hee hallo,
wilde jullie toch even wat foto's laten zien van de werkzaamheden van de afgelopen weken, tis maar heel weinig in vergelijk met wat allemaal gedaan is maar toch 't geeft een beeld.
let wel dit is reparatie en geen restauratie. we willen op vakantie deze zomer en daar gaat het om.
vooral de bestuurderskant voor was erg slecht. hiervoor heb ik,
het spatbord eraf gehaald en deze gerepareert door nieuwe stukken in te lassen, lastig omdat het heel dun en oud is maar goe te doen. Ook heb ik het driehoekspaneel naar de vuilisbak verwezen en een nieuwe gemaakt uit 0.75mm plaat, malletje gezaagd uit stuk multiplex om de ronde naar binnen gevouwen rand te kunnen kloppen de andere 2 hoeken op de kantbank gezet, en als laatste nadat ie op de plek was geproplast de laatste gewoon zachtjes omgeklopt met een blok aluminium als tegenwicht.
de binnenkant van de wielkast helemaal uitgezaagd kwa verrot stuk en een nieuwe plaat ingezet, nu zit de stoel ook weer stevig vast. helaas geen foto hiervan, en ik zit nu met biertje op de bank dus jullie kunnen me wat!
Het krikpunt was ook overigens opgelost dus ook de constructie erachter heb ik in zijn geheel vervangen, op de gebruikelijke manier.
het bijrijders neuspaneel was echt gaar, dus bij een mede clublid een vervangende franse op de kop getikt (waarvoor dank) en die erin gezet, dit paneel had niets kwa versteviging en roosters dus een nieuwe koplamp balk gemaakt (niet gek moeilijk met het juiste gereedschap) en de 2 driehoekjes voor de scharnieren (ff tussen ons die fransozen zijn echt geschift wat dit betreft maargoed)
dit paneel heb ik ingelijmd ipv geproplast, proplassen heeft op dit punt geen enkele toegevoegde waarde tov lijmen behalve orginaliteit. Maar iedereen zal het met me eens zijn dat deze machien gemaakt is om te kunnen roesten…..dus!
Van de oude rotte heb ik een paar ribbels weer gebruikt om het zijpaneel bij wielkast links te herbouwen en een paar andere ribbels gebruikt om het rotte stuk uit het neuspaneel aan de bestuurderskant ook weet helemaal heel te krijgen. Tis ff puzelstukjes zagen maar oh zo leuk als het allemaal zit.
Wel leuk trouwens dat de ribbels van zijpaneel en neus niet gelijk zijn…… beetje kloppen en hameren en het lijkt net echt, van een afstandje…… maargoed ‘tis al een beetje een nostalgische deukenbak met eigenwijs karakter dus laten we dat maar zo.
Na de neuspaneeltjes ook de deuren weer afgehangen en alle verlichting weer gemonteerd.
Het hele interieur moest er ook aan geloven en dan vooral de techniek. Bijna alle beracding is vervangen en ik heb het laad/huishoud/start systeem ook compleet vernieuwd, dat dit ding niet al lang een breed was afgefikt snap ik niet. Tis nu iig veilig en schakelt automatisch wat betreft koelkast tijdens rijden en tijdens “camper aan de paal” 12A test voeding uit de garage zo ingebouwd dat ie er heel snel in en uit gehaald kan worden dus koste ook weer nix.
Koelkast was stuk dus weer gefixt en getest en weer ingebouwd, nieuwe watervoorziening geplaatst en werkend gemaakt….
Het dakraam was tijdens transport van/uit het dak gewaaid dus, daar door mijn zwager een nieuwe in laten klussen die 1 slagje groter is dan eerst, lekker gaatje zagen in golfplaat, vond ie hartstikke leuk klusje joh,….. NOT wahahahaha, Arjan bedankt!
Motor is vervangen door een ander, helaas 1600 ipv 1900 maargoed hij draait wel mooi dus we doen het er maar ff mee.
De uitlaat moet nog en dan kan ie naar de keuring, ik laat ook ff de 4 trommels losmaken en de boel controleren, just to be sure, we hebben vorige week een klein blokje om gereden en de bus trekt heel iets naar links tijdens echt hard remmen. Maar alles remt mee en komt weer vrij bij pedaal los, schijnbaar een zeldzaamheid na 3 jaar staan.
Ik zoek nog 1 wieldopje voorhet linker voorwiel, deze is ook tijdens het transport verdwenen als iemand ergens zo'n ding heeft liggen hoor ik dat graag.
groetjes tHomas en Vivian
reparatie "Hy is van Haar"
reparatie "Hy is van Haar"
- Bijlagen
-
- nieuwe paneel, binnekant is goed in de menie gezet. en buitenkant is nu ook weer rood.
- IMG_3449.JPG (123.33 KiB) 5964 keer bekeken
-
- veel bier moet daar ook niet meer in! hihi gat was 36cm bij 36cm. nu 40x40 met een fiamma dakluik met hor
- IMG_3428.JPG (87.63 KiB) 5964 keer bekeken
-
- nadat de achterkant in de rx5 is gezet en de voorkant in 2 lagen ijzermenie de rode verf er weer op en ziet het er ineens heel anders uit
- IMG_3460.JPG (105.62 KiB) 5964 keer bekeken
-
- ook de bovenkant van de banaan is vernieuwd. half uurtje punt lasjes zetten e voila! (wel warm in overal op de woensdag voor de donderdag storm)
- IMG_3445.JPG (96.05 KiB) 5964 keer bekeken
-
- nieuw stukje in het spatbord, helaas geen foto's van de andere kant waar een groter stukje in is gezet
- IMG_3446.JPG (81.77 KiB) 5964 keer bekeken
-
- voet steun is nog redelijk dus lekker laten zitten voor nu. helemaal in de RX5 en inpakken maar weer.
- IMG_3424.JPG (96.89 KiB) 5964 keer bekeken
-
- en hier missen heel veel stukjes
- IMG_3422.JPG (101.52 KiB) 5964 keer bekeken
-
- en hier mist een stukje
- IMG_3420.JPG (54.79 KiB) 5964 keer bekeken
-
- hier mist een stukje
- IMG_3418.JPG (77.75 KiB) 5964 keer bekeken
-
- HY Forum Liefhebber
- Kenteken: nog niet
- Contacteer:
Re: reparatie "Hy is van Haar"
Kan je even een foto maken zoals het ontbrekende wieldopje, ik denk er verschillende te liggen hebben.
Steve
PS, succes met de verdere bouw.
Steve

PS, succes met de verdere bouw.