Dubbel remsysteem
- John
- HY Forum Super Expert
Dubbel remsysteem
Fijn dat het onderwerp rembekrachtiging even ter sprake kwam. Inderdaad is daar weinig ruimte voor, daarom overweeg ik een rembekrachtiging via een servo. Maar mijn HY is van 1981 en heeft een gescheiden remsysteem. Dit zou dus een servo met twee aansluitingen vergen en daar kan ik maar weinig info over vinden. Wie kan hier iets over vermelden?
-
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: 28-BL-ZK
- Contacteer:
Re: 30-72-xb
hi,
informeer eens via informatie@citroenhyteam.nl. ik weet dat er verschillende mensen zijn met bekrachtiging, maar weet niet of er ook met dubbel systeem zijn. Of kan HYVonne soms meer vertellen?
gr CitrofielNL
informeer eens via informatie@citroenhyteam.nl. ik weet dat er verschillende mensen zijn met bekrachtiging, maar weet niet of er ook met dubbel systeem zijn. Of kan HYVonne soms meer vertellen?
gr CitrofielNL
- HYvonne
- HY Forum Grootmeester
Het komt er op neer dat je voor je dubbel remsysteem twee remservo's moet plaatsen. Een onzer leden heeft dit pas met succes gedaan en tot volle tevredenheid.citrofielnl schreef:hi,
Of kan HYVonne soms meer vertellen?
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Dacht ik het niet? Hyvonne weet er meer van
Beetje meer zo te lezen. Is er nog specifiek iets aan toe te voegen? Is het een kwestie van het verdubbelen van het enkele systeem?
gr C.

gr C.
- John
- HY Forum Super Expert
Op internet gevonden! Remote twin circuit brake servo: http://www.s-v-c.co.uk/prod/drservo.html
Lijkt mooier dan twee enkele servo's..... toch?
Lijkt mooier dan twee enkele servo's..... toch?
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Re: Dubbel remsysteem
Zeker, ben zelf geinteresseerd, maar het ontbreekt me aan kennis om het zelf te bedenken. Ik volg dit draadje dus graag!
- HYvonne
- HY Forum Grootmeester
Dat wat John gevonden heeft is een servo compleet met hoofdremcilinder voor een dubbel remsysteem. Natuurlijk mooier als twee afzonderlijke. Belangrijk is hier natuurlijk of de hoofdremcilinder dezelfde druk levert als de originele. Dan is het ook nog leuk als je dit allemaal kwijt kunt op de plaats van de originele.
Daarom is het gemakkelijk als je de originele mooi laat zitten en in de twee uitgaande leidingen ieder een remservo plaatst. Van dat systeem weet ik dat het goed werkt, onze nestor Albert heeft het zo gedaan met dezelfde remservos die ik ook gebruikt heb in mijn Volvo Amazon (met enkelvoudig remsysteem) en die ook komt in mijn HY met enkelvoudig systeem.
Daarom is het gemakkelijk als je de originele mooi laat zitten en in de twee uitgaande leidingen ieder een remservo plaatst. Van dat systeem weet ik dat het goed werkt, onze nestor Albert heeft het zo gedaan met dezelfde remservos die ik ook gebruikt heb in mijn Volvo Amazon (met enkelvoudig remsysteem) en die ook komt in mijn HY met enkelvoudig systeem.
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Mazzelaar met je enkelvoudig systeem 

- HYvonne
- HY Forum Grootmeester
je moet het gewoon zó zien: met een gescheiden systeem hebt je dubbel geluk!citrofielnl schreef:Mazzelaar met je enkelvoudig systeem

- John
- HY Forum Super Expert
Hyvonne, heb je een merk en/of een foto van de servo(s) die jij gebruikt hebt? Als jij zegt dat het goed werkt, ga ik natuurlijk niet experimenteren met iets anders.
- HYvonne
- HY Forum Grootmeester
Ze worden ook verkocht als Lockheed, maar het is waarschijnlijk een imitatie volgens Lockheed specificaties gemaakt. Ik zal even informeren wat de prijs is en hoe je eventueel kunt bestellen.
Als je interesse hebt kun je mij een pb sturen.
Als je interesse hebt kun je mij een pb sturen.
- Bijlagen
-
- lockheed.jpg (3.95 KiB) 18245 keer bekeken
- John
- HY Forum Super Expert
Interessant nieuws uit bekende hoek. Ben Boortman van HY's MOOI heeft mijn vragen over een rembekrachtiger serieus genomen en zich er in verdiept. Dit heeft geresulteerd in een zorgvuldig onderzoek en een nauwkeurige calculatie. Een dubbele remote-servo (in geval van dubbel remsysteem), inclusief remslangen, extra remleidingen en arbeidsloon gaat 1181 euro kosten. Het betreft dus een "aanvulling" waarbij het oude systeem gewoon gehandhaafd blijft. Ik ga sparen!