Ik heb me aangemeld voor de remmencursus eind januari en zou graag met de bus komen maarrrrrrrrr, om nou te zeggen dat de boel lekker loopt in het vooronder, neu. Er zijn een aantal zaken die ik jullie (met mijn nog immer zeer bescheiden kennis van zaken) wil voorleggen:
Starten; deed ie altijd perfect; na een nieuwe apk met een hoop extra service (nieuwe bougies, nieuwe olie, contactpuntjes etc) bij de citroenexpert van Wassenaar ging het eigenlijk iets te snel bergafwaarts. Op dit moment krijg ik het boeltje maar moeizaam aan de praat. Startmotor krijgt in eerste instantie de boel nauwelijks rond. Ga ik na vijf minuten voor een tweede poging, gaat het allemaal al stukken makkelijker (is mij persoonlijk regelrechte tovenarij, maar goed. Misschien heeft mijn startmotor bedenktijd nodig)
Eenmaal lopende (choke uit, dan in, rustig stationair), en na rustig warm worden pakt de motor wel goed op bij gas geven, maar als ik ga rijden wordt het een ander verhaal; stotteren, inhouden, totdat ie bij meer toeren opeens weer vol meedoet.
Ik weet dat er de nodige draadjes aan dit soort euvels gewijd zijn maar ben maar even zo brutaal. Alle hulp is welkom voordat ik ten lange leste naar een garage (hier om de hoek) ga voor een consultje. Weet iemand een leuke cursus motortechniek in de buur van Den Haag. het begint er tijd voor te worden

Met wederom dank voor alle tips, en een hele mooie zondag gewenst!
Roland
Hy EB-42-42
Den Haag