Mijn bus heb ik van mijn opa gekregen. Hij wou de bus altijd "Eerst HY dan zij" noemen, maar dat heeft hij er bij mijn oma nooit doorgekregen. Mij is het ook nog niet gelukt
Ree schreef:Mijn bus heb ik van mijn opa gekregen. Hij wou de bus altijd "Eerst HY dan zij" noemen, maar dat heeft hij er bij mijn oma nooit doorgekregen. Mij is het ook nog niet gelukt
MurpHY heet zo vanwege de Wet van Murphy die al snel om de hoek kwam kijken, en die naam is tot nu toe ook aardig passend gebleken (of hij leeft op naar z'n naam natuurlijk).
ach hij is groot, dik, lomp, blauw met heel licht grijs
en toen we er aan dachten hem een naam te geven zagen we in een souvenierwinkel op de mont saint michel een Obelixsleutelhanger liggen incl menhir
dus sindsdien, Obelix is de naamen hy is niet dik!!
Toen mijn kinderen (nog wat) klein(er) waren las ik ze vaak voor uit de boeken van de bekende Annie (M.G. Schmidt). Waaronder "Otje", welk boek naderhand (ca 1999) verfilmd werd en de vader van Otje rondreed in een, jawel, "HY". Ikzelf had echter geen vinger in de pap toen er in ons gezin héél democratisch een naam werd gezocht voor die (destijds) rochelende roestbak. 't Was gewóón héél logisch. Toch ... ?
(Overigens niet helemaal origineel, maar dat bleek pas jaren later ...)
Mijn bus heb ik van mijn opa gekregen. Hij wou de bus altijd "Eerst HY dan zij" noemen, maar dat heeft hij er bij mijn oma nooit doorgekregen. Mij is het ook nog niet gelukt
wij noemen onze bus snabbel omdat we er 2 jaar lang huis aan huis bloemen mee hebben verkocht
en met die verdienste (SNABBELS dus) de bus rijdend hielden.
wel leuk zeg om zo eens te horen wat mensen zoal verzinnen.
Ottje schreef:Heb jij het dan óók aan jouw oma gevraagd ...?
Goed bezig Gert!!!
Ach ... ditzelfde had wellicht óók door éne "Jacques" geschreven kunnen worden ...
Vroeg me overigens af of de voorgevel van een HY zich leent voor "zulk ene langen tittel" (om het voor onze Belgische vrienden óók herkenbaar te maken ... )
Enne Michel: leuk gevonden !