PFFFFFFFF.......
Wat word ik toch onvrolijk van die moderne autotechniek.... GRRR Mijn Renault Master werkbus (nieuwt gekocht) heeft zo'n commoin rail diesel motor in t vooronder.. Met zo'n 'fijne' EGR klep...

Nu wil het geval dat je met zo'n nieuwe, schone diesel moet rijden als zo'n idiote koeriersdienst. 4000 toeren per minuut is het beste, anders kan hij zn teruggevoerde rommel via de EGR niet verbranden en koekt de motor compleet dicht.... Heeft nu 180.000 op de teller, bij 130 de verstuivers moeten vervangen ivm vervuiling door de EGR.. €.1900,00.. Nu twee en n half jaar later idem dito, zegt de dealer dat ik meer gas moet geven.. Tja, je kunt nu eenmaal geen 140 rijden met n aanhanger van drie ton aan zn kont he.... Moet ik dan de hele rit op de snelweg in zn drie gaan rijden met 4000 toeren? Volgens de dealer wel... Als t nou n ferrari was, maar t is n werkbus

! Dat is toch echt zo frustrerend.... Een verstuiver doet niet mee, en de computer schakelt de motor direct op noodloop. Niets mee te doen dan weer zo'n berg geld uit te geven en iedere week kerosine additieven toe voegen via het filter is het divies. Klote techniek is het! En niemand die toegeeft dat het 'schone dieselen met n egr' niet werkt. Hoe milieu vervuilend is zo'n modern vehikel met n schone motor? Ik moet hem eigenlijk in nette staat met 180.000 op de teller naar t kerkhof brengen, economisch gezien dan.. Das toch veel vervuilender dan mn hy van 34 jaar oud? Die kan zo weer decennia mee.... Nee, doe mij maar oude schroevendraaier techniek... Net zoals mijn hy, mijn 13 jaar oude sleetse, onderkomen, maar altijd werkende, nooit kapotte Berlingo (die auto verdiend inmiddels echt n podium plaats)

en mijn 15 jaar oude Laro Defender met lekker ouderwets vervuilende, maar altijd werkende 4 cylinder diesel.....
Zucht, moest mn frustratie echt even kwijt.. Wordt tijd voor n nieuwe zei de monteur...

Ammenooitnie! Kut moderne auto's!
Grr!! Sorry!