Vermoeide kilometerteller ...
- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Vermoeide kilometerteller ...
Wellicht simpel op te lossen ...
Na .. tig duizend kilometer is de kilometerteller van Otje "een beetje moe". Oftewel: de meternaald sjokt te pas en te onpas traag omhoog of omlaag en laat pas, na enig geklop op het ruitje, zien hoe hoog de snelheid op dàt moment is.
Iemand een suggestie ?
Na .. tig duizend kilometer is de kilometerteller van Otje "een beetje moe". Oftewel: de meternaald sjokt te pas en te onpas traag omhoog of omlaag en laat pas, na enig geklop op het ruitje, zien hoe hoog de snelheid op dàt moment is.
Iemand een suggestie ?
http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
"Dikke Bertha" (B.M.W. R75/5/1972)"Otje" (HY/1981)"d'Eend" (2CV6 Special/1977)"Valérie" (AZU 250/1974) Munfiets (Simplex herenfiets/1948)
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Re: Vermoeide kilometerteller ...
dit heb ik ook gehad met de poffertjesbus, ik heb toen de tellerkabel los gemaakt, en er silleconen in gespoten in het gaatje waar de kabel in hoord, en voor mij was het probleen toen verholpen.
rob.
rob.

Hoi,
ik heb ook problemen met mijn kilometerteller gehad.
Bij mij was er een kunststof busje gespleten dat om de kabel zit.
Halverwege de kabel is die bij mij deelbaar, en dit busje hield de kabel op de juiste positie
zodat het mannelijke en vrouwelijke gedeelte van het uiteinde van de twee kabelhelften goed in elkaar staken.
(ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel)
Omdat dit busje stuk was kon het vierkante uiteinde van de ene kabel uit het gat in de andere kabel lopen waardoor ik geen kilometers meer kon aflezen.
Ik heb toen zelf een nieuw busje gemaakt en op de kabel gelijmd (na goed te hebben ontvet) en nu doet ie het weer prima.
Succes,
Edwin
ik heb ook problemen met mijn kilometerteller gehad.
Bij mij was er een kunststof busje gespleten dat om de kabel zit.
Halverwege de kabel is die bij mij deelbaar, en dit busje hield de kabel op de juiste positie
zodat het mannelijke en vrouwelijke gedeelte van het uiteinde van de twee kabelhelften goed in elkaar staken.
(ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel)
Omdat dit busje stuk was kon het vierkante uiteinde van de ene kabel uit het gat in de andere kabel lopen waardoor ik geen kilometers meer kon aflezen.
Ik heb toen zelf een nieuw busje gemaakt en op de kabel gelijmd (na goed te hebben ontvet) en nu doet ie het weer prima.
Succes,
Edwin
HZ ambulance carrosserie Carrier 1961
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Naald ????? Kilometerteller???????? Ik neem aan dat er hier een snelheidsmeter wordt bedoeld
. Maar bij mij heeft gewoon smeren van de kabel ook geholpen hoor.

Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Ach ... ben maar een simpel boertje uit De Peel hè ...Naald ????? Kilometerteller???????? Ik neem aan dat er hier een snelheidsmeter wordt bedoeld
Maar je hebt gelijk; heb er de "Dikke van Dale" even op nageslagen.
Gelukkig behelst "onze club" nog méér boertjes die - ondanks deze verbastering maar wèl begrijpend - al nuttige suggesties debiteerden ...
Oftewel: zal de boel eens loshalen en "kwistig met de siliconen-spuitbus" tewerk gaan.
Wordt vervolgd.

- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Oops ... Ed ... 't is dat ik weet waar het over gaat ... maar anders ...zodat het mannelijke en vrouwelijke gedeelte van het uiteinde van de twee kabelhelften goed in elkaar staken.

-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
en al iets te weten gekomen wat het is.
rob.
rob.

- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
ROB: WEET JE WEL HOE KOUD HET NU IS ??? EN DAT IK ALLES ALTIJD IN DE BUITENLUCHT MOET DOEN ?
M'n vingers vriezen aan de spuitbus vast ... en, hoezeer ik ook gehecht ben aan "m'n grote gele liefde": sleutelen in de vrieskou is NU even géén optie ... !
Vraag het nòg eens ... als de vorst weer uit de lucht is ...

M'n vingers vriezen aan de spuitbus vast ... en, hoezeer ik ook gehecht ben aan "m'n grote gele liefde": sleutelen in de vrieskou is NU even géén optie ... !
Vraag het nòg eens ... als de vorst weer uit de lucht is ...
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
b.v.b vandaag
rob.

rob.

- Otje
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
tjaaa Rob ...
Ik val nog steeds onder de categorie "werkvolk" dus ik heb vandaag mijn baas (wederom) verblijd met mijn aanwezigheid
. Daarnaast staat Otje nu diep weggeborgen in haar privé-tent, veilig aan het infuus van een druppellader ... en geniet al zo'n week of twee van haar winterslaap ...
Maar ... zal inderdaad morgen eens aktie ondernemen. Mits het een beetje droog weer blijft kan er daarna een proefritje vanaf en horen/lezen jullie het resultaat !
Groet
Gert
Ik val nog steeds onder de categorie "werkvolk" dus ik heb vandaag mijn baas (wederom) verblijd met mijn aanwezigheid

Maar ... zal inderdaad morgen eens aktie ondernemen. Mits het een beetje droog weer blijft kan er daarna een proefritje vanaf en horen/lezen jullie het resultaat !
Groet
Gert
- Para-Plu
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: DR-47-09
- Contacteer:
en??? hoe is het gegaan???
er is in ieder geval gereden, want ik reed er afgelopen zaterdag achter 
ik had willen stoppen maar ik was behoorlijk druk

ik had willen stoppen maar ik was behoorlijk druk