Remvloeistof

Speciaal voor die HY-vragen die nergens anders bij passen

Moderators: LEiPiE, Le Camion

HY_Pino
HY Forum Expert
HY Forum Expert
Contacteer:

Re: Remvloeistof

Bericht door HY_Pino »

aokhuisen schreef:Ik ga inderdaad met het fijnste schuurpapier even door de cilinders heen.
En remcilinders zijn niet goedkoop. Voor originele kosten €200 en imitatie €100 per stuk.
Achter ong €75 (een koopje) :wink: Tja met dit oude spul is het zo dat als alles goed gaat, is er niets aan de hand, maar zo gauw je ergens begint, komt het hele systeem om de hoek kijken. Och houd de geest soepel.
Drive easy, Bram
Hola Bram, even voor een paar euro's een hoonapparaatje halen bij de automaterialenhandel, dat is makkelijker en beter dan schuurpapier! Dat is een asje met daarop drie pootjes, lijkt een beetje een grijpertje, maar werkt dus precies omgekeerd; op die pootjes zitten polijststeentjes en middels een veer op de as kun je de uitwaardse druk van die pootjes instellen, even in de accuboormachine, wat remolie voor de smering in de cilinder en honen maar! Even opletten want ze zijn in verschillende formaten verkrijgbaar, heb er eentje voor de voor- en achter-cilinders van Pino en een kleinere met maar twee pootjes voor de oude 19mm cilindertjes achter van Phénix...
Elias
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner

Bericht door Elias »

Gerard 2cv schreef:Oja,Bram,Dot4 is ongeveer hetzefde als een 15W50,dus een sae getal.Maar je kan merken olie ook niet goed doorelkaar gebruiken en dat geldt voor remolie ook zo.Die Lockheed is ook een DOT 4
Ik probeer dit te begrijpen. Moet remvloeistof bijvullen, maar de Total 70R3 waar het instruktieboekje over rept, hadden en kenden ze niet in mijn (Renault) garage. Maar, Dot4 mag dus ook? Echter, 15W50 heb je toch alleen bij motorolie, mag je er dat zo maar voor in de plaats gebruiken?! En Lockheed is dus een ander merk hiervan en niet zo'n vliegtuig waar wijlen Pr. Bernhard zo dol op was?! :mrgreen:
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

Iedere DOT3 of DOT4 is goed. DOT4 is goedkoper en beter, dus niet verder zoeken :)

Wat Gerard volgens mij probeert te zeggen dat DOT4 een type remolie is, net zoals 15W40 een type motorolie is. Net als bij verschillende merken van hetzelfde type motorolie, kan je m.i. verschillende merken remvloeistof gewoon mengen, zolang het allemaal DOT4 is. Gerard denkt hier zo te zien anders over :)
Gerard 2cv
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Gerard 2cv »

Gooi er dan maar eens DOT4 blauwe ATE in,moet je kijken wat er gebeurt.
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

Gerard, voor de duidelijkheid, adviseer je om nooit twee verschillende merken DOT4 vloeistof te mengen?
Gerard 2cv
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Gerard 2cv »

Nee,maar ook die blauwe niet.
Hobbypapillon
HY Forum Liefhebber
HY Forum Liefhebber
Kenteken: nog niet
Contacteer:

Bericht door Hobbypapillon »

Ik lees hier tussendoor dat er een verschil is tussen verschillende bouwjaren qua diameters remcilinders, heeft iemand een idee vanaf welk jaartal het verandert? De onze is van 1966.

Steve :roll:
Ree
HY Forum Grootmeester
HY Forum Grootmeester

Bericht door Ree »

In modeljaar 64 (vanaf de zomer van 63) zijn oa de remmen aangepast. Jij hebt dus de "nieuwe"' cilinders.
Elias
HY Forum Kenner
HY Forum Kenner

Bericht door Elias »

Ree schreef:Iedere DOT3 of DOT4 is goed. DOT4 is goedkoper en beter, dus niet verder zoeken :)

Wat Gerard volgens mij probeert te zeggen dat DOT4 een type remolie is, net zoals 15W40 een type motorolie is. Net als bij verschillende merken van hetzelfde type motorolie, kan je m.i. verschillende merken remvloeistof gewoon mengen, zolang het allemaal DOT4 is. Gerard denkt hier zo te zien anders over :)
Bedankt Ree, het zelfs mij nu duidelijk! :D

Sterker, een paar dagen later met succes bijgevuld. Reservoir zat wel op een erg onhandige plek...
Plaats reactie