iemand die je lassen kunt leren.
-
- HY Forum Liefhebber
Re: iemand die je lassen kunt leren.
Als ik het goed heb hebben jullie de lascursus dus rond, dat is mooi. Er is genoeg belangstelling en hoe meer zielen hoe meer vreugde. Met drie lastoestellen gaat het ook een beetje vlot vooruit. Ik neem aan dat het toestellen zijn op 220-230 volt zijn, maar voor dunne plaat is dit ook voldoende. Ik wens jullie op D-DAY in ieder geval een fijne en succesvolle dag. Groetjes
H.W. de sleutelaar
-
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: 74-BB-66
- Contacteer:
en is er al bekend wanneer en waar?
groeten eric
groeten eric
-
- HY Forum Liefhebber
Ik heb geen idee waar en wanneer, maar Ree weet hier misschien meer van.
H.W. de sleutelaar
Ik weet van niets, dat wil ik graag zou houden want ik heb het nu even druk zat met mijn werk, auto's en de remmenworskhop.
Verder is het simpel. Als iemand ruimte en cursisten regelt, regelt één van de clubs wel een cursusleider, materiaal en een passend programma. Ook moet iemand de moeite nemen om een datum te prikken, maar tot nu toe heeft zelfs nog niemand nog aangegeven een ruimte te hebben...
Zelf wil ik dit over een paar maanden wel oppakken, maar ik verklap alvast dat het niet bij mij thuis kan.
Verder is het simpel. Als iemand ruimte en cursisten regelt, regelt één van de clubs wel een cursusleider, materiaal en een passend programma. Ook moet iemand de moeite nemen om een datum te prikken, maar tot nu toe heeft zelfs nog niemand nog aangegeven een ruimte te hebben...
Zelf wil ik dit over een paar maanden wel oppakken, maar ik verklap alvast dat het niet bij mij thuis kan.

-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
misschien dat ik wel iets kan regelen bij een doe -het-zelf garage, die zit in zoetemeer.
laat maar weten wat jullie er van vinden, die ruimte zal alleen niet gratis zijn.
rob.
laat maar weten wat jullie er van vinden, die ruimte zal alleen niet gratis zijn.
rob.

Het lukt is prima om een gratis ruimte op een goede locatie te vinden, hoor. Al is een DHZ garage ook niet duur als je met een groep bent. Er zijn echter genoeg leden met een stallingsruimte in de buurt. Waarschijnlijk meldt zo meteen iemand zich wel spontaan in dit draadje. Komt altijd goed.
- HYvonne
- HY Forum Grootmeester
let er bij het reserveren van een ruimte op dat je een aantal voldoende gezekerde stroomaansluitingen hebt want niemand zal blij worden van steeds springende zekeringen als er twee of drie lassers gelijktijdig gaan bakken.
-
- HY Forum Liefhebber
Ree sorry dat ik jou naam noemde i.v.m. lascursus. Ik dacht dat jij een deskundige gesproken had die het wel wou doen.MY MISTAKE nogmaals SORRY.
H.W. de sleutelaar
-
- HY Forum Liefhebber
Ja HYvonne heeft hier gelijk in. Als de te gebruiken stopcontacten niet op 16 ampere afgezekerd zijn zullen de stoppen regelmatig eruit vliegen, en dan baal je echt als een stekker.
H.W. de sleutelaar
Haha! Voor ik het weet heb ik hier op het forum een goed imago. Zo ver laat ik het niet komen, hoor.De sleutelaar schreef:Ree sorry dat ik jou naam noemde i.v.m. lascursus. Ik dacht dat jij een deskundige gesproken had die het wel wou doen.MY MISTAKE nogmaals SORRY.

Maar inderdaad, ik weet wie de vorige keer de cursus heeft gegeven, en voor een volgende keer wil ik de betreffende persoon best weer vragen om het te doen, maar zo ver zijn we nog niet. Ik heb wel het vermoeden dat het voor het najaar gaat gebeuren...
-
- HY Forum Liefhebber
Ree nogmaals sorry, ik wou je echt nergends mee opzadelen. Maar een goed imago is toch ook niet zo verkeerd, of heb ik het weer mis?
H.W. de sleutelaar
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
nu heb ik vandaag een nieuw lasapparaat gekocht, maar ik snap er niets van.
de gebruiksaanwijzing is in het engels.
hoe zet ik dat ding nu op zijn laagste stand, dus dat die niet gelijk door het matriaal heen last.
Technische gegevens:
Merk: Giant Model: MIG-130
Enkele fase (DC)
Electroden staal: 0,6-0,8 mm
Electroden aluminium: 0,8-0,9 mm
Aansluitspanning: 230 Volt
Vermogen: 3,6KW
Vermogensfactor: 0,9
Capaciteit: 50 - 120 Ampère
Inschakelduur: 15% - 105A
Openklemspanning: 37 Volt
Overbelastingsbeveiliging
Isolatieklasse H
Bescherming: IP 21
Gewicht: 19 kg
Afmetingen: 450x240x400

rob.
de gebruiksaanwijzing is in het engels.

hoe zet ik dat ding nu op zijn laagste stand, dus dat die niet gelijk door het matriaal heen last.
Technische gegevens:
Merk: Giant Model: MIG-130
Enkele fase (DC)
Electroden staal: 0,6-0,8 mm
Electroden aluminium: 0,8-0,9 mm
Aansluitspanning: 230 Volt
Vermogen: 3,6KW
Vermogensfactor: 0,9
Capaciteit: 50 - 120 Ampère
Inschakelduur: 15% - 105A
Openklemspanning: 37 Volt
Overbelastingsbeveiliging
Isolatieklasse H
Bescherming: IP 21
Gewicht: 19 kg
Afmetingen: 450x240x400

rob.

- BUZZhY
- HY Forum Super Expert
- Kenteken: 06-bz-zz
Mischien kun je de handleiding even google en anders de fabrikant aanschijven. die geven de handleidingen vaak digitaal en gratis weg.... succes
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Junior in de hy-kunde schreef:Mischien kun je de handleiding even google en anders de fabrikant aanschijven. die geven de handleidingen vaak digitaal en gratis weg.... succes
op google is niets te vinden in het nederlands, dat had ik al geprobeerd.
rob.

-
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: 28-BL-ZK
- Contacteer:
Ik dacht, laat ik helpen vertalen, maar de site van de leverancier is uit de lucht. Zie ik op de foto geen tabelletje? Staan daar geen standen op? Welke draad heb je? Ik las persoonlijk dunne plaat meestal met .6 mm. Misschien een duidelijkere foto van de voorkant plaatsen? dan kijken we even mee. Woont er iemand in de buurt die lassen kan? Misschien kun je samen kijken.
gr Teun
gr Teun