Nou, weer een beetje wat gedaan. Niet zozeer afgekregen wat ik wilde doen, maar wel tevreden

Wat heb ik gedaan?
- alle vloerplaten en matten weer op hun plek
- koelwater uit radiator afgetapt
- radiator verwijderd
- dikke slang van waterpomp verwijderd
- slangklem slang onderkant radiator vervangen, die dingen gaan zo snel stuk altijd en deze bleek al weer los te zijn (was echter niet waar het lekte denk ik)
Dan zou je denken dat ik daarna alles weer in elkaar heb gezet, maar ik verdacht mijn bovenste slang en ga die dus vervangen door een die ik nog had liggen (ook niet super, maar iig anders). Nu had mijn bus alleen een speciale bovenslang, namelijk met temperatuursensor er in. Vrij onhandig, want je krijgt pas wat te zien als de thermostaat open gaat. Omdat ik toch wel graag de temperatuur wil zien heb ik het zijklepje van de kop waar de gashendel scharniert verwijderd en daar de sensor in gezet.
Het is overigens een sensor die mooi een houder heeft, zodat je de sensor kunt verwijderen zonder een gat in het koelsysteem te hebben.
Wat een gedoe... sensorhouder is 11 of 12 mm en mijn staalboren gaan maar 10 en die is vrij bot. Ergo: een half uur ofzo met verschillende maten boren, dremel en schroefdraadtappers later paste hij er eindelijk in. Zitten heel handig platte kanten aan zodat je met een steeksleutel 11 kunt aandraaien. Waar ik alleen even niet op had gerekend was dat het verder zo zacht was dat het enigzins vervormde. Dus dat mocht ik ook weer even oplossen.
Maar: hij zit, vannacht mag de lockbond uitharden (het geheel is al aardig waterdicht, maar beetje extra kan geen kwaad).
En nu maar hopen dat het inderdaad precies past (diepte moet precies goed zijn namelijk...).
Maar dat is voor morgen.