scheurtje in koelkanaal onderblok
scheurtje in koelkanaal onderblok
Ik heb een HY bwj '73 met een 1900 motor. Ik las dat ,t mogenlijk is om een scheurtje in ,t onderblok te solderen met koper. Ik heb de scheur in het koelkanaal aan spruitstuk zijde tussen cylinder 2 en 3. Motor loopt prima, dus ik wil zo min mogenlijk wijzigen. Zou solderen een oplossing zijn voor dit probleem.
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Re: scheurtje in koelkanaal onderblok
Lecram4 schreef:Ik heb een HY bwj '73 met een 1900 motor. Ik las dat ,t mogenlijk is om een scheurtje in ,t onderblok te solderen met koper. Ik heb de scheur in het koelkanaal aan spruitstuk zijde tussen cylinder 2 en 3. Motor loopt prima, dus ik wil zo min mogenlijk wijzigen. Zou solderen een oplossing zijn voor dit probleem.
gietijzer lassen, kan vaak na warm stoken, en op een bepaalde manier laten afkoelen.
ik kan je verder geen advies geven.
rob.

Hoi,
ik heb ook een keer een scheur gehad in een onderblok.
Meestal komt dit doordat gereden is met gewoon water in plaats van koelwater,
waardoor de cylinderbussen gaan roesten aan de buitenkant.
De ruimte tussen de bussen en je blok is krap, en de roest drukt uiteindelijk je blok uit elkaar,
waardoor scheuren ontstaan.
Ik heb uiteindelijk van een sloopblok het onderblok gebruikt en alles overgezet tijdens een motorrevisie.
Dat is wel de meest definitieve oplossing denk ik.
Als je wilt solderen zal je denk ik toch met een kaal onderblok aan de slag moeten,
en het succes valt te bezien..
Succes,
Edwin
ik heb ook een keer een scheur gehad in een onderblok.
Meestal komt dit doordat gereden is met gewoon water in plaats van koelwater,
waardoor de cylinderbussen gaan roesten aan de buitenkant.
De ruimte tussen de bussen en je blok is krap, en de roest drukt uiteindelijk je blok uit elkaar,
waardoor scheuren ontstaan.
Ik heb uiteindelijk van een sloopblok het onderblok gebruikt en alles overgezet tijdens een motorrevisie.
Dat is wel de meest definitieve oplossing denk ik.
Als je wilt solderen zal je denk ik toch met een kaal onderblok aan de slag moeten,
en het succes valt te bezien..
Succes,
Edwin
HZ ambulance carrosserie Carrier 1961
-
- HY Forum Grootmeester
Lecram je heb een PM.