Bolle zuigers DS
Bolle zuigers DS
Op meetings heb ik wel eens verhalen gehoord over de vervanging van de HY zuigers door die van een DS. De HY zou dan veel meer vermogen hebben en zuiniger zijn (zeggen ze...). Zijn er meer mensen die hier ervaringen mee hebben?
en zijn er nog aanpassingen die voor de montage gedaan moeten worden, of past het er gewoon in? ik denk aan zuigerstangen, andere afstelling carburateur enz.
ik kan me voorstellen dat deze zuigers gemakkelijker te vinden zijn, omdat het stikt van de dssen en ds clubs, die onderdelen hebben tegenwoordig zelfs het prijsniveau van brommeronderdelen aangenomen.
als ik de zuigerveren moet vervangen en ze liggen er toch uit, kan dat een mooie optie zijn natuurlijk...
Lex
en zijn er nog aanpassingen die voor de montage gedaan moeten worden, of past het er gewoon in? ik denk aan zuigerstangen, andere afstelling carburateur enz.
ik kan me voorstellen dat deze zuigers gemakkelijker te vinden zijn, omdat het stikt van de dssen en ds clubs, die onderdelen hebben tegenwoordig zelfs het prijsniveau van brommeronderdelen aangenomen.
als ik de zuigerveren moet vervangen en ze liggen er toch uit, kan dat een mooie optie zijn natuurlijk...
Lex
citroen HY, 1979, ex Rijkspolitie
ik heb er ook nog niet veel over gehoord. wel heb ik op citromobile gezien dat een setje ds zuigers met zuigerveren 300 euries moeten kosten. ik zou het ook alleen maar doen als ik de kop eraf zou hebben...
er zijn overigens veel aanbieders van ds onderdelen.
succes met je zuiger
Lex
er zijn overigens veel aanbieders van ds onderdelen.
succes met je zuiger
Lex
citroen HY, 1979, ex Rijkspolitie
- LEiPiE
- Site Admin
- Kenteken: 44-02-XD
- Contacteer:
Niemand van de Grote Helden aanwezig om hier hun licht over te laten schijnen?
Gerard?
Want qua kosten maakt het dus niet veel uit of je er platte of bolle zuigers in zet. En als bolle dan nog wat extra voordelen hebben...
(En bij mij lijkt het toch wel naar een nieuw setje te lopen want het aanbod van losse zuigers is niet zo groot als ik dacht
)
Gerard?

Want qua kosten maakt het dus niet veel uit of je er platte of bolle zuigers in zet. En als bolle dan nog wat extra voordelen hebben...
(En bij mij lijkt het toch wel naar een nieuw setje te lopen want het aanbod van losse zuigers is niet zo groot als ik dacht

MurpHY rijdt: weinig | LEiPiE heet ook wel Ewald
-
- HY Forum Grootmeester
zuiger aanbod
Hallo LEiPiE
Volgens mij heb ik je al een mail gestuurd mbt een zuiger. Ik heb echter geen reactie van je gehad.
Volgens mij heb ik je al een mail gestuurd mbt een zuiger. Ik heb echter geen reactie van je gehad.
"voormalig eigenaar van"
Citroen HY 1967 (org. camper) (staat nu in Slovenie)
binnenkort aan de gang met "de witte" een 74er HY
Citroen HY team afd. Noord.
Samen met HyPeter een loods om te "rommelen met HY"
Citroen HY 1967 (org. camper) (staat nu in Slovenie)
binnenkort aan de gang met "de witte" een 74er HY
Citroen HY team afd. Noord.
Samen met HyPeter een loods om te "rommelen met HY"
-
- HY Forum Super Expert
Hoe het zit?
De bolle klop verkleint in iedergeval de verbrandingsruimte en verhoogt
de compressieverhouding verwacht ik (welke best laag is bij een HY)
Daardoor kan je een beter rendement krijgen kwa vermogen en verbruik.
(hangt natuurlijk ook af van brandstoftype/onsteektijdstip en mengselverhouding. De laatste 2 zule je mogelijk moeten aanpassen)
geen idee hoe 'hoog de compressie met die zuigers wordt
Aad
De bolle klop verkleint in iedergeval de verbrandingsruimte en verhoogt
de compressieverhouding verwacht ik (welke best laag is bij een HY)
Daardoor kan je een beter rendement krijgen kwa vermogen en verbruik.
(hangt natuurlijk ook af van brandstoftype/onsteektijdstip en mengselverhouding. De laatste 2 zule je mogelijk moeten aanpassen)
geen idee hoe 'hoog de compressie met die zuigers wordt
Aad