koppeling
- brammie
- HY Forum Super Expert
- Kenteken: 33-AB-38
koppeling
aangezien ik al tijden een bokkende koppeling heb word het tijd om hem maar eens te gaan vervangen voor een nieuwe.
kan iemand mij vertellen waar ze allemaal koppelingsetjes voor een H78 verkopen
en wat de prijzen daarvan zijn?
zit er ook nog verschil tussen de 72 en de 78 motor koppeling?
kan iemand mij vertellen waar ze allemaal koppelingsetjes voor een H78 verkopen
en wat de prijzen daarvan zijn?
zit er ook nog verschil tussen de 72 en de 78 motor koppeling?
http://picasaweb.google.com/bram.martsen
HY 1978, 2cv6 1980, mehari 1969, en nog vele ouwe citroen's in de familie
-
- HY Forum Grootmeester
- Kenteken: 28-BL-ZK
- Contacteer:
Re: koppeling
Da's ook toevallig, vandaag met Paraplu een nieuwe koppeling gehaald en de oude gedemonteerd. Als je hem pb-t kan hij je vertellen wat het kost. komende dagen de nieuwe monteren.
In ieder geval verkopen citroworld en het hy team ze. ook citrotech zal het hebben. tussen de 72 en de 78 zit voor zover ik weet geen verschil, de diesel is wel anders.
gr Teun
In ieder geval verkopen citroworld en het hy team ze. ook citrotech zal het hebben. tussen de 72 en de 78 zit voor zover ik weet geen verschil, de diesel is wel anders.
gr Teun
bokkende koppeling heeft meestal nooit iets te maken met de drukgroep zelf hoor. tenzij ie dat ook doet als je de koppeling niet bediend. het is eigenlijk altijd de plaat of het koollager.
met koollagers moet je erg uitkijken, de door frans/engelsman gedraaide productie schijnt een verkeerd soort koolstof te hebben, die slijten weg als sneeuw voor de zon. citrotech heeft soweiso een goede kwaliteit liggen.
grtz Thomas
met koollagers moet je erg uitkijken, de door frans/engelsman gedraaide productie schijnt een verkeerd soort koolstof te hebben, die slijten weg als sneeuw voor de zon. citrotech heeft soweiso een goede kwaliteit liggen.
grtz Thomas
ik dacht dat hy-team bezig was met een kogellager.
als de mijne vervangen moet worden dan gaat er zo eentje in.
7.000 km geleden heb ik de plaat en dat druklager vervangen (druklager voor een goede 2e handse) en nu schokt hij ook wat bij het aanrijden. Ik stoor me daar eigenlijk niet zo aan, mijn vorige auto deed dat ook altijd.
als de mijne vervangen moet worden dan gaat er zo eentje in.
7.000 km geleden heb ik de plaat en dat druklager vervangen (druklager voor een goede 2e handse) en nu schokt hij ook wat bij het aanrijden. Ik stoor me daar eigenlijk niet zo aan, mijn vorige auto deed dat ook altijd.
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
De druklagers met kogellager erin is alweer achterhaald, niet plaatsen is slecht voor de drukring van je drukgroep.
gewoon een origineel grafiet lager plaatsen.
Zowel die van Citroworld, en van Citrotech zijn goed, het zijn dan ook dezelfde.
gewoon een origineel grafiet lager plaatsen.
Zowel die van Citroworld, en van Citrotech zijn goed, het zijn dan ook dezelfde.
waarom is dat slecht dan? Is het oppervlak van het druklager wat de tafel raakt te klein?
-
- HY Forum Grootmeester
- Contacteer:
Een druklager, met lager zoals bv bij de VW bus gebruikt wordt gaat over een geleidebuis, en komt daardoor altijd recht tegen de druktafel aan.
Bij de HY komt het druklager onder een hoek tegen de druktafel aan, uit ervaring weet ik dat na zo'n 5.000 km de eerste sporen van slijtage aan de druktafel ontstaan.
Dit is de reden dat ik ze niet meer in het programma heb.
Gelukkig zijn er wel weer goede grafiet-lagers leverbaar.
Bij de HY komt het druklager onder een hoek tegen de druktafel aan, uit ervaring weet ik dat na zo'n 5.000 km de eerste sporen van slijtage aan de druktafel ontstaan.
Dit is de reden dat ik ze niet meer in het programma heb.
Gelukkig zijn er wel weer goede grafiet-lagers leverbaar.
precies wat Geert zegt, de originele vork schuift een stukje over de drukgroep ipv dat ie er perfect axiaaal op drukt. daardoor gaat ie slijten.
als je dat om wilt bouwen moet je naar een hydraulische koppeling toe met een hulp cylinder van bvb een saab 9000 of iets van AP racing of wilwood ofzo, deze werken dan wel perfect heb ik op de Lola ook zo zitten. groot voordeel is dat het ook eens helemaal zelfstellend werkt.
of een geleide buis maken en een zwevende bediening erop maken van een koppelingsvork uit een ford sierra ofzo.
ik wist niet dat jij dezelfde had Geert, goed om te weten ook!
grtz Thomas
als je dat om wilt bouwen moet je naar een hydraulische koppeling toe met een hulp cylinder van bvb een saab 9000 of iets van AP racing of wilwood ofzo, deze werken dan wel perfect heb ik op de Lola ook zo zitten. groot voordeel is dat het ook eens helemaal zelfstellend werkt.
of een geleide buis maken en een zwevende bediening erop maken van een koppelingsvork uit een ford sierra ofzo.
ik wist niet dat jij dezelfde had Geert, goed om te weten ook!
grtz Thomas
- brammie
- HY Forum Super Expert
hij bokt alleen met optrekken en soms met overschakelenThomas schreef:bokkende koppeling heeft meestal nooit iets te maken met de drukgroep zelf hoor. tenzij ie dat ook doet als je de koppeling niet bediend. het is eigenlijk altijd de plaat of het koollager.
grtz Thomas
maar met rijden is er niks aan de hand
slipt ook niet tijdens het rijden dus
het hele blok en versnelling gaat er van het winter uit en dan zie ik wel hoe het eruit ziet
is de plaat en groep nog goed dan komt er alleen een nieuw koollager in dus
ik zal dus wel even goed opletten waar dit koollager vandaan komt!
Zit dat bokken niet in je aandrijfassen?
- brammie
- HY Forum Super Expert
dat is een goeie vraag ree!Ree schreef:Zit dat bokken niet in je aandrijfassen?
als ik al bokkende naar mijn voorwielen kijk doen die wel hele rare dingen!?
ik heb ook het idee dat het bokken achteruit minder is dan vooruit(kan een gevoel zijn?)
hoe kan ik het verschil bepalen tussen de koppeling en de assen dan?
en wat zit er in de assen dat dit kan veroorzaken?
lijkt mij geen homokineet te zijn........of wel?
Als de aandrijfassen versleten zijn, kan je de speling voelen door de assen op en neer proberen te bewegen. Hier hoort geen speling in te zitten.
- brammie
- HY Forum Super Expert
okee duidelijk
ik zal zsm eens kijken of dat zo is
eerst ff droog weer afwachten
ik zal zsm eens kijken of dat zo is
eerst ff droog weer afwachten