopen.
De mensen van John Gold hebben mij een inbouw schema voor een Xsara Picasso gemaild ( super aardig en snel) en wat tips waar het aan zou kunnen liggen.
Waarschijnlijk heb ik niet de juiste draad voor het snelheid signaal te pakken.
Ik heb de draad aangesloten op een 2 polige stekker met gele band en een groene draad die aan de andere kant wit wordt, dit had ik ergens op internet gelezen.
Dit is waarschijnlijk niet de juiste want als ik de stekker los haal blijft de snelheidsmeter werken.
Op diverse sites wordt ook gesproken over een gele 16 polige stekker waar pos.2 een groene draad moet zitten, dit staat ook in de beschrijving die ik van John Gold heb ontvangen,Echter in de hele kast is geen gele stekker te vinden, wel zwarte blauwe en grijze stekkers.
Ook het signaal bij de sensor afhalen lukt niet omdat deze bak geen sensor heeft, op de plak waar deze zou moeten zitten is een afdek plaatje gemonteerd. Ik vermoed dat het signaal van de ABS sensoren afkomt ofzo.

Heeft iemand een tip of idee waar ik bij deze uitvoering het signaal vandaan kan halen?

Alvast bedankt voor eventuele tips of ideeën.
Boudewijn
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Re: Cruise controle Xsara Picasso

Bericht door Boudewijn »

Ehh.............. dit is een HY forum. Maar als hij blijft versnellen is het misschie een manier om onze bussen harder te laten lopen. Flauw he. Ik hoop dat je erachter komt, ik kan je in ieder geval niet helpen.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Harold Les Coiffeurs
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Kenteken: 69EB29

Bericht door Harold Les Coiffeurs »

mijn tip is om in ieder geval een ander forum te proberen, maar wellicht weet iemand het hier ook.

succes!
Otje
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Contacteer:

Bericht door Otje »

tja ... zoiets als dat je een slager vraagt hoe dat je brood moet bakken ...
desalniettemin: succes met jouw zoektocht ...

P.S.: 't is natuurlijk àltijd mogelijk dat die slager óók àndere hobbies heeft ... maar hoort dus niet thuis in dit forum ...

gelukkig is onze hobby (op een enkele uitzondering na) gespeend van dit soort "moderne elektronika" ... en heb ik de "versnelling" (wederom: "gelukkig") in eigen hand !
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
eric
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester
Kenteken: 74-BB-66
Contacteer:

Bericht door eric »

probeer het citroen forum eens
Plaats reactie