Slippende Koppeling
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 704
- Lid geworden op: za sep 06, 2003 2:38 pm
Als de priseas erin zit, hoe krijg ik de keerring dan op zijn plaats?
Zonder priseas zet ik er een grote dop op en daartegen een hamer en met een tweede hamer tik ik dan de keerring op zijn plaats.
NB wel een veiligheidbril op als je met twee hamers (gehard metaal) tegen elkaar gaat slaan. Er kunnen dan stukjes wegspringen.
Groet,
Gerben
Zonder priseas zet ik er een grote dop op en daartegen een hamer en met een tweede hamer tik ik dan de keerring op zijn plaats.
NB wel een veiligheidbril op als je met twee hamers (gehard metaal) tegen elkaar gaat slaan. Er kunnen dan stukjes wegspringen.
Groet,
Gerben
-
- HY Forum Grootmeester
- Berichten: 704
- Lid geworden op: za sep 06, 2003 2:38 pm
-
- HY Forum Super Expert
- Berichten: 248
- Lid geworden op: do mei 13, 2004 7:34 pm
Kopietje van mijn antwoord in de post slippende koppeling na 700 km:
-----------------
Ik zou het toplager zeker even controleren en bij twijfel vervangen.
(bv als ie gruizig aanvoeld bij het draaien van de binnenste ring)
Het lager zit wel geborgd dmv 1 of 2 keepjes in het lagerhuis.
Mijn oude toplager had nog maar de helft van het aantal kogeltjes
vervang dan ook gelijk de priseas keerring in de versnellingsbak
( let op het olieafvoergaatje in het aluminiumhoudertje, dit moet bij montage naar
beneden wijzen (en niet schuin omhoog zoals dat bij mijn Hy het geval was, zucht.. ))
Doe ook alvast wat bakolie aan de keerring zodat je de priseas er makkelijker indrukt en de boel niet beschadigd/verbrand bij 1e gebruik.
die alu keerringhouder heeft trouwens ook een papierenpakking die ik
mbv vloeibare pakking noodgedwongen heb hergebruikt.
Het nieuwe toplager maakt bij mijn hy het schakelen naar de 1e versnelling weer een feest!
Aad
-----------------
Ik zou het toplager zeker even controleren en bij twijfel vervangen.
(bv als ie gruizig aanvoeld bij het draaien van de binnenste ring)
Het lager zit wel geborgd dmv 1 of 2 keepjes in het lagerhuis.
Mijn oude toplager had nog maar de helft van het aantal kogeltjes

vervang dan ook gelijk de priseas keerring in de versnellingsbak
( let op het olieafvoergaatje in het aluminiumhoudertje, dit moet bij montage naar
beneden wijzen (en niet schuin omhoog zoals dat bij mijn Hy het geval was, zucht.. ))
Doe ook alvast wat bakolie aan de keerring zodat je de priseas er makkelijker indrukt en de boel niet beschadigd/verbrand bij 1e gebruik.
die alu keerringhouder heeft trouwens ook een papierenpakking die ik
mbv vloeibare pakking noodgedwongen heb hergebruikt.
Het nieuwe toplager maakt bij mijn hy het schakelen naar de 1e versnelling weer een feest!

Aad